Żaby w oczku

51. Data: 2003-09-05 21:21:39

Temat: Re: Żaby w oczku
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tak jestes najwiekszym lgarzem po Wojtku P
> z tym
> ze on jest jest usprawiedliwiony bo zawodowo zajmuje sie reklama
> :)
> z pozdtrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Ja też reklamuję grupę
- na grupie:-)))

Pozdrawia boletus

52. Data: 2003-09-05 22:40:00

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem. Mam wiele problemów. M. in taki, ze nie chcę Ciebie denerwować, ale
> nie mogę też kłamać, że uważam jakobyś w tym przypadku miał rację.

Daleki jestem od zdenerwowania, wręcz odwrotnie. Bawi mnie ta nasza wymian
pogladów, bo nie wiem czy zauważyłeś, że "Dewin" który zadał to pytanie o
żabach, nie daje żadnego znaku życia.

> Otóż, ponoć, przyrodę stworzył Bóg.

Co do dyskusji na temat Boga, stworzyciela życia na ziemi, to raczej nie temat
na to forum, osobiście znam też i inną teorię o powstaniu życia.

> Człowiek tylko ingeruje.
> Stwarzanie warunków to ingerencja w przyrodę.

Uważam że zbudowanie poprawnie biotopu, jakim jest naturalistyczne oczko wodne,
nie jest ingerencją w przyrodę lecz stworzeniem jej warunków do zaistnienia tam
gdzie kiedyś był np.asfalt i beton. Tak było w moim przypadku

> Osobiście nie jestem przeciwnikiem ingerowania w przyrodę w moim ogrodzie.
> To jest miejsce gdzie chcę ingerować, aby stworzyć warunki roślinom które
> nie rosłyby przecież tutaj bez takiej ingerencji.
> Jestem przeciwnikiem dużego ingerowania w środowisko naturalne. Np.
> ingerowania w jezioro czy nawet w jeziorko czyli mikrojezioro.
> Stwarzać warunki prawie każdy potrafi, np. odśnieżając lód oczka, czy
> zakładając pseudobiologiczny filtr.

A na jakiej podstawie twierdzisz że filtry biologiczne to pseudo filtry.

> Nie jest odkryciem, ze woda w oczku może być czysta bez żadnych filtrów.

Dokładnie , w filtrze również toczy się życie, i tworzy jedną całość z oczkem
gdzie zyja ryby które na tak małej powierzchni nie dały by szans na przezycie
żyjacym w filtrze drobnym organizmom wodnym. A tam żyją nie zagrożone.

> Mnie przez wiele lat przeszkadzało zdychanie żab w czasie zimy w moim oczku.
> Bywało, że ginęło ich bardzo dużo. Teraz, po zastosowaniu wyławiania ich -
> nie ginie żadna. Oczywiście ingeruję, stwarzając im warunki przeżycia.
> Problem zdychania żab jest duży. Jeżeli nie występuje u Ciebie to znaczy, ze
> masz staw naturalny, albo ingerujesz.

Mam oczko 7,5 m na 3,5 m, o maksymalnej głebokośći 1,30 m, odejmując ponad 10
cm warstwę osadów denych ma obecnie ok 1,2 m głębokokści . Oczko odmulałem
ostatnio ponad 5 lat temu, do tamtego czasu czyściłem je dokładnie raz w roku,
jesienią.
Do tamtego czasu mnie również padały żaby w zimie. Zacząłem wówczas szukać
wiadomości o ich biologii i dowiedziałem sie że zimują między innymi w mule, a
i roślinom strefy toni wodnej, jest on potrzebny do życia. Przestałem więc
odmulać i skonczyły sie problemy z zimowaniem żab i słabym rozwojem roślin.
Może właśnie za bardzo ingerujesz w swoje oczko, czyszcząc je ze wszystkich
osadów organicznych które po rozłożeniu tworzą muł w którym zimują żaby.
Wyławianie żab w moim przypadku jest bardzo uciążliwe, z powodu roślin w toni
wodnej, łapiąć żaby musiał bym rośliny zdemolować. Wiesz zapewne że złapanie
żaby, nie jest wbrew pozorom takie łatwe i trzeba sie nieźle namachać siatką w
wodzie zanim złapie sie chociaż jedną.
Tak właśnie rozumię nie ingerowanie.

Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

53. Data: 2003-09-05 22:46:09

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze
>
> He,he:-)) Jak dobrze odbije się z balkonu
> to go przeskoczy:-)))
>
> Pozdrawia żabio boletus

Od balkony mam: 2 m skalniaka + 7,5 m oczka , było by raczej trudno:-)))

Pozdrawiam lekkoatletycznie
Paweł Woynowski

54. Data: 2003-09-05 22:59:27

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A cóż ja tam takiego piszę, czyżbym zmienił poglady. Można jaśniej, bo nie
bardzo wiem o co Wam chodzi.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
Tak dla ułatwienia :http:www.mikrojezioro.met.pl

55. Data: 2003-09-06 05:21:09

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Daleki jestem od zdenerwowania, wręcz odwrotnie. Bawi mnie ta nasza wymian
> pogladów, bo nie wiem czy zauważyłeś, że "Dewin" który zadał to pytanie o
> żabach, nie daje żadnego znaku życia.

Ja mam inne poczucie humoru. To mnie nie bawi. Najczęściej własnie pytania
są poczatkiem rozleglejszych dyskusji.

> Co do dyskusji na temat Boga, stworzyciela życia na ziemi, to raczej nie
temat
> na to forum, osobiście znam też i inną teorię o powstaniu życia.

Przypomniałem tylko jeden z pogladów z ktorym nie musisz się zgadzać.
Dyskusje o ogrodach to rozmowy bardziej niz wszystkie inne zbliżone do Boga,
Stworzyciela, Natury, Pana, Początku Wszelkiej Rzeczy.

> A na jakiej podstawie twierdzisz że filtry biologiczne to pseudo filtry.

"Pseudobiologiczny filtr" to nie to samo co "filtr biologiczny to pseudo
filtr".

> [...]
przezycie
> żyjacym w filtrze drobnym organizmom wodnym. A tam żyją nie zagrożone.

Istotna zawartość takiego filtra to organizmy zbyt małe aby byc pokarmem dla
ryb.

> [...]
> i roślinom strefy toni wodnej, jest on potrzebny do życia. Przestałem więc
> odmulać i skonczyły sie problemy z zimowaniem żab i słabym rozwojem

"...lilie, malwy, powoje, wierzba, strumyk i mostek po cóż te niepokoje
kiedy wszystko jest proste" to chyba Broniewski

Tylko jeden element z listy określającej złożoność problemu:
-proszę wziąć pod uwagę stosunek ilości mułu w naturalnym zbiorniku do
ilości wody i porównać to do warunków w oczku zawierającym kilka m3 wody w
którym to oczku musi być wszystko: wiele ryb, dużo żab, ogromna ilość roślin
i dużo karmy rybiej i żyzne podłoże pod roślinami itd.

> Może właśnie za bardzo ingerujesz w swoje oczko, czyszcząc je ze
wszystkich
> osadów organicznych które po rozłożeniu tworzą muł w którym zimują żaby.

Przechodzilem okres nieodmulania oczka.

> [...]
złapanie
> żaby, nie jest wbrew pozorom takie łatwe i trzeba sie nieźle namachać

Błąd w rozumowaniu. W określonym przeze mnie czasie żaby są prawie
nieruchome. Większe rośliny w tak małych oczkach "powinny" być w
pojemnikach.
KM

56. Data: 2003-09-06 07:48:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> A cóż ja tam takiego piszę, czyżbym zmienił poglady. Można jaśniej, bo nie
> [...]
:))))
jak pamietam chodzi o szczegoly
ale i ostatnim razem gdy tam bylem
i teraz szkoda mi pieknego dnia na pisanie o tym
zima bedzie wiecej czasu
:))))))))))

57. Data: 2003-09-06 11:42:52

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolisz, że zostawię to bez komentarza.

Również z pozdrowieniami i uśmiechami.
Paweł Woynowski

58. Data: 2003-09-06 12:03:22

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolisz, że zostawię to bez komentarza.

hehe
jakis czas jest Tobie odpuszcze
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Zakładanie rabaty
nornice
Uzupełnienie do Pomóżcie "uruchomić" .....
Pomóżcie "uruchomić" oczko wodne !!!
Test !