Re: Zatrucie ciążowe

From: "Magdalena Busk" <m...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zatrucie ciążowe
Date: Tue, 12 Feb 2002 10:47:07 +0100
Sender: u...@p...onet.pl@port277.cvx2-sto.ppp.netlink.
se

"Agna" <> skrev i meddelandet news:a4ajnv$1si$1@news.tpi.pl...

> Lekarz robiący badanieUSG powiedział tylko, że musi iść natychmiast do
> szpitala, bo z dzieckiem jest bardzo źle. Dla mnie laika, jest to
wykrycie.
> Gdyby nie to USG to dowiedziałaby się za późno.

Bardzo mozliwe. Nie jest to jednak rownowazne w *wykryciem* zatrucia
ciazowego.

Na zatrucie skadaja sie 3 objawy: podwyzszone cisnienie, bialkomocz i
obrzeki, w odp. nasileniu.

> No to jeżeli zna, to dlaczego się z nami nie podzieli?;-))

Mowisz o mnie, czy tamtym lekarzu? Jesli o tamtym lekarzu i kolezance,
moze nie chciala Ci powiedziec wszystkiego?

> Planuję zajść w
> ciążę i wolałabym wiedzieć na jakie objawy być wyczulona.

Objawy, ktory pacjentka moze zaobserwac sama to bole glowy, obrzeki,
mroczki przed oczami. Pozostale wykrywaja badania lab., regularny pom.
cisnienia. W ciazy dobrze prowadzonej, z reg. wizytami, wykonywanymi
zaleceniami lekarza, nie da sie "nie zauwazyc" zatrucia.

> O ile siebie znam
> to każda niepokojaca rzecz będzie mnie pchać do lekarza, ale wolałabym
> niczego nie pominąć;-)

Bardzo slusznie! Sadze, ze powinnas zaprenumerowac pl.soc.dzieci. Tam
jest wiecej takich dziewczyn jak Ty :-)

> No i jeszcze raz pytanie - jak?

Dbajac o ciaze, przychodzac na wyznaczone wizyty, wypelniajac zalecenia
lekarza. Moze sie okazac, ze mimo, ze to zrobisz, i tak bedziesz miala
zatrucie :-( Tak jak ja, dwa razy :-(((

pozdrawiam,
magda