Zapraszamy na spotkanie z Medycyną XXI wieku!

11. Data: 2002-06-13 21:54:48

Temat: Re: Zapraszamy na spotkanie z Medycyną XXI wieku!
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> napisał w
wiadomości news:aeb372$n55$1@news.tpi.pl...
| A jakzezby inaczej.. To spisek tych samych "wiadomych sil", ktore
wymyslily
| Evidence Based Medicine..... :-)

no chyba jednak nie , bo ebm moge przeczytac w pismiennictwie

Tichy

12. Data: 2002-06-13 22:02:19

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wymyslily
>
> no chyba jednak nie , bo ebm moge przeczytac w
> pismiennictwie

Chyba sie jednak nie rozumiemy :-)

pozdrawiam
Krzysztof

13. Data: 2002-06-14 08:45:43

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Gribko wrote:

>O najnowocześniejszych i najskuteczniejszych terapiach w medycynie,
>określanych mianem XXI wieku przeczytacie Państwo na stronach internetowych
>firmy Ener Vita:
>
>www.enervita.com.pl
>
>Zapraszamy serdecznie do poznania i podyskutowania o tych metodach!

Ja tam widze tylko drastyczne terapie portfela...

Pogadaj z maszyna.
Naucz ja czegos nowego: http://serwer4you.com/robot/

14. Data: 2002-06-14 14:28:53

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Boguszewski wrote:

>Mam nadzieje, ze juz niedlugo bedzie to karalne. Na rowni z innymi
>wyludzeniami i oszustwami.

Mam troche inne zdanie na ten temat. Nie powinno sie karac za tego
typu metody. Powinno sie karac jesli ktos je stosujacy jednoczesnie
stwierdza, ze jest lekarzem. Powinno sie oddzielic prawdziwa medycyne
od reszty. Tak jest w stanach. Poprawcie mnie jesli sie myle...

15. Data: 2002-06-14 14:40:54

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Gribko wrote:

>Biorezonans
>
>U naukowych podstaw terapii biorezonansowej leżą najnowsze dokonania z
>dziedziny biofizyki, fizyki kwantowej oraz wielowiekowe doświadczenia
>medycyny chińskiej.

Na swiecie prowadzilo sie, prowadzi i bedzie prowadzic setki tysiecy
badan. Co roku stawia sie tysiace hipotez etc. Na koncu jednak te
plewy sa odsiewane i zostaje to co jest miezalne i sprawdzalne
wielokrotnie.

Nie mowie tu, ze to zle, ze sie te badania prowadzi. Tak byc musi.
Taka jest droga do nauki.

Chce tylko powiedziec, ze mozna sklecic dowolny ciag badan i udowodnic
nim dowolna teze, ktora tak naprawde jest g...o warta. Opierajmy sie
na rzeczach sprawdzonych (dzialajacych).

16. Data: 2002-06-14 15:05:13

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Makowski wrote:

> [...]
> nim dowolna teze, ktora tak naprawde jest g...o warta. Opierajmy sie
> na rzeczach sprawdzonych (dzialajacych).

Niestety masz racje.
Istnieje logika 100% i logika 95%.
Skladajac ciag zdarzen opartych na logice 95%, juz ciag 20 elementowy
moze prowadzic do dowodzenia niemozliwego.
Nie mowiac juz o logice 45%, ktora po ciagu dwoch zdarzen dowodzi rzeczy
niemozliwych, ktore sie badaczom nie snily.

17. Data: 2002-06-14 15:21:43

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Gribko wrote:

> z Medycyny XXI wieku? Ona jest faktem,
> przejrzyj lepiej artykuły, a dowiesz się
> jak ona jest w stanie pomóc i ile osób
> jest szczęśliwszych po jej zastosowaniu!

Na pewno im więcej osób zastosuje, tym bardziej szczęśliwi są producenci i
dystrybutorzy.

Zaś co do uszczęśliwiania samych stosujących, to najlepiej robi to heroina - ale
jakoś nie kwalifikuje się do Medycyny XXI wieku.

Leszek

18. Data: 2002-06-14 16:39:54

Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Makowski wrote:

> [...]
> stwierdza, ze jest lekarzem. Powinno sie oddzielic prawdziwa medycyne
> od reszty. Tak jest w stanach. Poprawcie mnie jesli sie myle...

Masz nieco racji. Zakazywanie nie jest najlepsza matoda na wszystko.
Ubieranie "neoszamanizmu" w kitel lekarza to oszustwo. Jezeli brak
naukowych (nie "naukawych") badan potwierdzajacych skutecznosc metody to
powinno to byc dokladnie w reklamach zaznaczone. A powolywanie sie, ze
ktos badal wplyw magnetyzmu na organizmy zywe to jawne naciaganie. Z
tego, ze badal nie wynika, ze "cudowny materacyk" leczy. Co wiecej,
firmy sprzedajace taki chlam maja na tyle kasy, by kupic badania u jakis
"naukawcow". Vide pamiec wody w homeopatii.

Nie jestem przeciwnikiem medycyny niekonwencjonalnej. Czesto staje sie
ona czescia "prawdziwej" medycyny. Musz byc jednak po temu fizjologiczne
podstawy i _potwierdzone_ terapeutyczne efekty

--
Pozdrowionka
__

19. Data: 2002-06-14 18:37:49

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stwierdza, ze jest lekarzem. Powinno sie oddzielic prawdziwa medycyne
> od reszty. Tak jest w stanach. Poprawcie mnie jesli sie myle...

Tez bym sie z tym zgodzil. Nie podoba mi sie w tych bzdurach np. to, ze tacy
naciagacze uzurpuja sobie prawo do uzywania nazwy "medycyna" albo slow,
ktore maja koncowke "-logia". Bo niby gdzie tutaj jest nauka? Jest czesto
tylko wiara w cuda.....
pozdrawiam
Krzysztof

Czy dziecko to ich dziecko (grupy krwi) ?
Poszukuje testów z farmakologii
Szukam chirurga
Dieta a miażdżyca?
złoto