Re: Zakwaszanie organizmu...

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zakwaszanie organizmu...
Date: Wed, 8 Dec 2004 10:53:47 +0000

On Tue, 7 Dec 2004 18:16:11 -0600, Pszemol wrote:

[...]
> Czyli podsumowując: nie bardzo wiesz o czym piszesz... dobrze zrozumiałem?
[...]

:) Ja wiedziałem, że tak będzie:) Wszyscy obecni widzieli co pisałem:)

Ale mimo wszystko się odezwę.

Owszem, masz rację twierdząc, że kwaśny smak niewiele ma wspólnego z
działaniem "zakwaszajacym" na organizm. Co potwierdza moją tezę, że z
założenia wiesz lepiej i prowokujesz, żeby mieć zabawę z wyszydzania
innych.

Mimo wszystko chcę napisać kilka słów ze względu na tych, którzy może
czytają ten wątek w celach innych niż rozrywkowe.

Ponieważ sam niespecjalnie zajmuję się problemami równowagi kwasowo -
zasadowej (znacznie lepszy byłby internista a zwłaszcza nefrolog), to
nie będę udawał mądrzejszego niż jestem i przypomnę tylko kilka ważnych
podstawowych informacji:
Po pierwsze - mam wrażenie, że autorzy tych "broszurek" o których
wspomniałeś nie mieli na myśli pH osocza jako miernika "zakwaszenia", a
takie parametry jak BE na przykład (nadmiar/niedobór zasad). Poguglaj,
może znajdziesz co to. Wpływa na to wiele czynników, między innymi
poziom wodorowęglanów (czyli oddychanie), a także stężenia niektórych
jonów w surowicy, w tym potasu.
Po drugie - ważne jest to, ze samo pH tego kompartmentu o którym mówimy
(czyli surowicy) to izolowany parametr niewielkiej frakcji całości ciała
(może się mylę, ale IIRC krew to mniej niż 10% człowieka, a surowica to
około połowa krwi), który nie zawsze dobrze oddaje ogólny obraz
równowagi kwasowo - zasadowej ustroju, nie opisuje tego, co się dzieje w
komórkach. Sprawa jest znacznie szersza, niż samo pH.
Po trzecie - warzywa i owoce stanowią dobre źródło potasu.

A ponieważ jestem sową i nie rozbudziłem sie jeszcze na dobre, to
kończę, bo nie chcę napisać czegoś głupiego. Jeśli rzeczywiście chcesz
zrozumieć temat, to myślę, że te trzy drobiazgi powinny Cię naprowadzić
na odpowiedni tok rozumowania.
A jeśli chcesz tylko dobrze się bawić, to miłej zabawy życzę.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/