Zesztywnienie kolana

1. Data: 2004-07-03 11:47:11

Temat: Zesztywnienie kolana
Od: "YaRo" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Moja koleżanka po zabiegu operacyjnym 10 miesięcy temu ma problem ze
zgięciem nogi w kolanie(po źle prowadzonej rehabiitacji).Mimo licznych prób
nie udało się jeszcze doprowadzić nogi do sprawności.Obecnie zgięcie wynosi
56 stopni(kilka tygodni temu 45 stopni).Wspomnę,że obecnie prowadzona jest
intensywna rehabilitacja na jednym z oddziłów Szpitala Klinicznego im prof.
A.Grucy w Otwocku.Proszę o udzielenie mi informacji na temat takich
przypadków(czy długo trwa rehabilitacja i czy w ogóle jest szansa
doprowadzenia nogi do pełnej sprawności po takim czasie??).Za wszelkie
informacje z góry dziękuję.

2. Data: 2004-07-05 19:04:53

Temat: Re: Zesztywnienie kolana
Od: "k.ia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik YaRo napisał:
> [...]
> nie udało się jeszcze doprowadzić nogi do sprawności.Obecnie zgięcie wynosi
> 56 stopni(kilka tygodni temu 45 stopni).

Witam! trudno powiedzieć konkretnie, ale 10 m-cy to trochę długo. zakres
ruchomości też niezadawalający. proces usprawniania powinien być
uzależniony m.in. od tego jaki to był zabieg (usunięcie łąkotki,
rekonstrukcja więzadła, endoproteza...) i co wpływa na stan obecny ( czy
to są przykurcze mięśniowe, zrosty po operacji,czy noga była
unieruchomiona itp.) Piszesz o zakresie zgięcia które rzeczywiści
pozostawia dużo do życzenia, a co z wyprostem? To zakres wyprostu ma
decydujące znaczenie przy podjęciu decyzji o odrzuceniu kul. z tego co
pamiętam to jednym z podstawowych celów do osiągnięcia samodzielnego
chodu jest uzyskanie wyprostu - w przeciwnym razie chód bez kul obciąża
kolano.Poza tym należy przywrócić prawidłową siłę mięśniową.

> [...]
> przypadków(czy długo trwa rehabilitacja i czy w ogóle jest szansa
> doprowadzenia nogi do pełnej sprawności po takim czasie??).Za wszelkie

O to, jak długo trwa rehabilitacja i czy jes szansa pełnej sprawności
najlepiej zapytaj terapeutów w otwocku, oni oceniają pacjenta , mają
wgląd w hist. choroby, rtg, itp.
Pamiętaj i przekaż koleżance, że na końcowy sukces składa się solidne
wykonanie pracy przez chirurga, rzetelna rehabilitacja i pełne
zaangażowanie w nią pacjenta.
Życzę powodzenia i cierpliwości! kinga

jak leczyć brak estrogenu
www.PomocDlaIwonki.webpa rk.pl
to w koncu chcą być tymi lekarzami?...
Zdrovit-Multiwitaminy + Minerały, pytanie..
łacina:(