Re: Z?amanie ma?ego palca u nogi

From: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Z?amanie ma?ego palca u nogi
Date: Wed, 30 Jun 2004 15:02:17 +0200

Użytkownik "Arek" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
news:f9b1fbbd.0406300248.966b04f@posting.google.com.
..
> Witam,
> Z?ama?em ma?y palec u nogi. Lekarz-chirurg wykona? prze?wietlenie i
> kaza? za?o?y? plaster w ten sposób ?e palec z?amany jest z??czony z
> palcem s?siednim, zdrowym. Lekarz nie zaleci? ?adnej terapii, nie
> wyznaczy? ?adnej wizyty kontrolnej, w?a?ciwie tylko stwierdzi?
> "z?amany". Aha, zapyta? jeszcze "czy pan z tym gdzie? ju? by?" (nie
> by?em). Czy mam si? ju? zacz?? martwi? o mój palec?

Witaj :)

Rok temu tuż przed swoim ślubem weszłam w trakcie remontu mieszkania
nieszczęśliwie na szafę. Znaczy zahaczyłam o nią nogą w ten sposób, że jej
narożlik wszedł między mój palec mały, a ten no... czwarty z kolei ;) Palec
bolał, poszłam więc na dyżur chirurgiczny i okazało się, że kośc złamana.
Zaczęłam ryczeć jak wół, że za miesiąc ślub biorę i nie chcę gipsu, a lekarz
do mnie "Ależ proszę pani, takich złamań się nie gipsuje. Mały palec nie
jest do życia nikomu niezbędny, w razie czego po prostu się go amputuje.".
Zdębiałam normalnie :-/.
Powiedział, żeby palec splastrować z sąsiednim (co też zaraz uczynił
pielęgniarz), jak najmniej chodzić i stąpać na tej nodze. Nic poza tym.
Patrzę sobie teraz na wypis z izby chirurgicznej, żeby nic nie nakłamać i
było to dokładnie 4 maja, a 5 czerwca po raz pierwszy założyłam buciki na
obcasie i wtedy już z nogą było wszystko w porządku.
Masz szczęście, że stało się to latem. Jako osoba, która przez to przeszła
radzę co następujące:
- kup wygodne klapki, albo sandały, w których nic nie będzie Ci na ten palec
uciskało,
- miej siągle ten palec splastrowany na sztywno tak żeby się jak najmniej
poruszał,
- uważaj wyjątkowo na tę nogę. Ból jest niemiłosierny, jak sobie "poprawisz"
w to samo miejsce uderzywszy się przypadkowo,
- jak najmniej stąpaj na tej nodze, siedź w domu albo korzystaj z
komunikacji miejskiej. Niby to tylko mały palec, ale lepiej żeby się zrósł
prawdłowo,
- kup sobie w aptece jakiś preparat z wapniem, takie tabletki dla osób z
ubytkami kostnymi. Nie przyspieszy gojenia, ale sprawi że kość będzie
mocniejsza, a co za tym idzie zmniejszy ryzyko jej ponownego pęknięcia w
trakcie "leczenia" i po Jego zakończeniu.

Jak będziesz się oszczędzał, za 4 tygodnie pozostanie Ci tak jak mi na
pamiątkę tylko zdjęcie RTG :)

Powodzenia
D.