Zapalenie oskrzeli - leżeć czy chodzić ?

1. Data: 2008-01-07 08:42:29

Temat: Zapalenie oskrzeli - leżeć czy chodzić ?
Od: "danynxo11212" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

od piątku męczy mnie kaszel...coraz bardziej. Leci mi z nosa przezroczysta
wydzielina. Od soboty biorę Augmentin 875 mg + 125 mg, + Flavamed 2x1. Czuję
się jakby było coraz gorzej a napewno nic lepiej. Leżę cały czas. Może nie
powinienem? A może diagnoza bądź leki nie trafione? Powinienem leżeć w łóżku
czy chodzić?

2. Data: 2008-01-07 09:07:35

Temat: Re: Zapalenie oskrzeli - leżeć czy chodzić ?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

danynxo11212 wrote:

> [...]
> Czuję się jakby było coraz gorzej a napewno nic lepiej. Leżę cały czas.
> Może nie powinienem? A może diagnoza bądź leki nie trafione? Powinienem

jeśli to nie jest infekcja bakteryjna tylko wirusowa (a z tego co wiem
ogromna większość infekcji górnych dróg oddechowych to właśnie wirusy,
przynajmniej w początkowym stadium choroby) antybiotyk zaszkodzi zamiast
pomóc.

W łóżku powinieneś leżeć jeśli masz gorączkę i poty, jak nie masz możesz
chodzić, byle nie przeziębić gardła - w domu szalik, na dwór nosa nie
wychylać.

Skoro organizm nie poradził sobie w parę dni z infekcją, masz strasznie
osłabiony system odpornościowy, do tego antybiotyki osłabiły go jeszcze
bardziej. Jedz przynajmniej bardzo dużo witaminy C w postaci naturalnej,
czyli pomarańcze, mandarynki (tak z kilogram dziennie), do tego inne
substancje które organizm wykorzystuje w walce z wirusami - listę masz na
www.borelioza.vegie.pl/jakleczyc.html (zignoruj fragmenty o antybiotykach).

--
www.vegie.pl

3. Data: 2008-01-07 09:24:47

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "danynxo11212" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> się jakby było coraz gorzej a napewno nic lepiej. Leżę cały czas. Może nie
> powinienem? A może diagnoza bądź leki nie trafione? Powinienem leżeć w

Czy lekarz stwierdzil u ciebie zapalenie oskrzeli, czy sam tak uwazasz ze
wzgledu na kaszel?

Jesli chcesz dorobic sie, np. zapalenia pluc, to mozesz chodzic. Wybacz ten
sarkazm, ale nie rozumiem twoich watpliwosci. Czlowiek, gdy jest chory, to
go niemal sama choroba pcha do lozka (jest oslabiony, itp.). Chorobe
przeziebieniowa najlepiej przelezec, unikac przeciagow i raczyc sie
medykamentami wg wskazan lekarza, i przyjmowac duzo plynow (herbatki
ziolowe, sok malinowy, itd.). Jesli masz watpliwosci co do skutecznosci
tychze lekow (ale wydaje mi sie, ze za krotki czas minal), to moze masz
mozliwosc skorzystania z lekarskiej wizyty domowej? Jesli nie masz wysokiej
goraczki, to proponuje banki i ... lezec, i sie porzadnie wypocic.

Po wyleczeniu oskrzeli kaszel czasami jeszcze dlugo potrafi sie utrzymywac.

Teraz zauwazylam post tomka wilickiego... i nie zgadzam sie w kwestii
podawania wit.C (obojetnie w jakiej postaci) w czasie przyjmowania
antybiotyku. Wit. C oslabia jego dzialanie. Mozna sie nia raczyc po kuracji
antybiotykowej, no i nie zapomnij o oslonie jelit przed grzybami (jogurty
naturalne, albo kapsulki/tabletki gotowe z apteki).

Iwona
//Kto nie chce - szuka powodu, kto chce - szuka sposobu.//
www.kociszce.ao.pl

4. Data: 2008-01-07 10:58:14

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> Teraz zauwazylam post tomka wilickiego... i nie zgadzam sie w kwestii
> podawania wit.C (obojetnie w jakiej postaci) w czasie przyjmowania
> antybiotyku. Wit. C oslabia jego dzialanie.

w przypadku większości schorzeń witamina C zadziała o wiele lepiej niż
antybiotyk - przynajmniej nie zaszkodzi. A że osłabi jego działanie? Ja bym
osobiście w ogóle antybiotyku nie brał na miejscu tego pacjenta, więc jak
dla mnie może nawet to działanie całkowicie znieść.

Zresztą jak widać po przebiegu choroby, leki przepisane przez lekarza nie
pomogły. Ktoś chce podyskutować o tym, czemu lekarze przepisują drogie, nie
działające (a wręcz szkodliwej) leki, z reguły pewnej znanej firmy?

