Zajady

1. Data: 2002-01-21 11:57:14

Temat: Zajady
Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie czym leczyc ?
Nie chodzi mi o opryszczke tylko o pekanie skory
w kacikach warg.

Pozdrawia
Artur

2. Data: 2002-01-21 12:53:05

Temat: Re: Zajady
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Lew" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> Wlasnie czym leczyc ?
> Nie chodzi mi o opryszczke tylko o pekanie skory
> w kacikach warg.

Lykaj ryboflawine ( vit. B2), dodatkowo zrob sobie masc z rozgniecionej
pastylki i kremu. Smaruj wylacznie wieczorem, kiedy ludzie nie widza, bo
zostaja zolte plamy :-))))).

Pozdr.
Adiola

3. Data: 2002-01-21 13:21:29

Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zostaja zolte plamy :-))))).
W tym sek ze niewiele zabiegi witaminowe pomagaja.
Slyszalem ze moze to byc na jakims tle bakteryjnym ?
Moze jest dostepny w aptece jakis "wypalacz" :) bez recepty ?

Pozdrawia
Artur

4. Data: 2002-01-21 13:33:20

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym sek ze niewiele zabiegi witaminowe pomagaja.
> Slyszalem ze moze to byc na jakims tle bakteryjnym ?
> Moze jest dostepny w aptece jakis "wypalacz" :) bez recepty ?

Wklejam link do artykulu i moze to Ci pomoze, a przynajmniej rozjasni
zajadowe mroki :-).
Ja tez czasem z nimi walcze, ale najczescie rady zawarte na stronie
pomagaja.

http://www.przychodnia.pl/cyberpacjent/index15.php3?
s=3&d=8&t=15&p1=0

Pozdr.
Adiola

5. Data: 2002-01-21 14:23:32

Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki
Zobaczymy czy zadziala :)

Pozdr.
Artur Lew

6. Data: 2002-01-21 14:40:59

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adiola <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2h5b3$1chk$...@p...acn.pl...

> [...]
> zajadowe mroki :-).
> Ja tez czasem z nimi walcze, ale najczescie rady zawarte na stronie

Z podanego wyzej linku:

"Skąd te okropne zajady? Zajady są wynikiem niedoboru witaminy B2-
ryboflawiny, spowodowanego przewlekłymi ograniczeniami dietetycznymi,
dotyczącymi spożycia mleka, sera, jaj, podrobów, czerwonego mięsa, ryb, jak
też wskutek osłabienia lokalnej odporności wskutek antybioterapii. ....
....dr farm. ELWIRA GMITRZUK "

Szkoda, ze podano tylko jedna przyczyne. Z tego co wiem jest ich conajmniej
kilka-tych które bierzemy przy różnicowaniu. Wcieranie, okłady i co tam
jeszcze można wymysleć wcale nie musza pomóc. I najczesciej wcale nie
pomagają.
Ale czego wymagać od dr.farm. , która zabiera się za porady lekarskie.

Pozdrawiam

PiotrMx

7. Data: 2002-01-21 14:42:55

Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze można wymysleć wcale nie musza pomóc. I To To fakt.
W sumie nie spelniam zadnego z kryteriow przytoczonego
w artykule ale zajady niekiedy mam.

Pozdrawiam
Artur

8. Data: 2002-01-21 15:55:01

Od: "Biala" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przewlekłe zajady wcześniej "leczone witaminami" wyleczyłam detreomycyną.
Agnieszka

9. Data: 2002-01-21 17:50:26

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Biala <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2hdev$i5$...@n...tpi.pl...
> Ja przewlekłe zajady wcześniej "leczone witaminami" wyleczyłam
detreomycyną.
> Agnieszka

Antybiotykiem a w poradniku stało, że zajady są od antybiotyków. :-)
Wg mnie zajady moga być oczywiscie nastepstwem niedoboru witaminy z grupy B,
chodziaż niekoniecznie B2 bo niedoboru B6 i B12 też. Poza tym często przy
syderopenii (niedoborze zelaza) spotykamy się z takim objawem.
Poza tym zajady moga być objawem miejscowego zakażenia bakteryjnego lub
grzybiczego albo często mieszanego.
Moga również spowodowane brakiem higieny jamy ustnej. Spotkałem się również
ze stwierdzeniem, że niektórzy ludzie maja taki układ ust, który
predysponuje do infekcji w kacie ust.

Pozdrawiam

PiotrMx

10. Data: 2002-01-22 07:53:33

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Stosunkowo cz?sto zajady s? istotnie wynikiem niedoboru witaminy B2.
Mo?na j? za?ywaae doustnie (albo vit. B compositum), miejscowe stosowanie
raczej nie ma uzasadnienia. Bardzo cz?sto jest to zaka?enie dro?d?akami
( zarówno w przebiegu hipowitaminozy B2 jak i np. po kuracji
antybiotykowej, a czasem zaka?enie rozwija si? bez uchwytnej przyczyny).
Powinno si? miejscowo stosowaae leki przeciwgrzybicze, np klotrimazol lub
nystatyn?.

jotem
Artur Lew wrote:

> Wlasnie czym leczyc ?
> Nie chodzi mi o opryszczke tylko o pekanie skory
> w kacikach warg.
>
> Pozdrawia
> Artur

Szukamy chtnych!!!!!!!!!
CC: a wada serca
[spam] Narzedzia chirurgiczne i jubilerskie
Rak sutka? Pilne!
Czy można jeździć rowerem przy problemach z kręgosłupem?