Ziemkiewicz - Alfabet [lewackiej] propagandy.

1. Data: 2022-12-22 22:33:34

Temat: Ziemkiewicz - Alfabet [lewackiej] propagandy.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,Alfabet propagandy

18 grudnia 2022, 16:00
AGREGOWANIE. To podstawa. Nie ten propagandysta wygrywa, który wymyśli
bardziej chwytliwą manipulację, ale ten, którego manipulacja zostanie
szerzej zagregowana. Do tego służą media zintegrowane w jednej orkiestrze,
farmy trolli, boty, żartownisie - ale kluczem do sukcesu jest zawrzeć
manipulację w takim skrócie, żarcie lub memie, by powtarzali ją wszyscy, aż
stanie się obiegowym żartem. Przykład: ,,Bezdomny kupił Radiu Maryja dwie
limuzyny i umarł, ha, ha". Nikt z toczących z tego bekę nie zadał sobie
pytania, po cóż by miało RM kombinować z fikcyjnym bezdomnym, skoro na mocy
prawa i tak kupuje samochody bez podatku i cła?

AUTORYTETY. ,,Wielkość? Bardzo proste, się bierze pompkę i się dmucha: pach,
pach, pach! A jak się już nadmucha, to się klęka i się mówi: oto
wielkość!". Cytat z jednej ze sztuk Eustachego Rylskiego doskonale oddaje
zasadę kreowania medialnych autorytetów, bazującą na swoistej wymianie
przysług: pomagamy komuś zdobywać nagrody, zagraniczne stypendia czy inne
zewnętrzne znamiona autorytetu, w zamian za co osoba nimi obdarowana
wysławia nas pod niebiosa. ,,Tato, chwalą nas - wy mnie, a ja was".

BALON. Propaganda przypomina jego dmuchanie: wystarczy jedna szpilka, żeby
pękł, i cała robota na nic. Dlatego trzeba z całą stanowczością niszczyć
każdego posiadacza szpilki. Pierwszą troską towarzyszy założycieli III RP
przy budowie ,,demokratycznego" ładu medialnego było niedopuszczenie, by
powstało jakiekolwiek wpływowe medium pozostające w dysonansie z przekazem
michnikowszczyzny (zniszczenie ,,Czasu", ,,Spotkań", RTL 7), a ponadto
bandytyzm prawny w eterze, oddający go pod duopol Radia Zet (pierwotnie
Radia Gazeta, wypączkowanego z ,,Wyborczej") oraz RMF. Dopiero stopniowa
erozja lewicowo-liberalnego oligopolu w mediosferze po ,,aferze Rywina".

DWÓJMYŚLENIE. Prawdziwy ideał propagandowej skuteczności. Jak zdefiniował
dwójmyślenie George Orwell, jest to sztuka przypisywania krańcowo
odmiennych znaków emocjonalnych temu samemu desygnatowi, w zależności od
tego, kogo sprawa dotyczy. Umieszczenie na naszych listach wyborczych
wysokich funkcjonariuszy PZPR to jednoczenie się ,,sił demokratycznych",
obecność na ,,ich" listach ,,prokuratora stanu wojennego" to hańba i dowód,
że ,,jest jak za komuny".

EMOCJE. To o nie tu chodzi. Myślenie nie ma nic do rzeczy.

KŁAMANIE PRAWDĄ. Istota sztuki manipulowania umysłami poprzez umieszczanie
prawdziwych faktów w fałszywych kontekstach. Im mniej trzeba usunąć z
prawdziwego kontekstu lub do niego dopisać, by uzyskać zamierzoną reakcję
emocjonalną, tym skuteczniej to działa. Ponieważ przykładów prawdziwych
jest mnóstwo, użyję hipotetycznego: ,,11 września 2001 r. dwa amerykańskie
samoloty zabiły tysiące niewinnych, przypadkowych ludzi, burząc budynki w
centrum Nowego Jorku". Coś tu nie jest prawdą? Zwykłem używać tego
przykładu w rozmowach z ludźmi, którym lewicowa propaganda wsadziła do głów
określenie ,,polskie obozy zagłady".

