Żeberka

1. Data: 2002-05-06 10:59:49

Temat: Żeberka
Od: "ania331" <a...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

chcę na obiad zrobić żeberka. Zawsze robię z kiszoną kapustą ale już mi się
znudziły. Może znacie coś nowego?

1. Data: 2002-05-06 11:04:02

Temat: Re: Żeberka
Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania331 <a...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> chcę na obiad zrobić żeberka. Zawsze robię z kiszoną kapustą ale już mi się
> znudziły. Może znacie coś nowego?

Znamy, znamy.
Coś takiego może być na ten przykład?

Żeberka mocno aromatyczne ziołami, w środku soczyste, a z zewnątrz bardzo
chrupkie

Gwarantuję, że nic na talerzu nie zostanie! To danie idealne na dłuższą
imprezkę - syte bowiem słusznie, a i smakowite okrutnie! Idealnie pasuje na
rozkoszne karnawałowe wieczory [kiedy to kobiety nie zmuszają mężczyzn do
kłopotliwych wygibasów w rytm muzyki].

składniki:
półtora kilograma ślicznych żeberek - takich, co to różowe, a i tłuszczu w
nich nie za dużo [ale trochę go musi być]
4 łyżki oleju

marynata:
pół szklanki sosu sojowego
pół łyżki soli zmiękczającej mięso
dwie czubate łyżki miodu
dwie czubate łyżki gęstego, dobrego przecieru pomidorowego
łyżeczka pieprzu cayenne
łyżka mielonego kminku
łyżka słodkiej papryki w proszku
łyżeczka czarnego, zmielonego pieprzu
łyżeczka czosnku w proszku [liofilizowanego] - nie pali się podczas pieczenia
setka wódki

Takie żeberka, to ho, ho! Potrawa godna największych twardzielek i
twardzieli! Solidne danie o zniewalającym uroku.

Żeby było pyszne, należy je zacząć przygotowywać na co najmniej kilka godzin
przed podaniem.

Żeberka myję dokładnie, osuszam papierowym ręcznikiem i kroję na kawałki -
takie, by w każdym były dwie kostki.

Marynatę przygotowuję poprzez dokładne wymieszanie wszystkich jej składników.

Żeberka zalewam marynatą i mieszam je dokładnie tak, by się z wszystkich
stron nią pokryły. Teraz żeberka lądują w lodówce na co najmniej 6 godzin -
mięso to bowiem wymaga chwili czasu, by stało się tak kruche, jak tylko może
się stać.

Po tym czasie rozgrzewam mocno olej na patelni i szybko obsmażam żeberka
[lekko otrząśnięte z marynaty] ze wszystkich stron - nie należy ich smażyć
zbyt długo, by miód się nie skarmelizował za bardzo, a papryka nie spaliła.

Obsmażone żeberka wkładam do naczynia żaroodpornego i polewam pozostałą
marynatą. Żeberka lądują w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Będą się w nim
piekły około godziny [może odrobinę dłużej, może krócej - należy sprawdzać je
podczas pieczenia]. W czasie pieczenia należy je kilka razy przewrócić i
polewać powstałym sosem. Pod koniec pieczenia na kilka minut przestawiam
piekarnik na grill i zwiększam temperaturę do 220 stopni - dzięki temu
żeberka będą miały cudowną skórkę.

Po upieczeniu powinny być z zewnątrz bardzo chrupiące, a wewnątrz soczyste.

Doskonale komponują się z frytkami, bagietką, pieczonymi ziemniakami... w
ogóle doskonale komponują się ze wszystkim.

Koniecznie trzeba je jeść palcami - wtedy na prawdę są najlepsze!

Przepis pochodzi ze strony: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=22 , czyli
ogólnie rzecz biorąc, ze bardzo smacznej strony: Gotowanie to sztuka!

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-06 11:16:37

Od: "ania331" <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesio Ostrowski <e...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Przepis pochodzi ze strony: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=22 , czyli
> ogólnie rzecz biorąc, ze bardzo smacznej strony: Gotowanie to sztuka!

najbardziej podoba mi sie to że trzeba jeść palcami Atak naprawdę to brzmi
przepysznie

1. Data: 2002-05-06 13:23:32

Temat: Re: Żeberka (OT)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ania331" <a...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Aniu, litosci... tnij cytaty... bo Cie zlinczujemy....

Bozenka z Wilna ;o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-05-06 13:25:41

Od: "grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
> www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Łoj, Bożenka, a co Ty dzisiaj taka chętna do linczowania?

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-06 13:37:15

Temat: Re: ?eberka (OT)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>?oj, Bo?enka, a co Ty dzisiaj taka ch?tna do linczowania?
>
>pozdr,
>nudny grzesio

No przecie poniedzialek...nie zauwazyles? ;))

Krysia, kogo mam bic?
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-06 13:57:53

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Łoj, Bożenka, a co Ty dzisiaj taka chętna do linczowania?
>
> pozdr,
> nudny grzesio

Dzis sie wlaczyl tryb "Nie dotykac, nie odzywac sie, nie oddychac i
chodzic na paluszkach" :o(

Znowu szukam pracy :o( - zlecenie okazalo sie o wiele krotsze niz
mowiono mi na poczatku :o( Znowu musze sie zastanawiac nad dziura w
portfelu :o((( A i takie tam rozne inne przyjemnosci....

1. Data: 2002-05-06 15:26:47

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 May 2002 14:37:15 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>No przecie poniedzialek...nie zauwazyles? ;))
>
>Krysia, kogo mam bic?
>K.T. - starannie opakowana

Poczekaj , tylko zdejme okulary...
;-)))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-05-06 15:40:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Poczekaj , tylko zdejme okulary...
>;-)))
>
>Art(Gruby)
>Abyssus abyssum invocat.

O, Alcest wstal ;))))

Krysia

1. Data: 2002-05-06 16:38:16

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 May 2002 16:40:36 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>O, Alcest wstal ;))))
>
>Krysia
>K.T. - starannie opakowana

Celimeno !
;-))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

szczaw
Extraterrestial cuisine ;-))
Czy ktos zrobil wypiekaszke?
Pomyśl o tym, co będzie! [ogłoszenie reklamowe bezpłatne]
jak rozmrozic chleb?