Z serii "Problemy z ..."

1. Data: 2001-07-23 09:36:27

Temat: Z serii "Problemy z ..."
Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Mam problem z abies nordmaniana, igły dwuletnich przyrostów robią się
różowo-brązowe, a np. młode przyrosty są jasno zielone i wyglądają na
zdrowe.
Nie widać żadnych pasożywów.
Czy ktoś się orientuje czy to nie efekt ostatnich deszczy?
Gleba jest od jakiegoś czasu raczej błotnista papką.

Yaro

2. Data: 2001-07-23 09:49:29

Temat: Re: Z serii "Problemy z ..."
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro C2" <J...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktoś się orientuje czy to nie efekt ostatnich deszczy?
> Gleba jest od jakiegoś czasu raczej błotnista papką.

Jeśli to moje "ukochane" przędziorki, to wymiary mają takie, że trzeba
dobrego wzroku, by je wypatrzyć. Druga możliwość - choroba grzybowa o nazwie
osutka. Zajrzyj na stronę J.Zająca, tam są zdjęcia - może coś "zaskoczy".

Pozdrawiam współczująco, Basia.

3. Data: 2001-07-23 11:34:20

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro C2" napisał w wiadomości > Mam problem z abies nordmaniana,
igły dwuletnich przyrostów robią się
> różowo-brązowe, a np. młode przyrosty są jasno zielone i wyglądają na
> zdrowe.

U mnie mam to samo. Sadziłem sadzonki trzyletnie na poczatku czerwca i
zwalałem wszystko na okres adaptacji roślin. Ponadto w nocy z 9/10 czerwca
był jeszcze u mnie przymrozek. Muszę przyjrzeć się dokładniej moim jodełkom.
Pozdr. Jurek

4. Data: 2001-07-23 11:52:51

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jasno zielone i wyglądają na zdrowe. Nie widać żadnych pasożywów.

> Druga możliwość - choroba grzybowa o nazwie

Moja wersja osutki jesiennej (igły *conajmniej* jednoroczne), zbadana
doswiadczalnie na sosnie czarnej i kosodrzewinie):
(a) w maju bardzo drobne czarne kropki/kropka, z reguly w polowie długości igły,
(b) potem brazowa "obrączka" w ich/jej miejscu,
(c) potem igła zostaje "obcięta" w miejscu, gdzie była obrączka, (szary) koniec
obciętej igły przypomina końcówkę papierosa, część obcięta igły, która spada na
ziemię - brązowa (czerwiec-sierpień),
(d) potem obcięta część igły brązowieje i opada.

Ad (a) - kropki to zarodniki grzybów. Część z nich (większość?) przetrwała zimę
(w glebie, na opadłych igłach).

5. Data: 2001-07-23 20:23:03

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Pomyslalam o Tobie, gdy zalalo Slupsk, ale chyba te burze ominely Twoj
ogrod? bo nie piszesz o stratach powodziowych.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Jerzy Wierzchnicki napisał(a) w wiadomości: <9jh1v7$nff$1@news.tpi.pl>..

6. Data: 2001-07-24 05:40:59

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" napisał w wiadomości > Witaj
> Pomyslalam o Tobie, gdy zalalo Slupsk, ale chyba te burze ominely Twoj
> ogrod? bo nie piszesz o stratach powodziowych.

U mnie na dzialce w tym czasie nie padalo wcale. A to tylko w prostej linii
od Slupska 35km. Za to u mamy w Slupsku zalalo cala dzialke do pół wysokosci
altanki.
Pozdr. Jurek

Problem z Rzęsą
fasolka szparagowa
Folia miedziana - gdzie mogę kupić w Wawie ??
ratujcie moja cytrynke!
Kamelia pomoc