Zespół Gilberta

1. Data: 2003-10-09 18:02:17

Temat: Zespół Gilberta
Od: "Jowisz" <j...@N...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie. Ostatnio lekarz stwierdził u mojego chłopaka zespół Gilberta.
Znalazłam już co to jest w Internecie i wygląda na to, że nie ma powodów do
obaw. Chciałabym się jednak dowiedzieć jak można potwierdzić tą diagnozę.
Czy badanie poziomu biliribiny we krwi wystarczy? Morfologia krwi też nie
wyszła idealnie. Wygląda na to, że za mało jest monocytów, a za dużo
limfocytów (ale odchylenia od normy nie sa bardzo duże). Czy to źle?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Poproszę na priv. k...@g...pl

2. Data: 2003-10-09 20:36:20

Temat: Re: Zespół Gilberta
Od: "kraska" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Aby być pewnym,że zółtaczka jest czynnościowa i nazywa się zespół Gilberta to
należy z badań laboratoryjnych zrobić:
1. bilirubinę z frakcjami - frakcja niesprzężona,czyli inaczej pośrednia
powinna być w przewadze. Bilirubina całkowita nie powinna przekraczać 5 mg/dl ,
zwykle waha się między 2 a 3.
2. wykluczyć choroby wątroby za pomocą transaminaz, HBS antygenu i przeciwciał
HCV
3.stwierdzić brak bilirubiny w moczu
4. wykluczyć hemolizę wewnątrznaczyniową j.w. + morfologia i retikulocyty.
5. wykluczyć mononukleozę zakaźną - tu prawdopodobna w powiązaniu z limfocytozą
za pomocą rozmazu krwi obwodowej ocenionego przez specjalistę hematologa
lub diagnostę laboratoryjnego, przeciwciała nie zawsze wychodzą pomimo
zakażenia.

W sumie osiem badań, na które nie stać państwowej służby zdrowia.
Zauważyłam, że ostatnio lekarze badają zaglądając pacjentom głęboko w oczy.
Następnym etapem będzie oglądanie języka.
Życzę dużo zdrowia.

3. Data: 2003-10-09 21:29:26

Od: "thraxx" <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic się nie martw. Niektórzy przeżywają całe życie i nigdy się nie
dowiadują, ze byli na to chorzy. Znajomy np. dowiedział się przypadkiem w
wieku 39 lat.
Przyczyna jest taka, ze taki jeden rodzaj enzymu w wątrobie jest trochę
leniwy i wolniej przyklej etykiety "do śmieci" na bilirubinę. Aa... takie
tam.
pozdrawiam.

4. Data: 2003-10-09 22:27:36

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thraxx" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przyczyna jest taka, ze taki jeden rodzaj enzymu w wątrobie jest trochę
> leniwy i wolniej przyklej etykiety "do śmieci" na bilirubinę. Aa... takie

...tia, ja dowiedziałam się, że mam zespół Gilberta po różnych
specjalistycznych badaniach, w wieku 30 lat - a parę lat później
dowiedziałam się, że to wcale nie jest zespół Gilberta, tylko proces zapalny
wewnątrz przewodów żółciowych... ...i takie tam! :-)

Agata

5. Data: 2003-10-10 15:50:46

Od: "Jowisz" <j...@N...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za informacje :-)