Wyroslo mi Avocado. I co dalej?

1. Data: 2001-11-25 18:29:15

Temat: Wyroslo mi Avocado. I co dalej?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z nudow zasadzilem pestki i po jakims czasie mi wykielkowalo. Teraz
liczy sobie juz ze 30 cm wysokosci. Z jedynego dostepnego zrodla wiem,
ze to drzewo.
I tu mam pytania. Jak duze moze wyrosnac w domu? Mam nadzieje, ze
male:-) Czy nalezy sie tym opiekowac w jakis szczegolny sposob, inaczej
niz np. paprotka, czy kaktusem?
Prosze o info lub jakies linki, opracowania.

Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
PGP key: 0x2E0DC993

2. Data: 2001-11-25 21:01:46

Temat: Re: Wyroslo mi Avocado. I co dalej?
Od: "DuckmAn" <d...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

3 posty nizej pisalem oto samo :) Dolaczam sie do prosby. Moje ma juz 45 cm
:) i zastanawiam sie jak to prowadzic. Calkiem fajnie to wyglada (ozdobnie)
Wielgachnie liscie :) wiem ze jeszcze w sierpniu jak bylo slonecznie i
upalnie to roslo jak na drozdzach wiec podejzewam ze latem bedzie roslo ze 2
x szybciej.

duck

3. Data: 2001-11-26 07:53:26

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z nudow zasadzilem pestki i po jakims czasie mi wykielkowalo. (...)

O awokado:
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_02.a
sp

Pozdrawiam, Anula :-)

4. Data: 2001-11-26 11:01:08

Od: "DuckmAn" <d...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O awokado:
> http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_02.a
sp

> Pozdrawiam, Anula :-)

Dzieki Aniu :)

pozdrawiam
DuckmAn

5. Data: 2001-11-26 16:48:54

Od: Gamon' <r...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Zbynek Ltd." wrote:

> I tu mam pytania. Jak duze moze wyrosnac w domu?

Nie chce Cie martwic, ale podobno dziura w dachu murowana.

> Mam nadzieje, ze
> male:-) Czy nalezy sie tym opiekowac w jakis szczegolny sposob, inaczej
> niz np. paprotka, czy kaktusem?

Tak, jak bedziesz do niego przemawial, to mow w jezyku awokadockim, a nie
kaktusili lub paprotanim.

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2001-11-26 23:02:21

Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Anula wrote:

> O awokado:
> http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_02.a
sp

Wielkie dzieki! To było to czego potrzebowalem. Zapuscilem
wyszukiwanie, ale pisane przez "v". Do tej strony dodam jeszcze, ze
znalazlem FAQ z California Rare Fruit Growers http://www.crfg.org .
Temperatura hodowli: od 15 do 30 st.C. Wilgotnosc srednia. Jest w
stanie zniesc temp. do -2st. C. (minus dwa)
Pierwsze owoce w 'niewoli' beda po czasie od 5 do 13 lat+ (co ten plus
mial znaczyc?!).
Zeby zasadzic nalezy sciac ostrym nozem 6 mm czubka (podejrzewam, ze z
ostrej strony) i wsadzic do doniczki tak, aby sciety czubek wystawal
ponad ziemie.

Ja wkopalem cale pestki ze 3-4 cm pod ziemie. Obiema stronami do gory.
Chyba 3 pestki. Po 3-4 miesiacach, w srodku lata, wyrosly 2 roslinki.

Na jednej stronie pisza o sadzeniu szerszym koncem w dol.
Na innej, ze nalezy trzymac na najjasniejszym oknie w najzimniejszym
pokoju (ale bez przesady z ta temperatura)
Wiek niektorych odmian jest szacowany na 400lat:-) Wysokosc do 20m.

Inne strony
http://www.crfg.org/pubs/ff/avocado.html
http://www.avocado.org/
http://www.ucavo.ucr.edu/General/Answers.html
Jest tego troche, chociaz na zadnej ze stron nie ma nic o hodowli w
naszej strefie klimatycznej.

> Pozdrawiam, Anula :-)

I ja
Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com