Wypadek-transfuzja

1. Data: 2011-02-12 09:21:13

Temat: Wypadek-transfuzja
Od: "Palik" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kubica w wypadku był zakleszczony i tracił krew.Razem 5 litrów, a zostało
tylko litr. Ciężko mi uwierzyć, ale tak podają media. Natomiast mnie
interesuje co innego. Czy nie ma szans na podawanie krwi [jeszcze w
zakleszczonym pojeżdzie] w przypadku krwotoku wewnętrznego? Czy to byłoby
celowe i czy możliwe?

Palik

2. Data: 2011-02-12 18:41:59

Temat: Re: Wypadek-transfuzja
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> interesuje co innego. Czy nie ma szans na podawanie krwi [jeszcze w
> zakleszczonym pojeżdzie] w przypadku krwotoku wewnętrznego? Czy to byłoby

Pismaki mogą pisać, co chcą, natury i praw fizyki nie oszukasz. Przy
utracie 20% krwi czyli ~ 1 litra ciśnienie w układzie krwionośnym spada na
tyle,
że następuje powolna śmierć komórek z niedotlenienia.
Pięć litrów krwi mógł stracić w kontrolowanych warunkach szpitalnych, gdzie
na bieżąco podawano mu kolejne jednostki.
Podawanie krwi jeszcze w trakcie zakleszczena we wraku jest możliwe i
celowe.
Pozdrawiam !
WOJO

3. Data: 2011-02-13 13:46:59

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 10:21, "Palik" <p...@T...pl> wrote:
> [...]
> interesuje co innego. Czy nie ma szans na podawanie krwi [jeszcze w
> zakleszczonym pojeżdzie] w przypadku krwotoku wewnętrznego? Czy to byłoby

Zdrowy człowiek może stracić 2-3 litry krwi bez poważnego uszczerbku
na zdrowiu, pod warunkiem, że nie ma hipowolemii, tzn. łożysko
naczyniowe jest wypełnione płynem. Celem jest utrzymanie wydolności
układu krążenia, czyli takiego ciśnienia krwi, które zapewni
prawidłową perfuzję najważniejszych organów. Podstawowe leczenie
objawowe w przypadku dużego krwawienia, to uzupełnianie płynów. Zwykle
stosuje się krystaloidy, koloidy. Oczywiście wskazane jest leczenie
przyczynowe- to jest jednak często niemożliwe w warunkach polowych.
Przetoczenie krwi byłaby wskazana w ww. wypadku jedynie wtedy, gdyby
utrata była duża, bez szybkiej możliwości zatrzymania krwawienia. W
takich sytuacjach przetacza się często krew bez próby krzyżowej (która
trwa ok 1-1,5 godziny), co zwiększa możliwość wystąpienia
niebezpiecznych powikłań.
Ciężko powiedzieć jak było naprawdę- pismaki różne rzeczy piszą.

Pozdrawiam-
regen

4. Data: 2011-02-13 16:42:20

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

Zdrowy człowiek może stracić 2-3 litry krwi bez poważnego uszczerbku...

To mnie zaskoczyłeś - mam nieaktualną wiedzę :)
Pozdrawiam !
WOJO

Siwe włosy u młodego mężczyzny...
szczepienia na podróż do Chin