Za krótki sweter.

1. Data: 2008-02-20 20:43:35

Temat: Za krótki sweter.
Od: "jenny" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam, założyłam i doszłam do wniosku, że u dołu brakuje 3-4 cm. Ściągacz
jest nieproporcjonalnie wąski. Czy znacie jakiś sprytny sposób "dosztukowania"
swetra u dołu bez prucia całej robótki?

Jenny

2. Data: 2008-02-20 22:20:42

Temat: Re: Za krótki sweter.
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20 Feb 2008 21:43:35 +0100, jenny napisał(a):

> [...]
> jest nieproporcjonalnie wąski. Czy znacie jakiś sprytny sposób "dosztukowania"

Zrób nowy, szerszy ściagacz, tamten odłącz od swetra wyciągając ostrożnie
jeden rząd oczek włóczki, po czym za pomoca ściegu "oczko w oczko" (czyli
łapiąc raz oczko ściągacza, raz oczko dolnego brzegu swetra), luźno,
włoczką tą samą co cała robótka, posługując sie gruba igłą do swetrów,
doszyj nowy sciągacz - juz tak robiłam. Trochę dłubania, ale warto.
Jeśli nie wiez, jak to zrobić, szukaj pod hasłem "łączenie dzianin" lub
"sztukowanie dzianin" itp. W książkach robótkowych często to autorki
opisują.

3. Data: 2008-02-21 09:41:41

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jenny pisze:
> Zrobiłam, założyłam i doszłam do wniosku, że u dołu brakuje 3-4 cm. Ściągacz
> jest nieproporcjonalnie wąski. Czy znacie jakiś sprytny sposób "dosztukowania"
> swetra u dołu bez prucia całej robótki?

Zalezy jaki wzor, wloczka itp. Ja do drutowej bluzeczki doszylam na dole
szydelkowe rozetki, a przy rekawach w innym swetrze nabralam oczka z
pierwszego rzedu i dorobilam sciagacz 2x dluzszy niz powinien byc i
zlozylam na pol.
W przypadku jak twoj, chyba bym po prostu nabrala oczek bez prucia i
dorobila brakujacy sciagacz.

th

4. Data: 2008-02-21 17:35:13

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Feb 2008 10:41:41 +0100, Theli napisał(a):

> [...]
> zlozylam na pol.
> W przypadku jak twoj, chyba bym po prostu nabrala oczek bez prucia i

Będzie różnica w kierunkach oczek w obu częściach ściągacza i w zw. z tym
widoczna granica "sztukowania".

5. Data: 2008-02-21 18:27:22

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Będzie różnica w kierunkach oczek w obu częściach ściągacza i w zw. z tym
> widoczna granica "sztukowania".

Bedzie, ale mozna przy okazji zrobic nieco inaczej, zeby wlasnie te
roznice podkreslic.

th

6. Data: 2008-02-21 18:29:13

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Feb 2008 19:27:22 +0100, Theli napisał(a):

> Bedzie, ale mozna przy okazji zrobic nieco inaczej, zeby wlasnie te
> roznice podkreslic.
>
> th

Niby tak, można np. jakiś ażur zrobić na styku, ale wtedy przy rękawach
też. Zależy oczywiście od fasonu swetra.

7. Data: 2008-02-21 19:09:10

Od: "małgorzata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpruj cały ściągacz i dorób nowy, całej robótki nie musisz pruć i zmiany
kierunku oczek też nie będzie widać
Małgorzata

8. Data: 2008-02-24 17:10:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Feb 2008 19:09:10 +0000 (UTC), "małgorzata"
<m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

>Odpruj cały ściągacz i dorób nowy, całej robótki nie musisz pruć i zmiany
>kierunku oczek też nie będzie widać
>Małgorzata

Jesli gladki scieg to mozna odciac nitke przy poczatku sciagacza
- jak sie ja pociagnie niezle, to przejdzie ona przez caly rzad
(marszczac go) az do drugiego konca. Nitke (te wyciagnieta)
odciac. Odpadnie do prawie ostatniej nitki sciagacz. Nabrac oczka
na drut, przy koncu rozprawic sie z koncowa nitka (zeby ten
sciagacz odpadl porzadnie ;) ) i robic robotke w gol. Jesli
wloczka jasna i wogole jakas wyrazista, to raczej bedzie widac,
jesli nie - mozesz dorobic ile trzeba i zakonczyc sciagaczem,
odpowiednio ciasno/luzno zakanczajac robotke. Juz tak ratowalam
za krotkie/za dlugie swetry - dziala, choc brzmi straszliwie ;)

trys
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2008-02-26 22:37:32

Od: "jenny" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim.
Dopiero teraz, żeby zameldować, że sweter został uratowany. Wyprułam cały
ściągacz i zrobiłam od nowa "w drugą stronę". Wygląda dobrze.

Pozdrawiam
jenny

ENEWSY.INFO
beret i jamniczek