Żaby w oczku

21. Data: 2003-09-04 21:18:30

Temat: Re: Żaby w oczku
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba musze zadac swoje zwykle pytanie: jak to sie dzieje,
> ze w naturze nikt nie odsnieza lodu, a rosliny wodne jakos
> rosna? No, chyba, ze sa to rosliny "szlachetne" - zupelnie
> nie przystosowane do polskich warunkow.

Już ci odpowiadam, Michale. Naturalne jeziora są odśnieżane przez.... wiatr.
Czy widziałeś kiedyś zaśnieżone duże jezioro, owszem w strefie przybzenżnej
lezy śnieg zwiany pod brzeg, lecz tam gdzie porastaja jezioro rosliny podwodne,
tz za pasem oczeretów, lód jest wolny od śniegu i w wiekszości wypadków tak
przez niego wyszlifowany że aż przejrzysty, widać dno na stosunkowo dużyv\ch
głebokościach. Chodzi się po nim jak po szybie (wędkuję trochę w zimie na
pojezierzu pomorskim). Na takich jeziorach nie ma problemów z przyduchą,
natomiast małe jeziorka położone w lasach, czy osłoniete od wiatru drzewami
maja te problemy.
Co zaś do roślin to osobiscie preferuję tylko i wyłącznie gatunki pochodzace z
Polski, żadne genetyczne mutacje, jedynie rośliny występujace w naszych wodach.
Mam u siebie grążel żólty, grzybień biały, trochę moczarki (ze wzgledu na raki
błotne (również gatunek polski, nie żadne "amerykańce", czy inne sygnałowe,
notabene również z USA).
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

22. Data: 2003-09-04 21:25:15

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>        I poza tym rośliny wodne zimą śpią jak zabite:-)

Wiem ze mnie prowokujesz :), lecz Ci odpowiem że jesteś w błedzie. Jak myślisz
w jakim celu grążel i grzybień wykształcaja na zimę powdodne liście, ja je
nazywam "sałatowymi" (są podobne do liści sałaty). Właśnie w celu przetrwania
zimy, przebiega u nich dalej, chociaż na zwolnionych obrotach, proces
fotosyntezy, utrzymujacy je przy życiu.
Paweł Woynowski

23. Data: 2003-09-04 21:36:49

Od: "" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> się do
>
> To jakiś rodzaj beletrystyki?

Nie to niebeletrystyka, oczko mam na folii, lód tak dokładnie zmroził i
uszczelnił oczko, na styku lód - folia, że siarkowodór pod nim nie miał jak się
z pod niego wydostać i powstało pod nim nadciśnienie. Naprawdę usłyszałem i
poczułem(siarkowodór)jakby takie krótkie pufff (nie wiem jak Ci opisać ten
dzwięk). Sam byłem zaskoczony bo spotkałem się z czymś takim pierwszy raz.

> (proces
>
> Gdzie Ty widziałeś w zimie pływające liscie?
> Jakie to grążele i grzybienie potrzebuja w zimie swiatła z uwagi na proces
> fotosyntezy? Czy Ty mieszkasz w Polsce?

Jakie pływające liście, czy ja gdzieś napisałem że w zimie te liście pływają.
Określiłem w tes sposób grupę roślin wodnych, bo tak się je określa te rośliny.
które na okres zimowy wykształcaja liście podwodne, Pred chilę tłumaczyłem to
Boletusowi, w jednym z wątków, trochę wyżej.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski

24. Data: 2003-09-04 21:40:01

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>       Tak przy okazji,gdzie (mniej więcej)
>       jest Twój ogródek ?
>
>            Pozdrawia boletus

To do mnie czy do KM, bo o moim Jeziorku to możesz przeczytać na stronie,
dowiesz się tam wszystkiego. http://www.mikrojezioro.met.pl
Paweł Woynowski

25. Data: 2003-09-04 21:54:37

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>          W takim razie do pracy grupowicze !
>
>          Wyciągać folie,sprzedać filtry i pompy,
>          korę na hasiok z grządek, niczego w zimie
>          nie okrywać. Potem spokojnie obserwować.
>
>              Pozdrawia naturalnie boletus

Ponownie prowokujesz :)))
Jak sie ma w ogrodach w wiekszości, zmutowane genetycznie rosliny i jakieś
hybrydowe odmiany, to niestety trzeba na nie chuchać, dmuchać i osłaniać.
Czy w naturze ktoś osłania rosny, a rosną i to jak, a wystarczy że człowiek
próbuje coś zmienić bo wydaje mu się że im "pomaga", momentalnie szlag je
trafia.
Dlatego nadal twierdzę że od Przyrody powinniśmy się uczyć, uczyć i jeszcze raz
uczyć.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

26. Data: 2003-09-04 22:00:57

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dobrze. Nie nalezy polecać metod, ktorych się nie wypraktykowało.

> Ingerencją człowieka jest zbudowanie oczka ogrodowego.

> Więc stwarzać warunki czy nie ingerować? Kręcisz.

Skoro nie potrafisz odróżnić określenia TWORZYĆ od INGEROWAĆ, to trudno, Twój
problem.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

27. Data: 2003-09-04 22:11:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2003-09-04 22:34:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponownie prowokujesz :)))

To był apel:-)

> Jak sie ma w ogrodach w wiekszości, zmutowane genetycznie rosliny i jakieś
> hybrydowe odmiany, to niestety trzeba na nie chuchać, dmuchać i osłaniać.

I to jest podstawowy problem naszej grupy:-(((
Około 90% postów dotyczy dmuchania,itd.

> Czy w naturze ktoś osłania rosny, a rosną i to jak, a wystarczy że
człowiek
> próbuje coś zmienić bo wydaje mu się że im "pomaga", momentalnie szlag je
> trafia.

To fakt i dlatego jestem za - prawami natury, a nawet przeciw-
tzw."pomocy".

> Dlatego nadal twierdzę że od Przyrody powinniśmy się uczyć, uczyć i
jeszcze raz
> uczyć.

Ludziska miast się uczyć, wolą przyrodę niszczyć:-(

> Pozdrawiam
> Paweł Woynowski

Pozdrawia zbieżnie boletus

29. Data: 2003-09-04 23:06:14

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, zupełnie nie na temat będzie.
> Co to jest hasiok?

Śmietnik.

Kronopio

30. Data: 2003-09-04 23:13:42

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Hasior
-literówka-
:-) Bogusław

Zakładanie rabaty
nornice
Uzupełnienie do Pomóżcie "uruchomić" .....
Pomóżcie "uruchomić" oczko wodne !!!
Test !