Wyniki badań - prośba o interpretację.

11. Data: 2008-04-23 11:38:45

Temat: Re: Wyniki badań - prośba o interpretację.
Od: "Cancer" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolka"

> Matko i czego tego człowieka niepokoisz jakimiś biopsjami szpiku u małego
> dziecka!
> Jolka

Dla tego, ze to TROLL !!
I on ma wielka polewkę z tego, ze sie oburzacie i dyskutujecie na temat jego
wypowiedzi.
Pełno zboczeńców w necie taki jego urok _)

Pozdrawiam
Cancer

12. Data: 2008-04-23 15:39:00

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolka wrote:

> Matko i czego tego człowieka niepokoisz jakimiś biopsjami szpiku u małego
> dziecka!

Taki mały przykład, oczywiście to że teraz napiszę o raku nie ma nic
wspólnego z obecną sytuacją:

W USA jest wyleczalne 75% przypadków wykrytych chorób nowotworowych. W
Polsce - tylko 25%. I to nie jest kwestia tego, że tam mają jakieś super
metody - owszem, trochę lepsze mają, ale tylko trochę. Główna przyczyna tak
wysokiej wyleczalności jest taka, że tam BADAJĄ. Regularnie wykonują
badania, jak są niepokojące wyniki to badają drugi, trzeci raz... 10 razy
wykonają badania niepotrzebne, a ten 11 raz uratuje człowiekowi życie.

W naszym zasmarkanym ciemnogrodzie oczywiście te 20 zł dodatkowych kosztów
to jest wielkie larum od razu, bo jak to, na koszta naciągać rodziców, a po
co, a dlaczego, przecież jak się dobrze naciągnie to to dalej jest w
normie...

tylko że co któryś dzieciak, dzięki takim "uprzejmym" którzy namawiają do
oszczędzania na badaniach kontrolnych, weźmie i się przekręci. No ale co to
was obchodzi, jeden w tą, jeden w tamtą, kto się tam gówniarzy doliczy, co?

13. Data: 2008-04-23 15:46:20

Od: "Livia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> oszczędzania na badaniach kontrolnych, weźmie i się przekręci. No ale co
> was obchodzi, jeden w tą, jeden w tamtą, kto się tam gówniarzy doliczy,

Człowieku, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że tymi swoimi bzdurami i
paranojami możesz zrobić więcej szkody, niż pożytku?

Livia

14. Data: 2008-04-23 16:13:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Livia wrote:

> Człowieku, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że tymi swoimi bzdurami i
> paranojami możesz zrobić więcej szkody, niż pożytku?

ale jesteś w stanie ten bełkot uzasadnić?

na całym świecie, gdy wyniki wyskoczą znacznie poza normę, wykonuje się
dodatkowe badania - ot, tak, na wszelki wypadek. Tylko w paru
postsowieckich krajach jest inaczej.

15. Data: 2008-04-23 17:20:04

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> oszczędzania na badaniach kontrolnych, weźmie i się przekręci. No ale co
> was obchodzi, jeden w tą, jeden w tamtą, kto się tam gówniarzy doliczy,

Przestań pyskować, bydlaku...

Paweł

16. Data: 2008-04-23 19:50:52

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek wilicki" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> oszczędzania na badaniach kontrolnych, weźmie i się przekręci. No ale co
> was obchodzi, jeden w tą, jeden w tamtą, kto się tam gówniarzy doliczy,

Ale w USA za takie coś ZAWSZE płacą i tak samo w Polsce nikt nie zakazuje
robić Ci badanie nawet raz dziennie...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl

17. Data: 2008-04-23 19:54:11

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> na całym świecie, gdy wyniki wyskoczą znacznie poza normę, wykonuje się
> dodatkowe badania - ot, tak, na wszelki wypadek. Tylko w paru

Polecam się pouczyć historii i zamiast retoryki argumentacji... Najlepiej
medycznej...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl

18. Data: 2008-04-23 19:56:24

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Grzyb wrote:

> Ale w USA za takie coś ZAWSZE płacą i tak samo w Polsce nikt nie zakazuje
> robić Ci badanie nawet raz dziennie...

no cóż, kwestia kalkulacji. Ile jest warte dla Ciebie życie dziecka? Ile
Twojego, ile cudzego? Jasne, że powyżej pewnej granicy to jest już
paranoja, bo te pieniądze można znacznie lepiej wykorzystać, np na lepszą
szkołę dla dzieciaka, ale 3krotnie wyższa szansa na wyleczenie sporej grupy
schorzeń to jednak statystyka, która mnie osobiście przekonuje.

