Zapytanie

1. Data: 2005-11-10 14:43:25

Temat: Zapytanie
Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Bardzo możliwe, że takie pytanie już było ale nie jestem pewien wiec je
zadam.
Co to jest ten zespół MAS ??- jeżeli można to proszę o jak najdokładniejszą
odp - z góry dzieki
Oraz gdzie można znaleźć w necie materiały opisujące dokładnie EKG tzn.
gdzie są jakie załamki,odcinki itp ?? Mam zamiar zakupić aparat do ekg -
taki niedrogi (domowy:) i chciałbym troszkę się nauczyć :)

I czy na podstawie samego echo - serca można się dowiedzieć czy nie będzie
się miało zawału w najbliższej przyszłości ?? - pytanie może dziwne ale
mnie nurtuje, dlatego że dosyć często mam bóle za mostkiem, a echo wychodzi
dobrze. (dodam, że mam już stymulator)

Z góry naprawdę bardzo dziękuje.

Marcin

2. Data: 2005-11-12 08:38:52

Temat: Re: Zapytanie
Od: "Kffiatek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "colargol" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Bardzo możliwe, że takie pytanie już było ale nie jestem pewien wiec je
> zadam.
> Co to jest ten zespół MAS ??

Jest to czasowe niedokrwienie mózgu powstające w wyniku niewydolności
krążenia.

> Oraz gdzie można znaleźć w necie materiały opisujące dokładnie EKG tzn.
> gdzie są jakie załamki,odcinki itp ?? Mam zamiar zakupić aparat do ekg -
> taki niedrogi (domowy:) i chciałbym troszkę się nauczyć :)

Jeśli chcesz w domu sam wcześnie go wykryć to miej świadomość, że EKG może
być prawidłowe nawet przez 24h od wystąpienia zawału.
Wykluczyć go można dopiero przy dwóch prawidłowych badaniach EKG wykonanych
w odstępie 24h.

> [...]
> się miało zawału w najbliższej przyszłości ?? - pytanie może dziwne ale
> mnie nurtuje, dlatego że dosyć często mam bóle za mostkiem, a echo

Echokardiografia to nie to samo co elektrokardiografia (EKG). To takie USG
tylko, że zamiast narządów jamy brzusznej uwidacznia serce. Aparatu do
echokardiografii nie kupuj, bo nie jest to (jak i właściwe czytanie EKG)
prosta sprawa. Zawał serca bardzo trudno wykluczyć w przód. Badanie daje
pogląd na stan tętnic wieńcowych, ich ew. zwężenia i hemodynamikę.

Twoje bóle mogą być dławicowe rzeczywiście, albo zwykłe nerwicowe, ale kup
sobie EKG, jeśli Cię to uspokoi (i do tego książkę - pomoc do opisywania -
to nie powinien być duży wydatek przy aparacie). Jednak dla niewprawnego
oka, takie EKG może wyrządzić więcej szkody niż pożytku... Ważniejsze dla
Ciebie są kontrola ciśnienia krwi, poziomu cholesterolu i cukru we krwi.

Nie zapominaj zadzwonić na POGOTOWIE! I rodziny przeszkolić z podstaw
pierwszej pomocy... Lekarzowi powiedziałeś już o swoich obawach?

Kffiatek

3. Data: 2005-11-15 07:00:25

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie zapominaj zadzwonić na POGOTOWIE! I rodziny przeszkolić z podstaw
> pierwszej pomocy... Lekarzowi powiedziałeś już o swoich obawach?

Lekarzowi powiedzialem - zrobil mi echo serca. Echo wyszlo ok.
Dal mi tabletki na rozluźnienie miesni szkieletowych , jakies delikatne
psychotropy tak wiec nie stosuje ich narazie.
Co do cisnienia - to mam juz niestety nadcisnienie - stwierdzone przez
okuliste na podstawie badan dna oka itp.
Cholesterol - LDL ostatnio okolo 116 , a calkowity ok. 190
wiec nie wiem czy sie mam juz martwic czy jeszcze nie ? :/
pozdr
Marcin>

jaka dieta przy nadżerkach żołądka
Uczulenie na szczury ??
Torbiel piersi
tardyferon - lek
Krew w wydalanym kale, trzustka? pytanie?