Ziemniaki

1. Data: 2012-03-04 05:32:01

Temat: Ziemniaki
Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Macie jakieś sposoby dla poprawy smaku ziemniaków, ja wczoraj trafiłem na
bardzo słodkie, jakieś zmarznięte były, może taki gatunek, zaraz będą młode.
Ja znam tylko
dodawanie czosnku...
Pozdr.

2. Data: 2012-03-04 12:29:25

Temat: Re: Ziemniaki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Mar 2012 06:32:01 +0100, jerzy.n napisał(a):

> [...]
> bardzo słodkie, jakieś zmarznięte były, może taki gatunek, zaraz będą młode.

Z takich robię frytki - bardzo dobre. I zapiekanki.
Wszelke zioła do ziemniaków, poza koperkiem do młodych i czosnkiem do
starszych jako takich, nie są dla mnie tym, co tygrysy... Ziemniak ma
pachnieć i smakować ziemniakiem.
--

XL

3. Data: 2012-03-04 13:24:21

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerzy.n" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> Macie jakieś sposoby dla poprawy smaku ziemniaków, ja wczoraj trafiłem na
> bardzo słodkie, jakieś zmarznięte były, może taki gatunek, zaraz będą
> młode. Ja znam tylko
> dodawanie czosnku...

chyba nie da się tej słodkości zamaskowac skutecznie...
ja w takich przypadkach od razu sięgam po ryż albo kaszę, a ziemniaczki
słodkawe :-( są na nastepny dzień jako półprodukt do klusek ziemniaczano...

--
serdeczności! zbisa (Wierny Czytacz Grupy)
lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii

4. Data: 2012-03-06 00:32:04

Od: vcore <0...@0...00> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-04 06:32, jerzy.n pisze:
> [...]
> bardzo słodkie, jakieś zmarznięte były, może taki gatunek, zaraz będą młode. Ja

Do gotowania dodać (świeże - z wyjątkiem liści laurowych)
Lubczyk i/lub nać pietruszki i/lub koper i/lub liście laurowe i/lub rozmaryn i/lub
tymianek.

Można również pokusić się aby zastąpić sól vegettą, lub innymi chemicznymi ziarenkami
smaku - choć
to mało ortodoksyjne :-)

Kolor można poprawić szczyptą kurkumy (o ile ktoś lubi żółte). Konsystencję poprawić
można poprzez
dodanie oliwy lub masła (nie będą się rozpadały)

--
Sigmeo Sp. z o.o. - Agencja interaktywna

www.sigmeo.pl / k...@s...pl
NIP 622-276-68-17 REGON 301772480 KRS 0000389386

5. Data: 2012-03-08 19:05:43

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Mar 2012 13:29:25 +0100, Ikselka napisał(a):

> Wszelke zioła do ziemniaków, poza koperkiem do młodych i czosnkiem do
> starszych jako takich, nie są dla mnie tym, co tygrysy... Ziemniak ma
> pachnieć i smakować ziemniakiem.

Zapiekanka ziemniaczana zaskakujaco dobrze smakuje z ziolami
prowansalskimi.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

6. Data: 2012-03-08 19:18:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 20:05:43 +0100, KRZYZAK napisał(a):

> Zapiekanka ziemniaczana zaskakujaco dobrze smakuje z ziolami
> prowansalskimi.

Nie stosuję, ale spróbuję.
--

XL

7. Data: 2012-03-08 20:03:08

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Mar 2012 20:05:43 +0100, KRZYZAK wrote:

> Zapiekanka ziemniaczana zaskakujaco dobrze smakuje z ziolami
> prowansalskimi.

No i oczywiście ziemniaki lubią majeranek. Pasuje niemal do każdej
postaci smażonych/zapiekanych ziemniaków.

8. Data: 2012-03-08 20:12:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 20:03:08 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> No i oczywiście ziemniaki lubią majeranek. Pasuje niemal do każdej
> postaci smażonych/zapiekanych ziemniaków.

Nie lubię ziemniaków z majerankiem - zbyt aromatyczna to przyprawa.
--

XL

9. Data: 2012-03-08 20:39:41

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-08 21:12, Ikselka pisze:

> Nie lubię ziemniaków z majerankiem - zbyt aromatyczna to przyprawa.

A gdzie Ty widziałaś aromatyczny majeranek? Teraz toto w ogóle żadnego
aromatu i smaku nie ma :-( Boleję nad tym szczególnie jak mam schab piec.

--
animka

10. Data: 2012-03-09 06:51:05

Od: "gosmo" <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> A gdzie Ty widziałaś aromatyczny majeranek? Teraz toto w ogóle żadnego
> aromatu i smaku nie ma :-( Boleję nad tym szczególnie jak mam schab piec.

Hę? Może zły majeranek kupujesz? Może nie rozcierasz go przed dodaniem? Może
dajesz za mało? Np. jeśli daję majeranek do grochówki albo do fasoli po
bretońsku to ten przykrywa niemal zupę, to nie ostre chili co by się z tym
cackać. Imo, smak majeranku jest bardzo przyjemny, łagodny i ziołowy.

Dla amatorow kapusty
Polskie sery zagrodowe.
To tylko kwestia konwenansów 3-)
Re: No i... Bosch w kosch :-/