Wynik wycinka (kolonoskopia)

1. Data: 2002-11-08 09:24:18

Temat: Wynik wycinka (kolonoskopia)
Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o poradę czy niżej podany opis powinien być podstawą do
leczenia gastrologicznego czy też może już onkologicznego?

"Na terenie polipa gruczolakowatego stwierdza szię obszar gruczolakoraka,
tylko z ogniskowym naciekaniem tkanek szypuły. Utkania gruczolaka z obrazem
niewielkiej dysplazji ogniskowo zbiega się z linią odcięcia szypuły."
Jakie jest prawdopodobieństwo odtworzenia się takiego polipa?
Jakie są szanse że mogą być z tego przerzuty?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Vicky

2. Data: 2002-11-08 10:29:09

Temat: Re: Wynik wycinka (kolonoskopia)
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewielkiej dysplazji ogniskowo zbiega się z linią odcięcia szypuły."
> Jakie jest prawdopodobieństwo odtworzenia się takiego polipa?

Zmiana nie zostala usunieta w calosci, wiec ryzyko wznowy istnieje. Jakie ?
Trudno ocenic. Mimo wszystko w linii ciecia jest _mala_ dysplazja, i zbieganie
sie z linia jest _ogniskowe_. Ale z drugiej strony dysplastyczna to nie jest to
prawidlowa tkanka. IMVHO co najmniej kontrola kolonoskopowa i dalsza obserwacja
bylyby bardzo na miejscu.
A jesliby Twoj lekarz polecil poszerzenie operacji -- to mysle ze nie ma co sie
wahac i trzeba sie na to zdecydowac.

> Jakie są szanse że mogą być z tego przerzuty?
Niewielkie. Opis nie jest do konca jednoznaczny, ale wyglada na to ze jest to
rak srodsluzowkowy (=z naciekiem ograniczonym do sluzowki). Uwaza sie ze takie
raki jelita grubego jeszcze nie przerzutuja.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

3. Data: 2002-11-08 14:34:25

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "suzuki nakai" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> A jesliby Twoj lekarz polecil poszerzenie operacji -- to mysle ze nie ma
co sie
> wahac i trzeba sie na to zdecydowac.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Lekarz nie polecił operacji. Zaprosił tylko pacjenta na ponowną kolonoskopię
za półtora miesiąca.
Stąd mój post tutaj. Bo osoba ta obawia się czy to nie zaodległy termin i
czy nie powinna skontaktować się z onkologiem
póki jeszcze jest to początkowe stadium. A predyspozycje moga być bo matka
tej osoby zmarła właśnie na raka jelit.

Pozdrawiam
Vicky

4. Data: 2002-11-08 15:19:03

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za szybką odpowiedź.
ju ar łelkom.
> Lekarz nie polecił operacji. Zaprosił tylko pacjenta na ponowną kolonoskopię
> za półtora miesiąca.
> Stąd mój post tutaj. Bo osoba ta obawia się czy to nie zaodległy termin i
to nie idzie az tak szybko ...

> czy nie powinna skontaktować się z onkologiem
zawsze mozna. Skonsultowac nie zaszkodzi. Ale mysle ze wiecej nie zaproponuje

> póki jeszcze jest to początkowe stadium. A predyspozycje moga być bo matka
> tej osoby zmarła właśnie na raka jelit.
To jeszcze niekoniecznie predyspozycja. Rak jelita jest uwarunkowany glownie
srodowiskowo. A w domu ma sie np. podobny sposob jedzenia ... Jesli chodzi o
gen. uwarunkowanie, to pouczajace by bylo wiedziec czy wiecej nowotworow w
rodzinie bylo, w jakim wieku byl ten tutaj, w jakim wieku jest sam pacjent, czy
polip jest pojedynczy czy mnogi...
Z praktycznego punktu widzenia, jesli pacjent nie jest szczegolnie mlody (np.
45rz), a polip byl pojedynczy to glosuje za tym, ze nie ma predyspozycji genet.
niema. Ale oczywiscie moge sie mylic.

5. Data: 2002-11-08 15:51:14

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
(np.
> 45rz), a polip byl pojedynczy to glosuje za tym, ze nie ma predyspozycji
Pacjent ma 51 lat
Polip był jeden i wykryto go przypadkowo przy retroskopii dwa tygodnie temu.
Na retroskopię zosał skierowany bo
poprosił o to lekarza sugerując że zauważył krwawą wydzielinę podczas
wypróżniania się .
Przy kolonoskopii został usunięty - to było kilka dni później.

Pozdrawiam
Vicky

6. Data: 2002-11-08 16:09:33

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
glownie
> srodowiskowo. A w domu ma sie np. podobny sposob jedzenia ...

Znasz może jakąś stronę o diecie, która zapobiega powstawaniu polipów?

Pozdrawiam
Vicky

p.s.
w rodzinie były przypadki zachorowań :
ojciec miał polipy ale z tych "nie-groźnych", znaleziono 4 - nie odtwarzały
się po usunięciu, wynik był dobry
siostra ojca dziś nie ma prawie całego jelita grubego...
babcia natomiast też miała raka jelit ale podejrzewano przerzuty z pecherza
.. jednak tu trudno stwierdzić od czego się zaczęło - medycyna była za słabo
posunięta :(

archiwum
Prosze o linka spisu i opisu leków!
Prosze o linka spisu i opisu leków!
Maski tlenowe, Kaniule - gdzie kupię?
operacja kregoslupa przy ostrej dyskopatii