Re: Z kuchni :-)

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Z kuchni :-)
Date: Thu, 5 Mar 2009 09:36:52 -0800 (PST)

i...@g...pl napisała;
Tak się zastanawiam,czy ty wogóle jesteś człowiekiem,tak z
tradycyjnego punktu widzenia.

===Antyfeminizm===
Pod pojęciem antyfeminizmu rozumie się ogólnie wszystkie kierunki
myślenia, które feminizm krytykują i same siebie postrzegają w
opozycji do niego.
Wczesnym antyfeministą był [[Ernest Belfort Bax]] (1854-1918). W tym
czasie większość społeczeństwa odrzucała ideę równouprawnienia.
Filozofowie, teolodzy i naukowcy jeszcze w XX wieku argumentowali, iż
kobiety "z natury", "z woli Boga" podporządkowane są mężczyznom i
dlatego muszą mieć niższą pozycję społeczną. Jeszcze w latach
dwudziestych niektórzy mieli wątpliwości co do tego, czy kobiety w
ogóle są ludźmi.
Pod koniec lat osiemdziesiątych w pewnych niewielkich, ale wpływowych
kręgach zaczęła się rozwijać nowa fala antyfeminizmu. Główny punkt
krytyki dotyczył tego, jakoby kobiety miały mieć już wystarczająco
praw, częściowo więcej niż mężczyźni, a więc feminizm stał się
niepotrzebny. Niektórzy mówili o "feminizmie państwowym". Krytycy tego
ruchu upatrują w nim prób powrotu do dawnych patriarchalnych wzorców.

a.googlegroups.com...