Zdejmować zabezpieczenia zimowe?

1. Data: 2003-11-24 20:10:20

Temat: Zdejmować zabezpieczenia zimowe?
Od: "K090" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa dni mi zajęło zabezpieczanie roślin przed zimą, a tu się wiosna robi i
wygląda na to, że długo jeszcze będzie ciepło.
Zastanawiam się więc, czy nie pozdejmować owych zabezpieczeń (przeważnie
geowłóknina) i czy nie wyjdzie to roślinkom na zdrowie.
Poradźcie proszę. W zeszłym roku czekałem do ostatniej chwili z ocieplaniem,
a potem zębami szczękałem na mrozie.

2. Data: 2003-11-25 08:58:40

Temat: Re: Zdejmować zabezpieczenia zimowe?
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

K090 <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> geowłóknina) i czy nie wyjdzie to roślinkom na zdrowie.
> Poradźcie proszę. W zeszłym roku czekałem do ostatniej chwili z ocieplaniem,

A po co (znaczy się przed czym) zabezpieczałeś już teraz?
Geowłóknina (jedna warstwa) przed mrozem nie zabezpiecza,
jak nie wierzysz to sprawdź na sobie.
Oczywiscie tę samą ilość warstw.
;-)
Prędzej chroni od wiatru a jeśli biała to odbija promienie słoneczne.
Osłania sie dopiero po pierwszych mrozach, trwających parę dni.
I napisz co osłoniłes, bo rosliny to ...
:-)))
pozdr. Jerzy

3. Data: 2003-11-25 11:46:35

Od: "K090" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osłoniłem głównie od wiatru, bo wieje u mnie jak w ... Kieleckiem.
Poosłaniałem: klony palmowe, yuki, cyprysiki (Ivonne?), cisy kolumnowe,
wisterię, magnolie. Generalnie to, co w zeszłym roku po d... dostało.
A co do mrozów, to przecież już były kilkudniowe, więc myślałem, że już zima
:(
Zdejmować, czy zostawiać?

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:bpv5k0$9r3$1@inews.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

4. Data: 2003-11-25 13:03:19

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

K090 <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Osłoniłem głównie od wiatru, bo wieje u mnie jak w ... Kieleckiem.

To zmienia postać rzeczy.

> Poosłaniałem: klony palmowe, yuki, cyprysiki (Ivonne?), cisy kolumnowe,
> wisterię, magnolie. Generalnie to, co w zeszłym roku po d... dostało.

Skoro dostało to jeszcze powiedz kiedy, bo może na wiosnę?

> A co do mrozów, to przecież już były kilkudniowe, więc myślałem, że już zima
> :(

A jeśli u ciebie już były to co innego. I było -5 przez ok. 2 tyg.?
Dla mnie zima zaczyna się z reguły pod koniec grudnia.

> Zdejmować, czy zostawiać?

Zostawić, zostawić skoro to geowłóknina, mozesz jeszcze nawet podlac.
Chroń korzenie i postaw wiatrochrony np. z czarnej siatki rozpinając płotek
NNNNNNNNNNN zygzakowaty. I posadź wreszcie żywopłot, zimozielony.

pozdr. Jerzy

5. Data: 2003-11-25 14:25:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bpvjun$65v$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Zostawić, zostawić skoro to geowłóknina, mozesz jeszcze nawet podlac.

Hejka. Z tym geo to lekko Jerzy przesadziłeś.:-)
Pozdrawiam mgliście Ja...cki

6. Data: 2003-11-25 23:25:37

Od: "K090" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro dostało to jeszcze powiedz kiedy, bo może na wiosnę?
Niestety mocno u mnie w zimie wiało, a ogród w szczerym polu.

> A jeśli u ciebie już były to co innego. I było -5 przez ok. 2 tyg.?
Dwa tygodnie, to może nie, ale tydzień spokojnie było w nocy poniżej -5C

No tak, żywopłot na 10.000m2
;-(. Ledwo na płot mi starczyło ;-)

7. Data: 2003-11-26 07:46:31

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@w...pl> napisał(a):

> W wiadomości news:bpvjun$65v$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak

> Hejka. Z tym geo to lekko Jerzy przesadziłeś.:-)
> Pozdrawiam mgliście Ja...cki

Prawdę mówiąc nie wiem co masz na myśli???
:-(
pozdr. Jerzy

8. Data: 2003-11-26 08:17:25

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

K090 <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dwa tygodnie, to może nie, ale tydzień spokojnie było w nocy poniżej -5C
[...]
Bylinom to wystarczy ale dla krzewów i drzew to może byc zbyt krótko.

> No tak, żywopłot na 10.000m2

Chyba las?
;-)))

> ;-(. Ledwo na płot mi starczyło ;-)

Nie wmówisz mi, że masz działkę o szerokości 1 metra!?
I że całość od północy czy zachodu?
:-)
pozdr. Jerzy
PS
Koszt sadzonki z siewu lub kopanej z gruntu w szkółkach lesnych od 0,20- 1,00 zł.
1x10.000=20.002 metry płotu lub ilość sadzonek na 1 metrze bieżącym.
2x5000=10.004
10x1000=2020
20x500=1040
30x333=726
40x250=580
50x200=500
100x100=400

9. Data: 2003-11-26 08:38:22

Od: "K090" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bylinom to wystarczy ale dla krzewów i drzew to może być zbyt krótko.

Trochę z tematu zeszliśmy.
Zdejmować geowłókninę z krzewów, czy zostawiać?
Jaki negatywny wpływ może mieć pozostawienie jej przy aktualnych
temperaturach?

10. Data: 2003-11-26 08:40:07

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bq1lon$2ej$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Prawdę mówiąc nie wiem co masz na myśli???
> :-(

Hejka. Mam na myśli to, że rośliny okrywamy włókniną. :-)
Geowłóknina (nie znam się na tym) jest używana przy budowie oczek,
trotuatrów, umacnianiu brzegów cieków wodnych (ta bywa nasączana
pestycydami, żeby chwasty nie rosły), nawierzchni bitumicznych, wzmacnianie
górnej części robót ziemnych (podłoża nawierzchni drogowych i pobocza), itp.
Pozdrawiam jeszcze słonecznie Ja...cki

Winogron na balkonie
owoc stefanotisa!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
o storczykach
storczyki
storczyki