Re: Zbrodniarze w fartuchach

From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zbrodniarze w fartuchach
Date: Wed, 2 Mar 2011 15:06:12 +0100

BTW kwestia szczepienia jako przykład kreacjonizmu....

A) w działaniu:

Człowiek rozumny stwierdzi: nie ufam czystemu ewolucjonizmowi
na tyle, aby polegać na zdolności wykształconej przez mój organizm
do walki z chorobami, dlatego wykorzystam doraźnie element
kreacjonizmu i ulepszę moją odporność poprzez szczepienie.

Bezmózg taki jak np Redi stwierdzi: wszyscy się szczepią, to i ja
też, a co. A kreacjonizm mam w dupie, oczywizda.

B) w nauce:

Człowiek rozumny będzie poszukiwał możliwości doskonalenia
szczepień w oparciu o przekonanie podobne jak w przypadku
człowieka rozumnego.

Bezmózg pójdzie do kościoła i da księdzu na tacę (albo będzie
pościł i medytował szepcząc zaklęcia "oczyszczając" w ten sposób
umysł i ciało), aby mieć pewność, że żadna jasna kurwica przypadkiem
jego ani jego bliskich nie trafi, ponieważ wierzy w potęgę czystej
ewolucji i swego [szczątkowego] rozumu.

--
CB