Ziemniaki

11. Data: 2007-07-09 10:30:45

Temat: Re: Ziemniaki
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:op.tu155dazai0wrd@localhost...

> Nie wiem, co Cię tak zdziwiło, organizm produkuje tłuszcz z glukozy i
> odwrotnie, każda książka "Biochemia" od dawna to opisuje.

Z cukrowców tłuszcz, owszem, ale z tłuszczu cukier, to największa nowość XXI
wieku...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

12. Data: 2007-07-10 15:41:50

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-07-2007 o 12:30:45 Jurek <m...@o...pl> napisał(a):

> Z cukrowców t?uszcz, owszem, ale z t?uszczu cukier, to najwi?ksza nowo?ae
> XXI wieku...:)))

Żadna nowość, od dawna to wiadomo. Oczywiscie, nie jest tak, jak byc może
sobie wyobrazasz, że po zjedzeniu tłuszczu gwaltownie rosnie poziom
glukozy we krwi. Tak oczywiście się nie dzieje. W pewnych warunkach
(głodzenie) organizm musi sięgać do rożnych zasobów, żeby utrzymać
odpowiedni poziom glikemii, jest to niezbedne do przeżycia. Glukoza może
być syntetyzowana z glicerolu, który pochodzi z tłuszczu zmagazynowanego w
tkance tłuszczowej. Wydajność tego mechanizmu jest niewielka, kilkanascie
gramów glukozy na dobę. Podobno tłuszcze o krótszych łańcuchach węglowych
mogą też uczestniczyć w biosyntezie glukozy w inny sposób.

--
Pozdrawiam. Janusz.

13. Data: 2007-07-10 20:50:42

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Glukoza może
> być syntetyzowana z glicerolu, który pochodzi z tłuszczu zmagazynowanego w
> tkance tłuszczowej.

Glicerol to alkohol ;)

--
"Poszlo do abuse, pszenno-buraczany idioto." Marcin 'Cooler' Kuliński

14. Data: 2007-07-11 11:26:29

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-07-2007 o 22:50:42 slawek <slawekopty <@gazeta.pl>> napisał(a):

> Glicerol to alkohol ;)

Tłuszcze to estry glicerolowe kwasów tłuszczowych.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tłuszcze

--
Pozdrawiam. Janusz.

15. Data: 2007-07-11 11:38:19

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tłuszcze to estry glicerolowe kwasów tłuszczowych.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Tłuszcze

Książki to papier ;P i nik nie mówi że można wyplatać tkaniny z nici
zszywających strony.

--
"Otoz za sprawa diety wegetarianskiej (bo czegoz by innego?) pozbylem sie
lupiezu, wyleczylem jaskre, nerwice serca oraz wrastajace paznokcie." Marcin

16. Data: 2007-07-11 16:53:24

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-07-2007 o 13:38:19 slawek <s...@g...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Książki to papier ;P i nik nie mówi że można wyplatać tkaniny z nici
> zszywających strony.

To nie jest właściwe porównanie. Ja mam inne. Wyobraźmy sobie, że jest
produkowany wodór drogą elektrolizy wody. Powstałego wodoru jest znacznie
mniej (wagowo) niż zużyto wody, dużo mniej niż powstałego przy okazji
tlenu. To co, nie można w tej sytuacji mówić, że wodór został
wyprodukowany z wody?

--
Pozdrawiam. Janusz.

17. Data: 2007-07-11 18:32:47

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mniej (wagowo) niż zużyto wody, dużo mniej niż powstałego przy okazji
> tlenu. To co, nie można w tej sytuacji mówić, że wodór został

Ależ ;) woda to pojedyńczy związek chemiczny, natomiast tłuszcze w naszym organiźmie
występują głównie związane glicerolem, takimi niteczkami wiązącymi strony w książce
;) możemy mieć wolne kwasy tłuszczowe, ba są nawet lotne kwasy tłuszczowe ;) dlatego
nadużyciem jest mówienie o syntezie cukru z tłuszczu czy nawet z trójglicerydów, to
też nie przedstawia tego w sposób wystarczający, weglowodany mogą być robione w tym
wypadku tylko z glicerolu.

--
" Pewnie nie mozesz tego pojac, ale zwrocilbym publicznie uwage kazdemu, rowniez
wegetarianinowi, gdyby w tak razacy sposob zlamal zasady pisania na grupy newsowe,

18. Data: 2007-07-11 19:11:54

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-07-2007 o 20:32:47 slawek <slawekopty <@gazeta.pl>> napisał(a):

> nadużyciem jest mówienie o syntezie cukru z tłuszczu czy nawet z
> trójglicerydów

A, dotknałem jakiegoś Waszego dogmatu. To niechcacy, przypadkiem. Nie bedę
więcej urażał uczuć religijnych, teraz jest wielka wrazliwość w tym
temacie, procesy sądowe, nie chcę się narażać.
Trochę racji macie w swych poglądach, są takie dolegliwości, że
zmniejszenie węglowodanów w diecie może być korzystne.

--
Pozdrawiam. Janusz.

19. Data: 2007-07-11 19:19:27

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Trochę racji macie w swych poglądach, są takie dolegliwości, że
> zmniejszenie węglowodanów w diecie może być korzystne.

Tak, dotknąłeś dogmatu, który polega na tym, że Ty żyjesz poglądami, a my
wiedzą... taka sobie subtelna różnica...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

20. Data: 2007-07-12 06:18:45

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):

> Tak, dotknąłeś dogmatu, który polega na tym, że Ty żyjesz poglądami, a my
> wiedzą... taka sobie subtelna różnica...:)))

Wiedzą z wiary w słowa Waszego guru - chyba zapomniałeś dopisać? ;P

j.

wasa
alkohol i tyje
Cwiczenia na brzuch
Wymiana komentarzy - Pozytyw za darmo - allegro
Dieta wg dietetyka