Nieprzekraczalnym majstersztykiem ,,kłamania prawdą" była konferencja
rosyjskiej komisji gen. Anodiny o katastrofie w Smoleńsku. Wyeksponowanie
ignorowanego przez pilotów tupolewa komunikatu ,,pull up" i wrzucenie
szczura o alkoholu w zwłokach gen. Błasika ustawiało sprawę emocjonalnie,
cała reszta była tylko tłem. Nie sposób złapać każdego za rękaw i tłumaczyć
mu, że system TAWS nie miał wpisanego lotniska Siewiernyj i dawałby komendę
,,pull up" zawsze, przy każdym, najlepszym nawet lądowaniu, jak GPS z
nieaktualną mapą, a alkohol po kilku godzinach wskutek procesów
rozkładowych pojawia się w KAŻDYCH zwłokach.(...)"

https://dorzeczy.pl/kraj/382897/narzedzia-lewackiej-
manipulacji-ziemkiewicz-alfabet-propagandy.html

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

2. Data: 2022-12-23 15:45:08

Temat: Re: Ziemkiewicz - Alfabet [lewackiej] propagandy.
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.12.2022 o 22:33, XL pisze:
> [...]
> bardziej chwytliwą manipulację, ale ten, którego manipulacja zostanie
> szerzej zagregowana. Do tego służą media zintegrowane w jednej orkiestrze,

Jestem bardzo zdziwiony, że zaczęłaś krytykować pis.

> [...]
> pytania, po cóż by miało RM kombinować z fikcyjnym bezdomnym, skoro na mocy
> prawa i tak kupuje samochody bez podatku i cła?

Np. po to, żeby się nie musieć tłumaczyć skąd się wzięła kasa na te
samochody bez cła i podatku. I dlaczego od dochodu tej kasy nie został
zapłacony podatek...

> [...]

> zewnętrzne znamiona autorytetu, w zamian za co osoba nimi obdarowana
> wysławia nas pod niebiosa. ,,Tato, chwalą nas - wy mnie, a ja was".

Coraz bardziej zdziwiony...

> BALON. Propaganda przypomina jego dmuchanie: wystarczy jedna szpilka, żeby
> pękł, i cała robota na nic. Dlatego trzeba z całą stanowczością niszczyć
> każdego posiadacza szpilki.

Niesamowite.
Ktoś na serio popsuł ixelkę.
Nie dość, że się zawiesza, to jeszcze krytykuje pis.

Niech się przyzna kto to zrobił, bo nie wiem komu dziękować.

W końcu wyzdrowiała?
Piotr

3. Data: 2022-12-23 19:24:11

Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

On 23.12.2022 15:45, Kviat wrote:
> [...]
> Nie dość, że się zawiesza, to jeszcze krytykuje pis.
>
> Niech się przyzna kto to zrobił, bo nie wiem komu dziękować.

Święta idą, zwierzęta zaczynają gadać ludzkim głosem to i nawet paskuda
się nawróciła. Życzyłeś jej tyle razy powrotu do zdrowia, cyk i mamy cud ;-)

--
pzdr
Roman

4. Data: 2022-12-24 08:57:38

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.12.2022 o 19:24, Roman Tyczka pisze:

> Święta idą, zwierzęta zaczynają gadać ludzkim głosem to i nawet paskuda
> się nawróciła. Życzyłeś jej tyle razy powrotu do zdrowia, cyk i mamy cud
> ;-)

Teraz mogę jakiś gabinet otworzyć, bo mam się czym reklamować. Wreszcie
uzyskałem dowód, że posiadam moc uzdrawiania :)

Pozdrawiam
Piotr

A nie mówiłam...? ?
Kto tak naprawdę jest faszystą.