ZJAWISKO BÓLU PRZENIESIONEGO

1. Data: 2004-04-17 09:33:01

Temat: ZJAWISKO BÓLU PRZENIESIONEGO
Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam prośbę... czy może mi ktoś wyjaśnić na czym polega zajwisko bólu
przeniesionego ? Szukałam na google, ale bez rezultatu, dlatego szukam
pomocy tutaj. Jest to jedno z zagadnień do egzaminu z geriatrii.....
Za wszelkie wyjaśnienia z góry serdecznie dziękuję!

Marta

2. Data: 2004-04-18 11:29:41

Temat: Re: ZJAWISKO BÓLU PRZENIESIONEGO
Od: "George" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomocy tutaj. Jest to jedno z zagadnień do egzaminu z geriatrii.....
> Za wszelkie wyjaśnienia z góry serdecznie dziękuję!

Jeśli się nie mylę chodzi o przeniesienie bólu w pewną odległość od ogniska.
Przynajmniej tak mnie uczą na studiach. Przykład: masz przeciążony mięsień
żwacz, a ból może promieniować do oka, ucha czy stawu s-ż.
Pozdrawiam.
Syxtus.

3. Data: 2004-04-19 07:40:52

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za odpowiedź. Skoro tak Cię uczą na studiach i to ja będe już
wiedziała cóż to za zjawisko :) Przyznam szczerze, że słyszę to po raz
pierwszy i stąd mój problem z interpretacją pytania, ale Twoja odpowiedź
jest jasna i wyraźna. Dziękuję!

Marta

4. Data: 2004-04-19 19:00:09

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomocy tutaj. Jest to jedno z zagadnień do egzaminu z geriatrii.....
> Za wszelkie wyjaśnienia z góry serdecznie dziękuję!

A moze chodzi o bol odbity?? Jest to bol pochodzacy z narzadow
trzewnych,ktory jest odczuwany w czesci ciala odleglej od tych narzadow. np.
bol serca promieniuje do lewej polowy klatki piersiowej i przysrodkowej
strony lewego ramienia.

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
s...@w...pl
GG: 1277234

5. Data: 2004-04-20 21:24:22

Od: "George" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> s...@w...pl
> GG: 1277234
>
> może jest to synonim , w każdym razie mechanizm tego bólu polega na
wzajemnym oddziaływaniu impulsów nerwowych jednego nerwu na drugi( włókien
jednych na drugie) co wiąże się z tym , że przyczyna bólu może znajdować się
w znacznej odległości od miejsca odczuwania bólu.
Syxtus

Szczepionki
soczewki kontaktowe i ich moc
tabletki nasenne