19. Data: 2008-04-23 20:24:27

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Grzyb wrote:

> Polecam się pouczyć historii i zamiast retoryki argumentacji... Najlepiej
> medycznej...

znam parę fajnych kawałków odnośnie historii medycyny :D

Ze starej to będzie historia odkrycia zarodźca malarii, bardzo ciekawa, a
także historia wprowadzania obowiązku sterylizacji po odkryciu bakterii.

Z nowszej - historia ibogainy jest bardzo ciekawa :D

Z najnowszej polecam historię publikacji wyników stosowania terapii Gersona
w leczeniu czerniaka złośliwego.

20. Data: 2008-04-23 21:12:35

Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gwoli ścisłości:

1) małe dziecko to nie duży czlowiek w pomniejszeniu - inny wiek inna
fizjologia. Aby to wiedzieć trzeba trochę postudiować najlepiej
książek. Polecam przede wszystkim te, które w tytule mają "Pediatria",
2) normy hematologiczne dla dzieci są zupełnie inne niż dla dorosłych
a żadko które laboratorium podaje normy dla dzieci,
3) aby było jeszcze ściślej normy dla dzieci w konkretnym wieku np.
noworodka i dziecka 5 letniego są zupełnie inne.

Tak aby było jasne i niebyć gołosłownym poniżej podaję normy dla 4- i
6-latka

Normy dla dziecka 4-letniego:
Hemoglobina 11-13,8 mg/dl
Hematokryt 32-40%
Erytrocyty 3,9-5,0 mln
Płytki krwi 210-490 tyś.
Leukocyty 5,5-15,5 tyś.
Retikulocyty 5-15 promili
MCV 72-87 fl
MCH 27 (średnio)
MCHC 34 (średnio)
Neutrofile 1,8-8,5 tyś.
Limfocyty 2,0-8,0 tyś.
Monocyty 0,15-1,3 tyś.
Eozynofie 0,05-1,1 tyś.
Bazofile 0,02-0,12 tyś.

Rozmaz
Neutrofile 42%
Limfocyty 50%
Monocyty 5%
Eozynofile 3%

Normy dla dziecka 6-letniego:
Hemoglobina 11-13,8 mg/dl
Hematokryt 32-40%
Erytrocyty 3,9-5,0 mln
Płytki krwi 210-490 tyś.
Leukocyty 5,0-14,5 tyś.
Retikulocyty 5-15 promili
MCV 72-87 fl
MCH 27 (średnio)
MCHC 34 (średnio)
Neutrofile 1,8-8,5 tyś.
Limfocyty 2,0-8,0 tyś.
Monocyty 0,15-1,3 tyś.
Eozynofie 0,05-1,1 tyś.
Bazofile 0,02-0,12 tyś.
Rozmaz - 6 latek
Neutrofile 51%
Limfocyty 42%
Monocyty 5%
Eozynofile 3%

Dane pochodzą z książki Manual of Pediatrics Haematology and Oncology,
Fourth edition,wydawnictwo Elsevier, 2005

Dla zainteresowanych: siatki centylowe Hemoglobina i MCV - to dziecko
wg siatek jest w 3-10 centyl hemoglobiny i poniżej 3 centyl MCV. Kwas
foliowy i Vit B6 nie zaszkodzą + ew. żelazo (ale nic na chybcika).

Monopol w opiece zdrowotnej a rak?
pytanie
jak zazywac?
piaskowanie zębów