Zalewajka

31. Data: 2008-09-03 06:42:05

Temat: Re: Zalewajka
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Proponuję odlać syrop i dodać do niego identyczną ilość
> spirytusu. Wiśnie w słoju zalać spirytusem i po tygodniu zlać go do
> butelek. Następnie zalać wiśnie w słoju syropem cukrowym (1 kg cukru
> podgrzewając na gazie rozpuścić w szklance wody). Po tygodniu zlać i
> pomieszać wszystko razem pamiętając, że w nalewce połowę objętości ma
> stanowić spirytus 65-procentowy.

Skoro już sie tak bardzo rozbudował wątek nalewek to podzielcie
sie jeszcze swoimi preferencjami co do słodkości.
Robicie je mocno słodkie (takie likerowe) po prostu słodkie
czy mało słodkie (blisko wytrawnych).
Robiłem nalewki z wisni, porzeczek czarnych, pigwowca, jeszcze
mnie korci do derenia (nie mam skąd pozyskać0 i tarniny.
Ale ja lubię napoje niesłodkie (wino tylko wytrawne) i tu mam
zgrzyt. Jak mało słodką nalewkę można zrobić, żeby jeszcze można
było ocenić pozytywnie jej smak? (Tak zgodnie z "regułami")
Żeby można było o niej jeszcze mówić nalewka a nie wódka owocowa.

32. Data: 2008-09-03 07:10:49

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek pisze:

> Skoro już sie tak bardzo rozbudował wątek nalewek to podzielcie
> sie jeszcze swoimi preferencjami co do słodkości.

Na szczescie nie ma tu zadnych norm (poza handlowymi zapewne).
Zawsze dobrze jest zrobic dwie wersje - słodką dookoła której
zbiegną się kobiety i ostrzejszą dla panów. Według mnie panie
najbardziej lecą na wiśniówki, panowie na wytrawne mieszanki
paprykowo - miodowe (nie przesadzic z miodem).

Z procentami (ktos pisał o 65%) zdecydowanie nie nalezy przesadzac.
Rosjanie zbadali, ze najlepiej wchodzi 40% - juz paralizuje kubki
smakowe, a jeszcze nie pali gardła. I niechby to byla górna
granica mocy. Komu za mało, chlapnie kilka szybkich.

pozdr
--
A S

33. Data: 2008-09-03 17:50:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Sep 2008 08:42:05 +0200, michalek napisał(a):

> [...]
> było ocenić pozytywnie jej smak? (Tak zgodnie z "regułami")
> Żeby można było o niej jeszcze mówić nalewka a nie wódka owocowa.

Kup sobie książkę Jana Cieślaka "Domowy wyrób win" (na pewno znajdziesz a
Allegro) - masz tam też o wódkach i nalewkach całą wiedzę.
My robimy półsłodkie nalewki i półwytrawne wódki - ale tylko z wiśni,
wiśniówka u nas jest namber łan, oczywiście zanim dereń na tyle urośnie,
aby mógł owocować :-)

--

"Ludzki mózg jest zbyt skomplikowany, aby dał się poznać
samemu sobie... A gdyby taki nie był, byłby po prostu zbyt głupi, aby

34. Data: 2008-09-03 17:51:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Sep 2008 09:10:49 +0200, Andrzej S. napisał(a):

> Z procentami (ktos pisał o 65%)

Ja :-)

> zdecydowanie nie nalezy przesadzac.
> Rosjanie zbadali, ze najlepiej wchodzi 40% - juz paralizuje kubki
> smakowe, a jeszcze nie pali gardła. I niechby to byla górna
> granica mocy. Komu za mało, chlapnie kilka szybkich.

Nie chodzi o ilość, lecz o jakość :-)

35. Data: 2008-09-03 18:32:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> My robimy półsłodkie nalewki i półwytrawne wódki - ale tylko z wiśni,
> wiśniówka u nas jest namber łan, oczywiście zanim dereń na tyle urośnie,
> aby mógł owocować :-)

Spróbuj, jekie fajne nalewki wychodzą na jabłkach.Materiał dostępny,
w tej dziedzinie lekceważony, niesłusznie.
Pozdrawiam.Mirzan

36. Data: 2008-09-03 19:27:39

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:

> Spróbuj, jekie fajne nalewki wychodzą na jabłkach.Materiał dostępny,
> w tej dziedzinie lekceważony, niesłusznie.

???
Jedyna i znakomita zresztą to żubrówka z sokiem jabłkowym.

--
pozdr. Jerzy

37. Data: 2008-09-03 19:50:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Sep 2008 21:27:39 +0200, JerzyN napisał(a):

> ???
> Jedyna i znakomita zresztą to żubrówka z sokiem jabłkowym.

Żubrówka to nie nalewka, lecz wódka aromatyzowana, ignorancie. Ucz się od
państwa, jak się rozróżnia alkohole, choć właściwie nie widzę celu, boś
pańskiego stołu nie dostąpił i nie dostąpisz.

38. Data: 2008-09-03 19:59:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Sep 2008 20:32:14 +0200, mirzan napisał(a):

> Spróbuj, jekie fajne nalewki wychodzą na jabłkach.Materiał dostępny,
> w tej dziedzinie lekceważony, niesłusznie.

Mąż mi robi z jabłek pyszne musujące wino - smakuje jak francuski szampan,
oczywiście kiedy odczeka parę latek. A na wesele córki trzymamy 12-letnie
wino wiśniowe, poezja...

Mam tego kwiatu pół światu, ale może i jabłkowych nalewek spróbuję,
zaciekawiłeś mnie.
:-)

39. Data: 2008-09-04 05:42:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik michalek napisał:
(...)
> Robiłem nalewki z wisni, porzeczek czarnych, pigwowca, jeszcze
> mnie korci do derenia (nie mam skąd pozyskać0 i tarniny.

Z tarniny jest MSZ najlepsza. Szkoda, że tak trudno znaleźć
owocującą.

> [...]
> było ocenić pozytywnie jej smak? (Tak zgodnie z "regułami")
> Żeby można było o niej jeszcze mówić nalewka a nie wódka owocowa.

Też nie lubię słodkości (poza lodami).
Owoce zalać wódką i spirytusem, bez żadnego cukru. Dorzuć trochę
rodzynek, w zależności od smaku owoców bazowych (do pigwiaków
więcej, do malin mniej). Po 6 tygodniach zlać i odstawić na co najmniej
rok. Pozostałe owoce można zasypać cukrem i po 3 tygodniach zlać
"likier".

Najpiękniejszą muzyką przed snem

40. Data: 2008-09-04 19:15:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
[...]
> Żubrówka to nie nalewka, lecz wódka aromatyzowana, ignorancie. Ucz się od
> państwa, jak się rozróżnia alkohole, choć właściwie nie widzę celu, boś
> pańskiego stołu nie dostąpił i nie dostąpisz.

Tępa jesteś.

Powiedz czym aromatyzowana i jak pozyskuje się aromat.
--
pozdr. Jerzy

Winnice
Jak przenieść krzaki dzikiej róży?