Żelazo i magnez

11. Data: 2004-05-08 21:45:06

Temat: Re: Żelazo i magnez
Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk ( b...@q...pl ) napisał:
> Mam przepisane w podobnej sytuacji Hemofer (żelazo) i Aspargin (magnez z
> potasem)i po kilku miesiącach jest poprawa - może to by ci pomogło?

Ale trzeba pamiętać, aby nie przyjmować tych leków jednocześnie...

Pzdr.
Iwona

12. Data: 2004-05-08 22:01:40

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 8 May 2004 23:45:06 +0200, na pl.misc.dieta, Iwona napisał(a):

> Ale trzeba pamiętać, aby nie przyjmować tych leków jednocześnie...

Dlaczego ?

--
Eva Sheers

13. Data: 2004-05-08 22:17:35

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <j...@s...net> napisał w wiadomości

> Dlaczego ?

Taka to uroda leków, mają działanie uboczne.
Pewne leki pozbawiają organizm zasobów żelaza. Są to leki
przeciwzapalne - np. aspiryna (długotrwałe zażywanie w dużych dawkach
może spowodować anemię żelazozależną) i indometacyna, leki obniżające
cholesterol (cholestyramina), leki alkalizujące używane w nadkwaśności
żołądka. Także duże dawki witaminy E i cynku obniżają wchłanianie
żelaza, co może prowadzić do jego niedoboru.

Krystyna

14. Data: 2004-05-08 22:37:14

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 9 May 2004 00:17:35 +0200, na pl.misc.dieta, Krystyna*Opty*
napisał(a):

> Taka to uroda leków, mają działanie uboczne.

Wiem o tym, oczywiście, ale dlaczego akurat Hemoferu nie można zażywać
jednocześnie z Asparginem ?

--
Eva Sheers

15. Data: 2004-05-09 08:24:58

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> Wiem o tym, oczywiście, ale dlaczego akurat Hemoferu nie można zażywać
> jednocześnie z Asparginem ?

Bo magnez utrudnia wchłanianie żelaza. Nie natura leków, a natura
pierwiastków, niektóre się "nie lubią".

Krystyno -- ponoć jak optymalny nie ma nic do powiedzenia, to się nie
odzywa :>

Pozdrawiam,
Karola

16. Data: 2004-05-09 09:18:59

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 9 May 2004 10:24:58 +0200, na pl.misc.dieta, Karolina Matuszewska
napisał(a):

> Bo magnez utrudnia wchłanianie żelaza. Nie natura leków, a natura
> pierwiastków, niektóre się "nie lubią".

Aha, dzięki.

--
Eva Sheers

Historia zaciskania pasa
W sprawie Atkinsa.
"Samo Zdrowie" maj 2004
kakao
Skakanka - czy to dobry sposob na zrzucenie kilku kg ?