Zielone piwo (dzis sw.Patryka)

1. Data: 2003-03-17 11:12:37

Temat: Zielone piwo (dzis sw.Patryka)
Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Dziś św. Patryka - święto Irlandii.
W tym dniu irlandzkie i nie tylko puby serwują "tradycyjne zielone piwo" (to
cytat, a nie złośliwość ;-).
No i tutaj rodzą się wątpliwości. Z kilku źródeł mam sprzeczne informacje.
Jeden z właścicieli irlandzkiego pubu w W-wie twierdzi, że będzie podawał to
piwo sprowadzone z Irlandii, gdzie było warzone specjalnie na ten dzień.
Kolega, który bywał w Irlandii twierdzi, że takiego napitku tam nie
uświadczył, ale czytał, że taka tradycja wzięła się od emigrantów w USA. Czy
ktoś mógłby wyjaśnić jak to jest naprawdę i przy okazji napisać czemu to
piwo zawdzięcza swój kolor?

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-17 11:22:50

Temat: Re: Zielone piwo (dzis sw.Patryka)
Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Piotr Kosela " wrote:

> naprawdę i przy okazji napisać czemu to piwo zawdzięcza swój kolor?

Do piwa dolewa sie curacao - łyzeczke lub dwie, i masz zieloniutkie piwko
:)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

1. Data: 2003-03-17 11:45:57

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:
> Do piwa dolewa sie curacao - łyzeczke lub dwie, i masz zieloniutkie
> piwko :)

;-)
Z tego, co pisałem wcześniej, wynikało że jest ono jakoś inaczej warzone.
Przypuszczam, że to coś innego, poza tym curacao byłoby droższe (?) ;-)
A wogóle to nie mieszaj, bo później głowa boli ;-P Jak piwo jest smaczne, to
nie wymaga żadnych dodatków (no może poza drugim piwem ;-))))

--
Pzdr
Pe Ka (którego ulubionym drinkiem jest żubrówka zapijana Belfastem ;-))))

1. Data: 2003-03-17 11:50:11

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Piotr Kosela " wrote:

> [...]
> droższe (?) ;-) A wogóle to nie mieszaj, bo później głowa boli ;-P
> Jak piwo jest smaczne, to nie wymaga żadnych dodatków (no może poza

Ja nie mieszam, bo mi takei nei smakuje,
ale wiem ze włąsnei dzis w knajpach tak sie sporzadza zielone piffko,
a nei słyszałąm w zaprzyjaznionch irlandzkich pubach co by było jakies
zielone oryginalne :)

1. Data: 2003-03-17 12:16:52

Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witaj!
sam jestem ciekaw tego zielonego, ale dziś urwanie głowy w pracy i nie mam
kiedy poszperać...
dołączam tekst maila, jaki dostałem od znajomego z Kanady z linkiem na
stronę ichniego towarzystwa świętopatrykowego - może tam coś znajdziesz?
pozdro
pp

"Tradycyjne zielone piwo serwuje sie w wielu miejscach na Sw.Patryka (16/3),
od kiedy wielkie fale emigrantow irlandzkich rozpierzchly sie po calym
swiecie. W Kanadzie jest ich blisko 4 miliony, co jest znaczaca liczba, bo
to az 13% wszyskich mieszkancow.

Najhuczniej obchodzi sie Sw.Patryka w Toronto (www.topatrick.com), ktore z
tej okazji przybiera sie na zielono a wielki pochod przechodzi przez centrum
miasta, bawiac turystow jak i mieszkancow, z ktorych blisko 500.000 to
wlasnie Irlandczycy (okolo 10% mieszkancow).

Po pochodzie feta przenosi sie do wielu pubow, gdzie nie brak ani piwa ani
muzyki z dalekiej ojczyzny."

1. Data: 2003-03-17 19:10:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kosela <p...@w...pl> wrote:

> czemu to
> piwo zawdzięcza swój kolor?

E142?

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-18 09:00:37

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> E142?

Symbol E142
Kategoria: Barwniki i pigmenty
Rodzaj: Substancje chemiczne (naturalne i syntetyczne)

Zielen brylantowa, zielen malachitowa G, zielen diamentowa. Barwnik
zielononiebieski, syntetyczny. Dopuszczalna dzienna dawka w jednostkach ADI
wynosi do 5 mg na kilogram wagi ciala. Jego rzekomy wplyw na zmiany
genetyczne dotyczy wylacznie bakterii. Uzywany do barwienia slodyczy. Nie
znalazl akceptacji MZiOS i w zalacznikach do Zarzadzenia z roku 1993 nie
figuruje na liscie barwników. Indeks Mercka nie wypowiada sie o jego
zastosowaniach do celów spozywczych.
http://www.a-l.org/elista.html?j=se&id=30

E142
Zielen S. Syntetyczny, zielony barwnik. Dotychczas opublikowano niewiele
wyników badan. Niemozliwe jest obecnie wydanie wiazacej opinii.
http://www.wpg.pl/e-dodatki/e_dodatek.phtml?id=19&st
r=1

Fuj!

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-18 19:39:04

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Do piwa dolewa sie curacao - łyzeczke lub dwie, i masz zieloniutkie piwko
> :)
>

> --
> Lia GG 1516512 ICQ 166035154
> O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
> piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.
> http://www.poznan4u.com.pl/pyrypy/pyrypy.php?state=s
howuser&userid=3338656

Lia ma racje, nie ma oryginalnego zielonego piwa. Na dzien Sw.Patryka
serwuje sie piwo z dodatkiem jakiegos likieru ktory daje zielone kolor.
Bardzo prawdopodobne, ze to wlasnie blue curacao
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2003-03-19 08:10:49

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bask wrote:
> Lia ma racje, nie ma oryginalnego zielonego piwa.

Jest. Jako półprodukt w procesie produkcji piwa występuje "zielone piwo" ;-)
No, ale nie o to chodziło.

> Na dzien Sw.Patryka
> serwuje sie piwo z dodatkiem jakiegos likieru ktory daje zielone
> kolor. Bardzo prawdopodobne, ze to wlasnie blue curacao

Likieru, syropu, E142, czy inaczej zabarwia się piwo :-(
Jedno wielkie oszustwo! ;-)
To ja już wolę zwykłe piwko (albo lepiej dwa ;-))

--
Pzdr
Pe Ka zawiedziony

1. Data: 2003-03-21 09:35:23

Temat: Odp: Zielone piwo (dzis sw.Patryka)
Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kosela

> Jest. Jako półprodukt w procesie produkcji piwa występuje "zielone piwo"
;-)
> No, ale nie o to chodziło.

jest zielone piwo z Jabłonowa, sprzedawane pod nazwa Belfast. Ma dokladnie
taki kolor jak piwo z dodatkiem blue curacao:-)

anya

krewetki
Czy ktoś może zna przepis na kurczaka a la KFC.
Czy dobry piekarnik wybrałem ? gorenje 50EP
[OT] strona Margolki pomozcie, bo zgubilam :-)
koktajle z sokiem pomidorowym [P]