Zatrzymać zło.

151. Data: 2015-02-22 11:55:41

Temat: Re: Zatrzymać zło.
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 lutego 2015 01:00:56 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Widzisz może czasem (może warto) swoje bytowanie jako życie z ludźmi,
> którym nie jest wszystko jedno, czy jesteś? Skup się na swoim życiu/byciu
> jako wkładzie w CZYJEŚ życie.
> 3-)

> A to co? Religia nie ma tu nic do rzeczy i nawet nie miałam zamiaru tutaj
> nią machać. Nie uważasz, że warte uwagi jest, jak trudno Ci nawet z luźnej
> rozmowie uwolnić się od "religijnego" spinu?
> 3-)

nic sie nie skupiam, bo gdyby aby to bylyby zaby. co to ra rozumowanie, co by bylo
gdyby...?

w drugim aspekcie masz apsolutna racje ze wiara jest tak fragmentaryczna dziedzina
mojego zycia i zupelnie nieistotna, ze teologiczne podejscie do moralnosci i spraw
etyki, jest mi obojetne

152. Data: 2015-02-22 13:30:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2015 02:55:41 -0800 (PST), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
mojego zycia i zupelnie nieistotna, ze teologiczne podejscie do moralnosci i spraw

Widzę,że to,o czym mówię, jest poza Twym zakresem rozumowym, niestety.
--

XL
pewni siebie.

153. Data: 2015-02-22 14:06:32

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 lutego 2015 13:30:33 UTC+1 użytkownik XL napisał:

dziedzina mojego zycia i zupelnie nieistotna, ze teologiczne podejscie do moralnosci
i spraw etyki, jest mi obojetne

> Widzę,że to,o czym mówię, jest poza Twym zakresem rozumowym, niestety.

ale jakim rozumowm? jak czegos nie ma to nie ma, na cholere zastanawiac sie co by
bylo gdyby? ze jestem jakos komus potrzebny to wynika jedynie z tego ze jestem. gdyby
mnie nie bylo to wszelkie konstelacje bylby zupelnie inne. inny sposob moich
uwarunkowan bytowych jest czysta nadinterpretacja. nasza swiadonosc jest niedlacznym
atrybutem naszego bytu biologicznego. jak narazie nie ma zadnych przeslanek na to by
bylo inaczej. a jesli juz mialby ten inny byt istniec, to skad pewnosc ze w ludzkiej
postaci. moze w formie ameby?

154. Data: 2015-02-22 14:23:59

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
i spraw etyki, jest mi obojetne

> Widzę,że to,o czym mówię, jest poza Twym zakresem rozumowym, niestety.
> --
>
> XL
> "Spójrzmy tylko na królestwo nasze, jedno z pierwszych w Europie, spójrzmy
> na jego siły i środki obronne, na jego dostatki, bogactwa, na wszystko, co
> ludziom jest potrzebne. Czegóż nam brakuje? Oto rządu silnego i ustalonego
> ładu prawnego, a wtedy wszystko będziemy mieli i stać będziemy silni i
> pewni siebie.
> Jan Zamoyski, fragment przemówienia sejmowego z 1575.

Puszkin Aleksander:

O, daremne! o, zwodnicze!
Życie, na co mi cię dano
I zrządzeniem tajemniczem
Na stracenie cię skazano?

Kto złowrogim słowem swoim
Z nieistnienia w byt mnie wtrącił,
Namiętności w duszę wpoił
I zwątpieniem umysł zmącił?

Nie mam celu, nie chcę świata,
Serce puste, umysł płonny
I udręką mnie przygniata
Rozgwar życia monotonny.

Przełożył
Julian Tuwim

155. Data: 2015-02-22 14:29:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2015 05:23:59 -0800 (PST), k...@g...pl napisał(a):

dziedzina mojego zycia i zupelnie nieistotna, ze teologiczne podejscie do moralnosci
> [...]

Nic dziwnego, że się (wy)strzelał...
--

XL
pewni siebie.

156. Data: 2015-02-22 14:32:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2015 05:06:32 -0800 (PST), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
i spraw etyki, jest mi obojetne

> ale jakim rozumowm? jak czegos nie ma to nie ma, na cholere zastanawiac sie co by

No własnie - warto zastanawiać się, DLACZEGO się jest. Jeśli poczynasz się
wśród ludzi aprobujących aborcję, to niestety Twoje być albo nie być zależy
tylko od ich widzi-misia. Smutne.

--

XL
pewni siebie.

157. Data: 2015-02-22 14:48:41

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:32:25 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
> wśród ludzi aprobujących aborcję, to niestety Twoje być albo nie być zależy

jest sie dla niczego, nie ma jakiegos znaczacego powodu tzw. bycia. w niektorych
przypadkach lepiej byloby gdyby rzeczonego bycia nie bylo w ogole

158. Data: 2015-02-22 14:53:03

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:30:02 UTC+1 użytkownik XL napisał:

dziedzina mojego zycia i zupelnie nieistotna, ze teologiczne podejscie do moralnosci
i spraw etyki, jest mi obojetne

> Nic dziwnego, że się (wy)strzelał...

co sie wystrzelal? co za brednie. jesli nie wiesz jak sadze, to A.Puszkin stal sie
ofiara intrygi dworskiej. takie byly czasy ze mezczyzni stawali w obronie honoru
kobiety. nie tak jak teraz pierdziduki chowajacy sie za skraj sukni czesto pieknej i
madrej damy. powyzsze nie dot. tzw, iskielki

159. Data: 2015-02-22 16:14:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2015 05:48:41 -0800 (PST), k...@g...pl napisał(a):

> [...]
przypadkach lepiej byloby gdyby rzeczonego bycia nie bylo w ogole

Moze twoje "bycie" na tym polega. Gorzej, jeśli także twoich dzieci - im
szczerze współczuję.
--

XL
pewni siebie.

160. Data: 2015-02-22 16:15:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2015 05:53:03 -0800 (PST), k...@g...pl napisał(a):

> co sie wystrzelal? co za brednie. jesli nie wiesz jak sadze, to A.Puszkin stal sie
ofiara intrygi dworskiej.

Bo głupi. Przecież mówię.

> takie byly czasy ze mezczyzni stawali w obronie honoru kobiety. nie tak jak teraz
pierdziduki chowajacy sie za skraj sukni czesto pieknej i madrej damy. powyzsze nie
dot. tzw, iskielki

Toż to istny pierdziuk z ciebie.
--

XL
pewni siebie.

Konserwatyzm a zanik mózgu
Ciekawe
Sprawiedliwi wśród narodu W Polsce żyje 501 Sprawiedliwych, którzy w czasie wojny ratowali Żydów. Wielu z nich ukrywa się do dziś we własnych domach przed sąsiadami.
Ballada o ...
Hejka ...