Re: Zbrodniarze w fartuchach

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zbrodniarze w fartuchach
Date: Wed, 2 Mar 2011 16:19:21 +0100

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> Żadna dziedzina psychologii nie jest ani bliższa biologii, ani nie jest
> niczym innym jak "nauką" społeczną.
> W dodatku w obrębie chyba każdej funkcjonują sprzeczne
> i wykluczające się koncepcje stanowiące części składowe
> praktycznie odrębnych paradygmatów, których zwolennicy toczą
> między sobą wojny i bitwy - jak w każdej "nauce" społecznej...
> notabene: nie wyłączając religii.
A w naukach twardych to niby nie toczą ? Chyba tylko i wyłącznie
matematyka jest taką dziedziną, w której od biedy utrzyma się
twierdzenie 'rozwiązanie jest tylko jedno'. W każdej innej
dziedzinie, jak np. w fizyce (szczególnie kwantówka i astronomia)
znajdziesz ostre bitwy i starcia o ... o granty chyba ... Szczególnie
ciekawie wypada tu właśnie fizyka, w której 'od zawsze' posługują
się tylko przybliżonymi modelami rzeczywistości i zawsze są takie
doświadczenia czy obserwacje, które do aktualnych modeli nie
pasują. Czyli czegoś brakuje - i z miejsca masz bitwy o to, jak
te luki najlepiej uzupełnić. Ciekawym obrazem sytuacji może być
np. wejście na forum pl.sci.fizyka - i np. wejście w spór między
zwolennikami różnych modeli. Są tacy, którzy twierdzą,
że kwantówka oparta o metody propabilistyczne to bzdura,
i że sprawa jest deterministyczna - i wysuwają potężny aparat matematyczny,
którym wyliczają różne sprawy. Sprawa nie dotyczy jedynie
modelu, ale dość fundamentalnych zagadnień, i w konsekwencji
np. tego, czy w ogóle jest możliwa teoretycznie budowa tzw. komputera
kwantowego, czy coś takiego w ogóle nie ma prawa istnieć
(pojęcie qbita). Kwantowi będa się upierać, że to jest możliwe,
a jest już są silne głosy, że to możliwe nie jest.
O ja cię przepraszam! Koniec świata! Przecież to jest to, co ja często
piszę. Przyznaj- ściągałeś z któregoś mojego postu?
:-)
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.