Zazdrowsc w zwiazku...

1. Data: 2004-06-23 21:38:13

Temat: Zazdrowsc w zwiazku...
Od: "Joanna" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam pytanie o zazdrosc jednego z partnerow o drugie.
Skad to sie bierze?
Jak zachowywac sie przy znajomych z ktorych jedno jest tak potwornie zazdrosne o
drugie, ze w kazdym widzi rywala?
Czy jedynym wyjsciem jest zerwanie takiej znajomosci?

Pozdrawiam

Aśka.

2. Data: 2004-06-23 22:05:13

Temat: Re: Zazdrowsc w zwiazku...
Od: "Arystokrates" <c...@o...pl.NOSPAMPLEASE> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <b...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> Witam.
>
> Mam pytanie o zazdrosc jednego z partnerow o drugie.
> Skad to sie bierze?

No wyobraz sobie, ze idziesz przez miasto z torba, w ktorej masz milion
zlotych polskich :) Nie bedziesz sie bala, kazdego kto bedzie obok Ciebie
przechodzil?

Ale juz tak ontopic: ktos kiedys napisal, ze zazdrosc to przyznanie sie do
bycia gorszym, czyli moze niska samoocena warunkuje zazdrosc... .

> Jak zachowywac sie przy znajomych z ktorych jedno jest tak potwornie
zazdrosne o
> drugie, ze w kazdym widzi rywala?
> Czy jedynym wyjsciem jest zerwanie takiej znajomosci?

O ja tez jestem ciekaw, bo zawsze jestem cholernie zazdrosny, na tyle, ze
mnie ta zazdrosc niszczy.
Gdzies w tym wszystkim nie ma zaufania do drugiej osoby, a to podobno mozna
wypracowac ;)

3. Data: 2004-06-24 06:46:16

Od: "Bod__" <p...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie o zazdrosc jednego z partnerow o drugie.
> Skad to sie bierze?

Z braku zaufania IMO.

pzdr
Bod__

4. Data: 2004-06-24 08:23:40

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

23 Jun 2004 23:38:13 +0200, na pl.sci.psychologia, Joanna napisal(a):

> Mam pytanie o zazdrosc jednego z partnerow o drugie.
> Skad to sie bierze?

Jesteś głupia.

--
Logan http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"krotko mowiac, jestes pojebany" Oloix - psp 18.06.2004

5. Data: 2004-06-24 09:42:29

Od: "LoneWolf" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bod__" <p...@U...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Z braku zaufania IMO.

Nie do konca sie zgodze. Z autopsji wiem, ze w moim wypadku nie ma korelacji
miedzy zaufaniem, a zazdroscia. Chyba ze to co czuje, kiedy moja dziewczyna
idzie sama na jakas impreze nie jest "zazdroscia". Tez probuje ugryzc ten
problem i nadal nie do konca wiem o co chodzi. Czy male poczucie wartosci?
Tez nie u mnie, znam swoja wartosc. Moze powinnismy spojrzec na relacje w
rodzinie i na dziecinstwo?

LoneWolf

6. Data: 2004-06-24 10:35:53

Od: "Joanna" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesteś głupia.

O. Widzę, że mnie ktoś mądry ocenił.
To akurat, że jestem głupia wiedziałam. Ale to właśnie rola mądrych, żeby głupim
udzielać odpowiedzi na pytania. Czyż nie?

Aśka

7. Data: 2004-06-24 10:39:45

Od: "Joanna" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

> Z braku zaufania IMO.

No tak - to najprostsze. Ale skoro na to nie mam wpływu - przecież to nie mój
związek... Jak uratować znajomość?
A może po prostu odpuścić?

Aśka

8. Data: 2004-06-24 10:44:31

Od: "Joanna" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wyobraz sobie, ze idziesz przez miasto z torba, w ktorej masz milion
> zlotych polskich :) Nie bedziesz sie bala, kazdego kto bedzie obok Ciebie
> przechodzil?

Bez przesady! Partner to nie przedmiot. Tak samo ma prawo do własnych
znajomości, do pewnej prywatności. Ja mam swój... więcej niż milion. Ale nie
będę mu przecież zabraniała iść z koleżanką z pracy na piwo!

> Ale juz tak ontopic: ktos kiedys napisal, ze zazdrosc to przyznanie sie do
> bycia gorszym, czyli moze niska samoocena warunkuje zazdrosc... .

To też mnie nie przekonuje. Albo ja jestem bardziej nienormalna niz myślałam ;>

> [...]
> mnie ta zazdrosc niszczy.
> Gdzies w tym wszystkim nie ma zaufania do drugiej osoby, a to podobno mozna

Tak. Najlepiej mieszkając w innym mieście niz partner. - Sprawdzona metoda,
polecam ;>

Aśka

9. Data: 2004-06-24 12:42:39

Od: "Bod__" <p...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak - to najprostsze. Ale skoro na to nie mam wpływu - przecież to nie
mój
> związek... Jak uratować znajomość?
> A może po prostu odpuścić?

Rozumiem, że to partner jest zazdrosny o Ciebie. Jeżeli faktycznie nie
dajesz powodów partnerowi do niuzasadnionej zazdrości (mam na myśli np.
nadmierne kokietowanie w towarzystwie innych facetów i twojego partnera,
etc), to myslę, że na początku trzeba z nim porozmawiać o tym problemie.
Myślę, że w związku w mniejszym bądź większym stopniu każda ze stron trochę
zapracowuje (generalnie) na taki, a nie inny układ rzeczy. To znaczy że
dajesz mu powody ku nadmiernej zazdrości a on to uczucie tym bardziej
potęguje (ale to taka jedna z teoretycznych hipotez)

Poza tym o jakim związku mowa ? "Znajomość" to związek wg Ciebie ? A jeżeli
potrafisz "po prostu odpuścić", to chyba nic dodać, nic ująć.

pzdr
Bod__

10. Data: 2004-06-24 12:42:51

Od: "Tytus" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zazdrosne o
> drugie, ze w kazdym widzi rywala?
> Czy jedynym wyjsciem jest zerwanie takiej znajomosci?

podrzucam karteczki z podpisami
żeby sobie w te zazdrość powtykać:

poczucie osamotnienia
niespełnione oczekiwania
zagrożone poczucie własności
zagrożenie terytorialne
niepewność własnej sytuacji

acha i takie sznureczki jeszcze,
po których należy do kłebka iść:
cechy komplementarne u partnera
(dlaczego nas dopełniają i skąd ta panika)
oraz drugi sznureczek: siła "ja" (rzeczywista czy pozorna?)

generalnie zazdrość to chyba nie jest jednorodne uczucie
początkowo mobilizujace
ale jak się mu da poszaleć
potrafi zeżreć wszystko dokoła jak koza
chyba bezpowrotnie
(dlatego Grecja jest taka skalista!)
dlatego lepiej jak ma założona obrożę
ta zazdrość

tyt.

Awans zawodowy nauczyciela świetlicy
My girlfriends nipples pokeing out of her wet bra 9504
...:::Prowadzenie domu w Wielkiej Brytanii:::...
...:::Praca w Irlandii:::...
...:::Praca w HOTELACH - WIELKA BRYTANIA:::...