Zdrowe obiady

41. Data: 2011-01-06 15:02:31

Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 12:01:39 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> - barszcz czerwony
> - ogórkowa
> - pomidorowa
> - kapuśniak z kiszonej albo młodej kapusty
> - krupnik
> - rosół
> - szczawiowa z jajkiem
> - kalafiorowa
> - grochówka
> - pieczarkowa
> - grzybowa z grubym makaronem
> - buraczkowa albo barszcz ukraiński z fasolą
> - gulaszowa
> - fasolowa
> - jarzynowa (rzadko, bo jakoś nie za bardzo mi wychodzi)

Moje zupy!
:-)
Przepis na swietną jarzynową wrzucę w najbliższym czasie.

> [...]
> z vinegretem, surówkę z pora z jabłkiem, surówkę z kapusty pekińskiej,
> surówkę z marchewki z jabłkiem i chrzanem, pikle z ogórków, sałatkę
> szwedzką, gotowaną włoską kapustę z bułką tartą, surówkę z rzodkiewki
> ze śmietaną i dymką, gotowane brokuły, modrą kapustę i pewnie wiele
> innych rzeczy, które robię sezonowo albo jak mi się trafi dobry produkt.
>
> Ogólnie wnioski mam takie, że jedzą raczej zdrowo, chociaż zdaję sobie
> sprawę, że żeberka w sosie to pierwszy krok do miażdżycy ;)
> Staram się kupować produkty dobrej jakości i nie kupuję gotowców.

Podpisuję się.

42. Data: 2011-01-06 15:03:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 13:57:47 +0100, medea napisał(a):

> Czekałam aż ktoś się przyczepi. ;)
>
> My dorośli jadamy, ale dziecko nie chce ryb. Czasem da się przekonać do
> smażonego fileta z dorsza albo na kawałek pieczonego łososia. W
> niewielkich ilościach niestety.
> Od razu powiem, że nie jest to kwestia złego przykładu rodziców - łosoś
> wędzony jest u nas niemal na porządku dziennym na śniadania i kolacje,
> od czasu do czasu sałatka z tuńczykiem, wędzona makrela. Dziecko
> niestety nie chce. Z tego, co wiem, wiele dzieci nie lubi ryb (wśród
> znanych mi dzieci).
>
> Ewa

Szprotek też nie lubi???

43. Data: 2011-01-06 15:08:10

Od: "aga" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu do czasu sałatka z tuńczykiem, wędzona makrela. Dziecko niestety nie
> chce. Z tego, co wiem, wiele dzieci nie lubi ryb (wśród znanych mi

ale ja się nie czepiam, tylko raczej dziwię :) jak zobaczyłam tytuł "zdrowe
obiady", to myślałam, że przeczytam tu o potrawach, które faktycznie są
zdrowe jak i smaczne. No moje dziecko akurat lubi ryby, stąd z tego
korzystam i często robię, bo nawet ostatnio lekarz sportowy powiedział, żeby
dawać dużo ryb morskich.

a wątek powędrował chyba w kierunku "co je moje dziecko" :)

44. Data: 2011-01-06 15:14:29

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-06 16:03, Ikselka pisze:

> Szprotek też nie lubi???

Z głowamy??? Fuj!

--
Pozdrawiam - Aicha

45. Data: 2011-01-06 15:20:03

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.

Na tej liście ze zdrowych pozycji udało mi się dojrzeć jedynie surówkę i
warzywa na parze.
Cała reszta nie jest ani zrowa ani zdrowo podawana choć w naszej
rzeczywistości jak najbardziej zdrowo osadzona od lat.
--
Jackare
co też tylko i wyłącznie samych zdrowych rzecyz nie je.

46. Data: 2011-01-06 15:40:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jan 2011 16:14:29 +0100, Aicha napisał(a):

> Z głowamy??? Fuj!

Tak napisałam? Kurczę, musze sobie przeliterować. Ale moze Ty spróbuj.

47. Data: 2011-01-06 15:50:16

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-06 16:40, Ikselka pisze:

> Tak napisałam? Kurczę, musze sobie przeliterować. Ale moze Ty spróbuj.

U MNIE w sklepie innych nie ma, nawet chciałam wczoraj do pizzy (;p)
kupić, ale jak sobie pomyślałam, ile tam prawdopodobnie leżą w tej
ladzie, to zrezygnowałam. Będzie wegetariańska.

--
Pozdrawiam - Aicha

48. Data: 2011-01-06 16:12:58

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message
> Mam taki pomysł przy okazji wątku o śmieciowym żarciu ;), żebyśmy się
> podzielili ze sobą pomysłami na ZDROWE obiady chętnie jadane przez dzieci.
> [...]

a co jest zdrowego w wieprzowinie?

> - pieczone udka z kurczaka

i udkach z kurczaka?

> - podsmażone kawałki mięsa z piersi indyka (ew. kurczaka)

smazone ma byc zdrowe??

>i duszone z różnymi warzywami wymieszane z ryżem albo zawinięte w tortillę
> - pieczona wieprzowina z sosem pieczeniowym (ale to mniej chętnie)

sosy- hm, czy to tez ma byc zdrowe?

> To wszystko z ziemniakami gotowanymi lub pieczonymi, makaronem, ryżem i
> warzywami gotowanymi na parze, rzadziej z surówką.
>
> niemięsne albo półmięsne:
> - naleśniki na słodko
> - pizza ;)
> - makaron z brokułami, pieczarkami, wędzonym boczkiem w białym sosie

zdrowy boczus.....yay!

i.

49. Data: 2011-01-06 16:17:55

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-06 17:12, Iwon(K)a pisze:
> "medea" <x...@p...fm> wrote in message

> a co jest zdrowego w wieprzowinie?

> i udkach z kurczaka?

> smazone ma byc zdrowe??

> sosy- hm, czy to tez ma byc zdrowe?

> zdrowy boczus.....yay!
>
> i.

Ależ nie krępuj się Iwonko! Podaj swoje ZDROWE propozycje. Amerykański
hamburgerek?

Ewa

50. Data: 2011-01-06 16:20:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-06 16:20, Jackare pisze:
> [...]
> Cała reszta nie jest ani zrowa ani zdrowo podawana choć w naszej
> rzeczywistości jak najbardziej zdrowo osadzona od lat.

Gdyby ktoś nie zrozumiał, tytuł nawiązuje do poprzedniego wątku, w
którym została zakwestionowana pizza jako danie obiadowe vice tradycyjne
polskiego obiadki.

Oczywiście nikomu nie zabraniam wypowiedzieć się w tym wątku, a wręcz
zachęcam - co proponujesz ZDROWEGO na obiad, Jacku?

Ewa

Herbata angielska
Kaczka z jabłkami.
Dzieci jedzą śmieci.