Zadanie dla... Mensanina ;-)

1. Data: 2008-11-20 16:19:16

Temat: Zadanie dla... Mensanina ;-)
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

30 m kw. parkietu do wycyklinowania i polakierowania 3-warstwowo...
ale jest fortepian. Nieduży, gabinetowy, ale waży w sumie z 500 kg
(sama płyta rezonansowa ze 300), może więcej. A wynieść nie ma jak.
Ani dokąd. Co prawda przyjechał w częściach po generalnym remoncie w
zakładzie, ale jest stary, więc powtórnego rozbierania chcę uniknąć.
Poza tym za dużo zachodu przy rozbieraniu z wyjmowaniem płyty i z
samymi strunami nawet - wszystkie struny zdejmuj, potem je zakladaj,
strojenie i tam takie.
No więc pytanie za 100 tysięcy lub dla Mensanina: jak pomalowac tę
podłogę 3-warstwowo, aby zachowac jednolitość powierzchni i
jednocześnie nie przesuwać fortepianu więcej niż raz? Albo wcale?

:-]

2. Data: 2008-11-20 16:25:55

Temat: Re: Zadanie dla... Mensanina ;-)
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> Albo wcale?

Obwiązać linami i podciągnąć do góry na bloczkach przymocowanych do
kilku solidnych haków wkręconych w sufit.

T.

3. Data: 2008-11-20 16:36:25

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 17:25, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> Obwiązać linami i podciągnąć do góry na bloczkach przymocowanych do
> kilku solidnych haków wkręconych w sufit.
>
> T.

Ha. też o tym już pomyślałam, ale nie wiem, czy sufit wytrzyma, a nie
sprawdzi się tego, póki się nie zrobi - są to płyty żerańskie, takie
żelbetowe. Myślałam o tym. nawet myslalam, aby go oprzeć
"brzuchem" (ma solidne belki pod pudłem rezonansowym) na dwóch
tregrach osadzonych w wykutych ne tę okoliczność gniazdach w ścianach
(ściany grube są...). Może ktoś coś jeszcze podda?

4. Data: 2008-11-20 16:51:04

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> [...]
> tregrach osadzonych w wykutych ne tę okoliczność gniazdach w ścianach
> (ściany grube są...). Może ktoś coś jeszcze podda?

Skoro teraz podłoga wytrzymuje nacisk 500 kg na trzech nóżkach, to
strop też powinien to wytrzymać, możesz użyć np. 6 wkrętów
i 3 odcinków linki, żeby był zapas wytrzymałości.

T.

5. Data: 2008-11-20 17:03:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 17:51, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> Skoro teraz podłoga wytrzymuje nacisk 500 kg na trzech nóżkach, to
> strop też powinien to wytrzymać, możesz użyć np. 6 wkrętów
> i 3 odcinków linki, żeby był zapas wytrzymałości.
>
> T.

Hmmm, a te wkręty to też słabe punkty... To chyba raczej jakieś kotwy,
a nie wkręty...

6. Data: 2008-11-20 17:14:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 18:03, i...@g...pl wrote:

> Hmmm, a te wkręty to też słabe punkty... To chyba raczej jakieś kotwy,
> a nie wkręty...

...ale chyba nic innego nie da się wymyślic. Dzięki :-)

7. Data: 2008-11-20 17:32:37

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> Hmmm, a te wkręty to też słabe punkty... To chyba raczej jakieś kotwy,
> a nie wkręty...

Też można, jedna taka kotwa:

http://www.fischercentrum.pl/images/stories/fischer/
pdf/katalogfischer2008%2098.pdf

powinna unieść dwa Twoje fortepiany, ale nie da się jej potem wyjąć
z sufitu. Zresztą zanim cokolwiek zrobisz skonsultuj się z jakimś
fachowcem od zamocowań w betonie.

T.

8. Data: 2008-11-20 18:03:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message

> [...]
>
> powinna unieść dwa Twoje fortepiany, ale nie da się jej potem wyjąć
> z sufitu. Zresztą zanim cokolwiek zrobisz skonsultuj się z jakimś

Szafki kuchenne wieszałem na trzy razy dłuższych.

9. Data: 2008-11-20 18:52:34

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 19:03, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> http://www.fischercentrum.pl/images/stories/fischer/
pdf/katalogfische...

> Szafki kuchenne wieszałem na trzy razy dłuższych.

Po pierwsze nie ma co porównywać samej siły obciążenia przypadającej
na jeden punkt mocujący w przypadku fortepianu i szafek, a po drugie
trochę jednak się orientuję, że zaczepy do podwieszenia szafek muszą
być wytrzymałe bardziej na zrywanie (ścinanie), niż na wyrywanie.
Technicznie nie jestem nogą, delikatnie mówiąc, no, ale problem
jest :-)

10. Data: 2008-11-20 21:07:50

Od: "dadas" <d...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też można, jedna taka kotwa:

http://www.fischercentrum.pl/images/stories/fischer/
pdf/katalogfischer2008%2098.pdf

> powinna unieść dwa Twoje fortepiany

to jest kotwa do betonu, a tam betonu raczej brak...

pozdr

grzyb pod prysznicem.
Lodówki Samsunga z kostkarką
Włącznik do szafy
Mrugające żarówki w mieszkaniu
Jaki przenośny grzejnik do dogrzania pokoju?