Re: Wzglednosc szczescia?

From: "Kubus Fatalista" <b...@p...man.lublin.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wzglednosc szczescia?
Date: Wed, 9 Feb 2000 23:31:33 +0100

Paul Radetzky napisał(a) w wiadomości: <3...@n...tpnet.pl>...
> Zamiescilem to najpierw na dekadentyzmie miesiac temu, potem na
>filozofii, a teraz na psychologii... Chce miec ocene z roznego punktu
>widzewnia... Steiner o tworczosci Goethego - fragment.
>

> Calosc w Bibliotece Sieciowej www.webmedia.pl/bs
>
> * * *
>(...)
>Człowiek okazał się centralnym punktem porządku świata. Jako duch
>osiąga on najwyższą formę bytu i w swym myśleniu dokonuje
>najdoskonalszego procesu świata. Rzeczywistość przedstawia się tylko
>w ten sposób, w jaki on ją oświetli

Antropomorfizm do co najmniej 3-cie potegi. Za grosz pokory.....A kim my
naprawde jestesmy? Co mozemy tak naprawde? O ile silniejsza jest od nas
natura, ktora_istnieje_bez_wzgledu_na_nasze_o_niej_wyobrazen
ia.
Popatrzmy w niebo. Jaki mamy wplyw na to, co widzimy?
Jaka mozliwosc odwrocenia trzesienia ziemi?
Jak mozemy zmusic przyrode do smierci? Nie mozemy, bo wtedy wydamy
jednoczesnie wyrok na siebie.
Jest moc, ktora darzy mnie szczesciem z zewnatrz. Na szczescie dla mnie
samej - nie mam na to wplywu. Sloneczne dni, kwiaty, piekno, ktore ode mnie
nie zalezy, ale na mnie oddzialywuje.
Nie moge sobie powiedziec "jestem w bajecznym humorze", kiedy akurat boli
mnie glowa z powodu cisnienia i wyjacego wiatru.
Czlowiek istota samowystarczalna........
Zabawne! jestesmy tylka czastka calosci. Oczywiscie wplyw na wiele rzeczy
mamy i powinnimy miec - na wlasne zycie chociazby. Ale jesli jest akcja -
jest reakcja. Nie mozemy sie izolowac. Nie mozemy udawac, ze jestesmy
calkowicie samozalezni. To utopia.
Bozena
Kubus Fatalista