Zabielione jeczmienne piwo

1. Data: 2002-02-08 15:49:57

Temat: Zabielione jeczmienne piwo
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bozenko,

Jak to smakuje?

iza

1. Data: 2002-02-08 17:14:25

Temat: Re: Zabielione jeczmienne piwo
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:a410tn$rpu$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Izo, a co to jest? Jak to wyglada i jak takie piwo sie przyrzadza?
> Znam tylko biale piwo, ale jest z pszenicy. A jeczmienne... niestety :o(
> Moze ktos bedzie wiedzial. Tez jestem ciekawa.

Piwo jęczmienne to prawie każde piwo, jakie jest w sklepach. Też nie wiem,
o co Izie mogło chodzić.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2002-02-08 17:15:48

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izo, a co to jest? Jak to wyglada i jak takie piwo sie przyrzadza?
Znam tylko biale piwo, ale jest z pszenicy. A jeczmienne... niestety :o(
Moze ktos bedzie wiedzial. Tez jestem ciekawa.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-02-08 18:09:20

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Piwo jęczmienne to prawie każde piwo, jakie jest w sklepach. Też nie wiem,
> o co Izie mogło chodzić.

chodzi o tzw Hefeweizenbier, czyli piwo pszeniczne drożdżowe. Różni się od
"normalnego" piwa rodzajem fermentacji i rasą drożdży. Drożdże w tym piwie
pływają na wierzchu baniaka, stąd nazwa obergäriges Bier, czyli
górnofermentujące piwo. Piwo może być przed butelkowaniem filtrowane lub
nie. Zawiera drożdże piwne i jest raczej zdrowe dla wszystkich, za
wyjątkiem Kwaśniewskich.
Piwo przyrządza się następująco: idzie się do sklepu, kupuje parę butelek
piwa Hefeweizen, bierze wysoką szklankę, chucha do niej (lub zwilża wodą),
a potem to sztuka tak nalać do szklanki, aby się wszystko zmieściło ;-)

Waldek

1. Data: 2002-02-08 18:58:00

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w wiadomości
> chodzi o tzw Hefeweizenbier, czyli piwo pszeniczne drożdżowe.

[ciach]
To wszystko wiem. Zwróć uwagę na tytuł wątku. O co chodzi z tym
zabielaniem piwa jęczmiennego?

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2002-02-08 19:03:52

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [ciach]
> To wszystko wiem. Zwróć uwagę na tytuł wątku. O co chodzi z tym
> zabielaniem piwa jęczmiennego?

aaaaaaaaaaaaaaaaa toto nie wiem. Może iza wyjaśni?

Waldek

1. Data: 2002-02-10 02:14:43

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bozenko,
>
> Jak to smakuje?
>
> iza

Przeprzszam za zamieszanie i wyjasniam.

W poscie o serze bialym solonym Bozenka podaje przepis:

######################
1. Zapiekany ser bialy

Nie trzeba nic oprocz bialego sera (400gr) i masla (100gr).
Swiezy, dobrze scisniety slony ser kroimy w plasterki tak ok. 1cm. Plasterki
ukladamy do jakiegos naczynia zaroodpornego posypujemy kawaleczkami masla i
zapiekamy w piekarniku.

Taki zapieczony (miekki) ser jest tradycyjnym swiatecznym daniem w okolicach
Birżai, tam go podaja do zabielonej kawy lub zabielionego jeczmiennego piwa.
#######################

Wiec sie zapytalam o to piwo jako ze jestem bardzo ciekawska.

iza

1. Data: 2002-02-10 13:07:35

Temat: Wyjasnienia
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Birżai, tam go podaja do zabielonej kawy lub zabielionego jeczmiennego
> piwa.
> #######################
> Wiec sie zapytalam o to piwo jako ze jestem bardzo ciekawska.

To bardzo dobrze, ze jeste taka ciekawska :o)
A ja ostatnio jestem bardzo przytomna ;o) - dopiero teraz skojarzylam, skad
sie wzielo zabielane piwo :o) . Przepraszam, za moje roztrzesienie. Juz
mowie, co wiem na ten temat, tzn. mowie, ze nie wiem nic :o( . Przepis na
czyjas prosbe przetlumaczylam z ksiazki o kuchni litewskiej. Ta informacje
podalam raczej jako ciekawostke. Niestety nic wiecej na temat tego piwa nie
znalazlam, tez nigdy nie slyszalam o takim sposobie na piwo, prawdopodobnie
to bardzo, bardzo regionalny napoj (Birżai to polnocna Litwa). Poszukam
czegos na ten temat, gdy bede w domu, moze znajde.

1. Data: 2002-02-10 17:55:41

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> To wszystko wiem. Zwróć uwagę na tytuł wątku. O co chodzi z tym
> zabielaniem piwa jęczmiennego?
>
> --
> Konrad J. Brywczyński

Ty oczywiscie wiesz, ale moze inni nie wiedza...

Mechcia

1. Data: 2002-02-10 19:56:20

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
jeczmiennego piwa.
> #######################
>
> Wiec sie zapytalam o to piwo jako ze jestem bardzo ciekawska.

Śmiem podejrzewać, że zabielione to może być zabajone - polewka
piwna z
koglem-moglem i krojony tłusty biały ser to potrawa, którą
spożywali nawet bohaterowie "Potopu" na murach Częstochowy.
pozdr.Alex

mam takie glupie pytanie....
Dekorowanie potraw
mam duzo kwasnego bialego sera i co dalej ?
chińszczyzna raz jeszcze;o))
Pęcaki ze śliwkami