Żaby

1. Data: 2004-07-19 08:13:33

Temat: Żaby
Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam chyba problem....
Do nowo założonego oczka doprowadziłem (pod przymusem) ok. 12 zielonych żab
(większych i mniejszych). Po ok. miesiącu ostało się jakieś 5-6. Inne poszły
sobie ....
Natomiast te które zostały jakoś tak marnie wyglądają. Martwię się, że
głodują. Jakoś w tym roku na Mazowszu tak mało komarów i meszek ...

Mam więc pytanie do szanownych grupowiczów czym takim można je dokarmić by
nabrały formy - także do kumkania, którego prawie nie słychać a przede
wszystkim by nie odchodziły !!!!!!!!!!!.

Pozdrawiam:

2. Data: 2004-07-19 10:24:14

Temat: Re: Żaby
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po dłuższej przerwie (praca, praca i jeszcze raz praca).

> [...]
> Natomiast te które zostały jakoś tak marnie wyglądają. Martwię się, że
> głodują. Jakoś w tym roku na Mazowszu tak mało komarów i meszek ...

Odpowiedziałaś sobie sam "Do nowo założonego oczka doprowadziłem (pod
przymusem)...." i tu jest podstawowa przyczyna Twego niepowodzenia w
zasiedleniu oczka żabami.Nieodpowiednie jeszcze parametry wody,oraz brak owadów
zasiedlajacych oczko i jego najblizszą okolicę.

> Mam więc pytanie do szanownych grupowiczów czym takim można je dokarmić by
> nabrały formy - także do kumkania, którego prawie nie słychać a przede
> wszystkim by nie odchodziły !!!!!!!!!!!.

Można dokarmiać złapanymi i podanymi przez siebie owadami. Trzeba to robić na
tyle delikatnie aby móc podać takie owady jak najbliżej żaby którą w danym
momencie chce się nakarmić i to na tyle delikatnie aby jej nie spłoszyć. Ja
wrzucam złapane przez siebie "koniki polne", bielinki kapustniki i inne tego
typu owady. Cały dowcip polega na takim podaniu aby takie "żabie jedzonko"nie
odfrunęło w momencie wrzucania go do oczka. Później jak już się oswoją z Twoim
obecnością możesz im podawać dżdżownice bezpośrednio z ręki (niestety takie
oswajanie wymaga kilku miesięcy cierpliwego wyczekiwania "w kucki" nad wodą po
kilkanaście minut dziennie.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro,met.pl

3. Data: 2004-07-19 10:55:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
owadów
> zasiedlajacych oczko i jego najblizszą okolicę.
hehe
albo trzeba bylo je uwiazac na lancuchu
:PPPP
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2004-07-19 13:42:29

Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
Dzięki za rady i uśmiechy. Podnoszą one na duchu i poddają różne pomysły.
Od jutra zaczynam karmienia ... Zauważyłem, że jedna bez żadnego treningu
nie ucieka, wchodzi na palec ... Albo jest już tak głodna albo czeka na
pocałunek ;-)
A może by tak wrzucać na krótko do wody jakieś gałązki z mszycami, pewno
też by wzbudziły zainteresowanie żabek....
Pozdrawiam:

5. Data: 2004-07-19 15:59:23

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może by tak wrzucać na krótko do wody jakieś  gałązki z mszycami, pewno
> też by wzbudziły zainteresowanie żabek....

Na mszyce proponuję Pirimor, a nie żabki. Przede wszystkim powinieneś nasadzić
rosliny w strefie płytkiej, te ściągną owady (mszyce również, lubią np.
tatarak). Rośliny pomogą w dojściu oczka do takiego stanu aby mogły się w nim
zadomowić owady wodne.

Pozdrawiam
Paweł Woynowski

6. Data: 2004-07-20 12:17:24

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam więc pytanie do szanownych grupowiczów czym takim można je dokarmić by
> nabrały formy - także do kumkania, którego prawie nie słychać a przede
> wszystkim by nie odchodziły !!!!!!!!!!!.

Na kumkanie to musisz poczekać do wiosny, w pozostałej części roku żaby są
dość ciche. I muszą mieć cieniste miejsca - jeśli oczko jest na słońcu, to
im tam niefajnie. I jeszcze warstwę zgniłych liści ma dnie, w którą można
się zakopać.

Natalia

Mrozy w lecie
Mycha.pl - Same Dobre Rady