Re: Z?o?liwo?? rzeczy martwych.

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Z?o?liwo?? rzeczy martwych.
Date: Thu, 3 Dec 2009 08:13:11 -0800 (PST)

Magdulińska wrote:
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
h.googlegroups.com...

> [...]
a.googlegroups.com...

> [...]
.googlegroups.com...

> [...]
> ew on luty 18th, 2009
> ela.d
>
> Naukowcy holenderscy odkryli, ?e ro?liny maj? "system porozumiewania
> si?", kt?rego u?ywaj?, aby wzajemnie ostrzega? si? przed gro??cymi im
> niebezpiecze?stwami.
>
> Naukowcy odkryli, ?e wbrew powszechnym dotychczas opiniom, wed?ug
> kt?rych ro?liny s? organizmami biernymi, czekaj?cymi po prostu
>
> na to, by zosta?y wyrwane lub zjedzone, wiele ro?lin sp?dza ten czas
> "oczekiwania" na porozumiewaniu si? z towarzyszami. Zidentyfikowano
> rodzaj wewn?trznej sieci, umo?liwiaj?cej ro?linom skuteczn? wymian?

rzekazuja-sobie-sygnaly-alarmowe/

> A wiesz, ?e ro?liny uwielbiaj? muzyk??

Oj nie tylko muzykę, np; ziemniaki uwielbiają głaskanie
_________
Mają wyraźne upodobania muzyczne
Rośliny z całą pewnością są wrażliwe na bodźce akustyczne, zwłaszcza
na muzykę. Pierwsze potwierdzające to doświadczenia przeprowadzono w
latach 60. Hinduscy naukowcy umieścili na plantacjach trzciny
cukrowej, bawełny, palm kokosowych i winorośli megafony, nadające
codziennie przez kilkanaście minut muzykę hinduską. Wyniki były
rewelacyjne - rośliny rosły szybciej, stały się odporniejsze na
choroby, a plony znacznie się zwiększyły.
Od tego czasu podobnych badań przeprowadzono dziesiątki. Jednym z
ciekawszych było zaaplikowanie dwóm grupom tych samych roślin dwóch
rodzajów muzyki - poważnej (Debussy'ego, Bacha i Chopina) oraz
młodzieżowej.

http://gwiazdy.com.pl/35_02/4.html