Zaćma

1. Data: 2004-11-08 17:28:13

Temat: Zaćma
Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrodzoną zaćmę, mam 30 lat.
Byłem na badaniach i sugerują że nie muszę koniecznie robić operacji ale
wszystko widze zamazane, niewyraźne już z bliskiej odległości.
Zastanawiałem sie nad operacja ale uprawiam sztuki walki i boje się że
dostanę w oko i sie cos uszkodzi po takiej operacji (nie mówię od razu po
operacji ale w ogóle)
Mieszkam w Poznaniu, ale słyszałem że w Katowicach jest jakaś super ekipa od
zaćmy.

Ma ktoś jakieś namiary?
Albo jakieś informację które pomoga mi podjąć decyzje?

Dziekuje

Paweł

2. Data: 2004-11-08 20:04:12

Temat: Re: Zaćma
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaćmy.
>
> Ma ktoś jakieś namiary?
> Albo jakieś informację które pomoga mi podjąć decyzje?

w Klinice w Poznaniu tez masz superekipe pod kier. prof. Petzoldowej

casus

3. Data: 2004-11-08 21:09:38

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

418facb9$...@n...home.net.pl,
Borno <b...@h...pl>:

> Ma ktoś jakieś namiary?
> Albo jakieś informację które pomoga mi podjąć decyzje?

Tu masz cennik kliniki pryw. na Szelagowskiej.
http://intermedica.com.pl/popup/cennik1.html

Dobrze przedyskutuj z okulistami przed decyzja, bo jesli przy zacmie
wrodzonej masz niedowidzenie (mowiac potocznie, oko w dziecinstwie "nie
nauczylo sie" widziec wyraznie nie dostajac ostrego obrazu na siatkowce), to
operacja moze nie poprawic widzenia.

Poza tym soczewka sztuczna nie ma akomodacji.

--
Robert

4. Data: 2004-11-08 21:28:50

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś widziałem dobrze - miałem nawet złota oznake oso w strzelaniu :)

AcrySof Natural - ta soczekwka jest najlepsza ?

Z tą akomodacją - będę widział wyraźnie tylko z jednej odległości ?
To może faktycznie sobie dam spokój ... może kiedyś wyhodują moją własną bez
zaćmy ....

Paweł

5. Data: 2004-11-08 21:44:40

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

418fe519$...@n...home.net.pl,
Borno <b...@h...pl>:
> Kiedyś widziałem dobrze - miałem nawet złota oznake oso w strzelaniu
> :)

Jesli tak, to usuniecie zacmy powinno pomoc.

> Z tą akomodacją - będę widział wyraźnie tylko z jednej odległości ?

Najprawdopodobnie widzialbys wyraznie do dali, natomiast ponizej ok. metra
bedzie gorzej, tak ze do czytania i komputera potrzebne bylyby okulary - tak
jak u osob starszych. Jesli to chodzi o jedno oko, to poradzisz sobie do
blizy drugim, aczkolwiek przy dluzszej pracy do blizy to nie bedzie
optymalne.

> To może faktycznie sobie dam spokój ... może kiedyś wyhodują moją
> własną bez zaćmy ....

Wszystko zalezy, jak widzisz, na ile Ci to przeszkadza w zyciu.

Jesli chodzi o podatnosc na urazy sportowe, to nie sadze, zeby po wygojeniu
mikrociecia (rzedu 3mm przy fakoemulsyfikacji) bylo tu istotnie zwiekszone
ryzyko.

--
Robert

6. Data: 2004-11-10 21:59:31

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za informacje

Paweł

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cmopch$106$1@opal.icpnet.pl...

7. Data: 2004-11-14 01:02:21

Od: "Ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Pani prof. Gierek - Klinika Okulistyczna na Ceglanej
2. Pani prof. Romaniuk- ordynator odzdiału okulistyki Szpitala im. sw. Barbary
w Sosnowcu

> Mieszkam w Poznaniu, ale słyszałem że w Katowicach jest jakaś super ekipa od
> zaćmy.

Badania onkologiczne
Prośba o przetłumaczenie / wyjaśnienie
Alergia - alternatywne metody leczenia