Re: Wyrzucony pracownik IKEA

From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wyrzucony pracownik IKEA
Date: Mon, 15 Jul 2019 17:44:43 +0200

Am 15.07.19 um 02:39 schrieb Izaura:

> dobrze wiesz, że nie chodzi o nowego pracownika, ale i z tym może być
> tak, że niejeden się 'dwa razy' zastanowi.
> Jednak, jaki im sprzedaż spadnie, tak z 15%, to ktoś na pewno 'dostanie
> w ryj'!

Gdyby byl lepiej wyksztalcony, to moze rozszerzylby kodeks biblijny na
inne dziedziny. Ciekaw jestem, ile osob by tam podpadlo?

>9 Ktokolwiek złorzeczy ojcu albo matce, będzie ukarany śmiercią:
złorzeczył ojcu lub matce, ściągnął śmierć na siebie1.
10 Ktokolwiek cudzołoży z żoną bliźniego, będzie ukarany śmiercią i
cudzołożnik, i cudzołożnica.
11 Ktokolwiek obcuje cieleśnie z żoną swojego ojca, odsłania nagość
ojca: będą ukarani śmiercią oboje, sami tę śmierć na siebie ściągnęli.
12 Ktokolwiek obcuje cieleśnie z synową, będzie razem z nią ukarany
śmiercią: popełnili sromotę, sami tę śmierć na siebie ściągnęli.
13 Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną, tak jak się obcuje z
kobietą, popełnia obrzydliwość. Obaj będą ukarani śmiercią, sami tę
śmierć na siebie ściągnęli.
14 Jeżeli kto bierze za żonę kobietę i jej matkę, dopuszcza się
rozpusty: on i ona będą spaleni w ogniu, aby nie było rozpusty wśród was.
15 Ktokolwiek obcuje cieleśnie ze zwierzęciem wylewając nasienie, będzie
ukarany śmiercią. Zwierzę także zabijecie.
16 Jeśli kobieta zbliży się do jakiegoś zwierzęcia, aby z nim się
złączyć, zabijesz i kobietę, i zwierzę. Oboje będą ukarani śmiercią,
sami śmierć na siebie ściągnęli.
17 Jeżeli kto weźmie swoją siostrę, córkę swojego ojca albo swojej matki
i będzie oglądał jej nagość, a ona będzie oglądać jego nagość, jest to
czyn haniebny, oboje będą zgładzeni w obecności synów ich ludu. Ten, kto
odsłonił nagość swojej siostry, zaciągnie winę.
18 Jeżeli kto obcuje cieleśnie z kobietą mającą miesięczne krwawienie i
odsłoni jej nagość, obnaża źródło jej [krwi], a ona też odsłoni źródło
swojej krwi, to oboje będą wyłączeni spośród swojego ludu.
19 Nie będziesz odsłaniał nagości siostry swojej matki albo siostry
swojego ojca, to byłoby to samo, co obnażyć własne ciało. Oni poniosą za
to winę.
20 Ktokolwiek obcuje ze swoją ciotką, odsłania nagość swojego wuja.
Poniosą oni swój grzech - umrą bezdzietnie.
21 Ktokolwiek bierze żonę swojego brata, popełnia kazirodztwo3. Odsłonił
nagość swojego brata - będą bezdzietni. <

Rowniez tzw. balwochwalstwo bedzie karane smiercia:

>1 Dalej Pan powiedział do Mojżesza:
2 <<Mów do Izraelitów: Ktokolwiek spośród synów Izraela albo spośród
przybyszów, którzy osiedlili się w Izraelu, da jedno ze swoich dzieci
Molochowi, będzie ukarany śmiercią. Miejscowa ludność ukamienuje go. <

oraz spirytysci i wrozbici:

>27 Jeżeli jaki mężczyzna albo jaka kobieta będą wywoływać duchy albo
wróżyć, będą ukarani śmiercią. Kamieniami zabijecie ich. Sami ściągnęli
śmierć na siebie<

(Księga Kapłańska 20)

Btw. Nie sadze, zeby polska IKEA ucierpiala z powodu tego zdarzenia,
dostala raczej darmowa reklame. Osobiscie rzadko jezdze do IKEI, TEDi
tez rzadko odwiedzam oraz Mömax (taka podrobka Ikei), bo wole lepsza
jakos i fachowa obsluge. To sa takie discountery, gdzie kupuje sie
proste meble na pocztek, pozniej jakies drobiazgi, mozna dobrze i tanio
mozna zjesc, ale tez u innych. Np. https://www.moemax.de/
Stamtad mamy troche mebli https://www.hoeffner.de/

--
saluto