--
www.vegie.pl

5. Data: 2008-01-07 11:11:02

Od: "danynxo11212" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy lekarz stwierdzil u ciebie zapalenie oskrzeli, czy sam tak uwazasz ze
> wzgledu na kaszel?

lekarz oczywiście stwierdził. W sobotę były to początkowe objawy czyli suchy
kaszel przechodzący w lekko mokry. Wieczorem zaczęło się nasilać i w
niedzielę jeszzce bardziej. Doszedł zatkany nos i ból; głowy. Gorączki nie
mam.

> [...]
> przeziebieniowa najlepiej przelezec, unikac przeciagow i raczyc sie
> medykamentami wg wskazan lekarza, i przyjmowac duzo plynow (herbatki

chodzi mi o chodzenie po domu a nie po dworze., Choć musz wybrać się dzisiaj
do lekarza po zwolnienie.

6. Data: 2008-01-09 10:26:12

Od: "danynxo11212" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zacząłem jeść czosnek. W tym samym czasie zacząłęm lepiej się czuć. Czy to
możliwe że to on wzmocnił organiozm czy antybiotyk zaczął działać?

7. Data: 2008-01-09 10:30:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

danynxo11212 wrote:

> zacząłem jeść czosnek. W tym samym czasie zacząłęm lepiej się czuć. Czy to
> możliwe że to on wzmocnił organiozm czy antybiotyk zaczął działać?

ani jedno ani drugie, po prostu organizm sam zwalczył chorobę. Czosnek
trochę pomógł, antybiotyk trochę przeszkodził, w sumie wyszło na zero.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2008-01-09 16:25:49

Od: "danynxo11212" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ani jedno ani drugie, po prostu organizm sam zwalczył chorobę. Czosnek
> trochę pomógł, antybiotyk trochę przeszkodził, w sumie wyszło na zero.

miałoby to sens co mówisz bo lekarz u którego byłem po zwolnienie w
poniedziałek sam stwierdził że to raczej wirusówka i antyb. może nic nie
pomóc....To po co go brać??? Co byś teraz proponował brać/jeść/pić.... żeby
wzmocnić jeszcze bardziej organizm i ustrzec się na przyszłość?

9. Data: 2008-01-09 16:57:19

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

danynxo11212 wrote:

> miałoby to sens co mówisz bo lekarz u którego byłem po zwolnienie w
> poniedziałek sam stwierdził że to raczej wirusówka i antyb. może nic nie
> pomóc....To po co go brać???

po to, że lekarz za wypisywanie antybioli odpowiedniej firmy może dostać
niezłe "bonusy". Albo po to, że jak lekarz powie przeciętnemu pacjentowi że
żadne środki nie pomogą na wirusa tylko trzeba zacząć dbać o siebie,
pacjent zmieni lekarza - nieważne, że ten nowy nic nie pomoże, ważne że
wypisze "magiczną" pigułkę. Ludzie chcą wierzyć, że wszystko załatwi się
tabletkami...

No i najważniejsze, człowiek potraktowany antybiotykiem zachoruje za 2
tygodnie drugi raz, jako że antybiol doskonale rozstraja białe krwinki. To
się nazywa "walka o klienta", gdyby medycyna dążyła do tego, aby ludzie nie
chorowali, szybciutko by zbankrutowała. Można więc powiedzieć, że
antybiotyk lekko "uzależnia"

> Co byś teraz proponował brać/jeść/pić....
> żeby wzmocnić jeszcze bardziej organizm i ustrzec się na przyszłość?

pełen zestaw tego, co organizm potrzebuje do walki z infekcjami masz na
www.borelioza.vegie.pl/jakleczyc.html albo bardziej kompleksowo
www.borelioza.vegie.pl/natura.html - sam oceń czego może Ci brakować.
Ogólnie to jeść zdrowo, nie przegrzewać mieszkania (lepiej żeby było za
zimno niż za ciepło), nie brać antybiotyków jeśli nie ma takiej
konieczności - one rozwalają system obronny. Ogólnie nie ufać lekom, każdy
lek to taka "droga na skróty", owszem ułatwiają one walkę organizmu ze
schorzeniami, ale z drugiej strony organizm się rozleniwia. Znaleźć lekarza
który stawia na leczenie przyczyn (obniżona odporność) a nie skutków
(choroba)

Co do mikroelementów i witamin, najpowszechniejsze są niedobory cynku,
magnezu, witaminy D, witaminy C. Cynk i magnez wymywamy sobie kawą, albo
usuwamy w procesie przetwarzania żywności, witaminy D nie ma bo człowiek
przestał wychodzić na słońce (a ona jest syntetyzowana pod wpływem światła
słonecznego), zaś witamina C jest w świeżych roślinach, których obecnie je
się coraz mniej.

pewnie coś pominąłem, no ale nie wiedząc jak żyjesz nie mogę powiedzieć jaka
jest przyczyna tego, że zwykły wirus który powinien skończyć się na
kichnięciu rozkłada Cię na łopatki.

--
www.vegie.pl

nagle zolte zeby