Zbyt częste oddawanie moczu ?

1. Data: 2002-02-15 22:14:14

Temat: Zbyt częste oddawanie moczu ?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PROŚBA DO LEKARZY - krótka porada:

Mam problem, a trochę mi głupio iść do lekarza bo nie wiem czy to poważne czy
nie. Po prostu zbyt często oddaję mocz. W ciągu doby średnio 6 razy, a jak
wypiję piwo to nawet 7-8. W nocy budzę się raz lub dwa i muszę oddać mocz.
Czytałem, że może to byc prostata ale ja mam 21 lat. Czasem muszę oddać
dosłownie odrobinę moczu, ale muszę. Sorry, jeśli marudzę ale poradźcie czy to
poważne, czy mogę się wyleczyć sam (np.to błachostka) czy konieczna jest
wizyta u lekarza ?

PS. Czy do urologa potrzebne jest skierowanie ? Czy badania u urologa bolą ?

2. Data: 2002-02-15 23:30:09

Temat: Re: Zbyt częste oddawanie moczu ?
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

[ciach opis]

Nie jestem wprawdzie lekarzem, ale pozwolisz, że odpowiem.
Iść do lekarza musisz. Tu nie ma zabaw w samodzielne leczenie się. Być
może to tylko jakaś drobna infekcja dróg moczowych, ale to rzeczywiście
może być coś z prostatą, a skoro masz tylko 21 lat, to tym bardziej
trzeba to pokazać lekarzowi!
Nie musisz iść do urologa - zacznij od internisty/lekarza rodzinnego. On
zleci badania moczu, które wykażą ewentualny stan zapalny - wtedy - znów
ewentualnie - lekarz zleci antybiogram, żeby wytępić bakterie. Jeśli to
nie będą bakterie - da skierowanie do urologa (zdaje się, że jest
wymagane). Ale z tym wszystkim trzeba się zgłosić do specjalisty. I
naprawdę nie masz co się wstydzić - tu chodzi o Twoje zdrowie, a lekarz
to lekarz, specjalista, który po to się kształcił, żeby leczyć, a nie
przeżywać perwersyjną przyjemność z okazji badań 21-latków :-)
Więc się nie wygłupiaj, tylko wybierz do internisty. A z tego co wiem
(aczkolwiek jestem kobietą) badanie nie boli.

Kami
____________________________
k...@p...net
ICQ: 81442231 - GG# 436414

3. Data: 2002-02-16 11:42:12

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> wizyta u lekarza ?
>
> PS. Czy do urologa potrzebne jest skierowanie ? Czy badania u urologa bolą

Lekarzem nie jestem, ale...
Pijesz dużo kawy, albo stosujesz jakieś preparaty zawierajace kofeinę?
Klaudia

4. Data: 2002-02-16 13:21:41

Od: "Zunka" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam to samo co Mariusz
tez w nocy wstaje 3-4 razy to norma
a w dzien to wogole co pol godziny moge.
Zunka

5. Data: 2002-02-16 15:10:33

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote in message

Z tego co wiem, pomijajc jakies problemy narzadowe, przyczyna czestomoczu
moze byc zbyt nerwowy tryb zycia, nadmierna pobudliwosc, picie duzych ilosci
napojow pobudzajacych i moczopednych-kawy, herbaty, wcinanie czekolady, itp.
No nie wspomne o piwie...
Zwroc uwage w jakiej sytuacji odczywasz parcie na pecherz, jesli jestes
wtedy zdenerwowany, podrazniony to zwalilbym to na uklad nerwowy - chyba ma
cos z tym wspolnego przysadka mozgowa i hormon wazopresyna. Jednak reki
sobie uciac nie dam - biologie mialem jakies 10 lat temu ;)
W kazdym razie, w sytuacjach stresowych organizm zwykle reaguje "checia
wydalenia moczu" nawet jesli jest go niewiele..
Powodem czestego oddawania moczu moze byc tez wyziebienie stop-np. jesli
lubisz biagac na bosaka. Wtedy faktycznie prosisz sie o zapalenie pecherza
moczowego. Nos cieple skarpety i cieple gatki, moze cos to pomoze.

Oczywiscie powinienes isc do lekarza aby wyeliminowac jakies choroby czy
anomalie w pracy ukladu moczowego, no i te nieszczesna prostate.

Pozdrawiam
Radek

6. Data: 2002-02-16 15:39:30

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> <m...@p...onet.pl> wrote in message

[...[
> - chyba ma
> cos z tym wspolnego przysadka mozgowa i hormon wazopresyna. Jednak reki
> sobie uciac nie dam - biologie mialem jakies 10 lat temu ;)

I dobrze, ze nie dalem reki, to nie przysadka tylko podwzgorze ten hormon
wydziela.
Sorki za blad.

Radek

7. Data: 2002-02-17 20:11:24

Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moczowka prosta lub cukrzyca?
/lub zespol Kushinga itp/

- wiele chorob sie tak objawia... zrob to , o czym pisze poprzednik

8. Data: 2002-03-11 16:58:52

Od: "majka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania u urologa nie są zbyt bolesne sama mam je raz na 2 miesiące -idź do
lekarza bo i później tym będzie gorzej
Pozdrawiam
Majka_Cz

Anonimowe testy na AIDS !