Ziemniaki po grecku (P)

1. Data: 2002-11-26 17:46:43

Temat: Ziemniaki po grecku (P)
Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto co niedawno było u mnie na obiad ;-) - ziemniaki po
grecku, czyli zapiekanka z ziemniaków i mięsa mielonego z
aromatycznymi przyprawami, czyli m.in. cynamonem i gałką muszkatołową.
Zwłaszcza tego cynamonu sie bałam, bo mąz go nie lubi, ale wyszło w
porzadku. Szkoda tylko, ze ziemniaki pozostały surowe, a według
przepisu wcześniej ich nie obgotowałam, a nie były całkowicie
przykryte śmietaną. Zreszta - ten przepis chyba jest trochę sknocony
(???), bo zrobbiłam wszystko dokładnie, jak kazali, a tu te surowe
ziemniaki. Mąz musiał je później katować na patelni...
W sumie taka potrawa jest bardzo podobna do musaki po
rumunsku, z tym ze tam były "zwykłe" przyprawy.

Podaje oryginalny przepis (czyli z listopadowego "Dziecka")

Pierwsza warstwa:
30-50 dag mielonego lub drobno posiekanego miesa;
posiekana cebula;
40 dag obranych ze skórki pomidorów (lub 2-4 łyzki koncentratu);
ząbek czosnku;
łyzeczka cynamonu;
łyzeczka gałki muszkatołowej;
sól i pieprz;
olej do smazenia

Druga warstwa:
80 dag ziemniaków;
2 łyzki masła;
szklanka śmietany;
ząbek czosnku;
pół łyżeczki gałki muszkatołowej;
sól i pieprz

1. Mieso wraz z cebulą podsmaż na rozgrzanym na patelni oleju.
2. Dodaj pomidory (koncentrat), zmiazdzony czosnek, sół, przyprawy,.
Wszystko wymieszaj, doprowadż do wrzenia i podgrzewaj na małym ogniu
pod przykryciem przez 30 min. (jeśli uzywasz koncentatu, to krócej).
Przełóż masę do zaroodpornej salaterki.
3 Nagrzej piekarnik do 190 stopni.
4. Ziemniaki obierz, pokrój w cienkie plasterki. Masło razem ze
smietaną podgrzej w rondelku, dodaj ziemniaki, zmiażdzony czosnek, sól
i pozostałe przyprawy. Dokładnie wymieszaj, po czym wyłóz na masę
miesną.
5 Zapiekaj ok. 45. min.

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-11-27 07:18:42

Temat: Re: Ziemniaki po grecku (P)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "domańczak" <d...@p...onet.pl> napisała:
> [...]
> przykryte śmietaną. Zreszta - ten przepis chyba jest trochę sknocony
> (???), bo zrobbiłam wszystko dokładnie, jak kazali, a tu te surowe

Masz nauczke na przyszlosc z tymi ziemniakami... :)
W zapiekankach lepiej jest nie stosowac surowych ziemniakow,
bo sa marne szanse, ze "dojda" i beda zjadliwe.
Tez kiedys robilam zapiekanke z surowymi ziemniakami i niestety
po upieczeniu byly niezjadliwe.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-27 09:15:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
> bo sa marne szanse, ze "dojda" i beda zjadliwe.
> Tez kiedys robilam zapiekanke z surowymi ziemniakami i niestety

W "prażonym" , zwanym też zójnickim kociołkiem dochodzą.
Myślę, że i zapiekankę możnaby jakoś pokonać, tylko piec
trzeba dłuuugo. Muszę spróbować.

Krycha

1. Data: 2002-11-27 11:52:19

Od: "efa" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo sa marne szanse, ze "dojda" i beda zjadliwe.
> Tez kiedys robilam zapiekanke z surowymi ziemniakami i niestety

To dlaczego mnie zawsze wychodza z surowych ???

pozdr. efa

1. Data: 2002-11-27 11:56:21

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "efa" <p...@m...pl> napisała:
> To dlaczego mnie zawsze wychodza z surowych ???

A ile czasu siedza w piekarniku?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-27 14:15:23

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Mozliwe. 2 godz. to strasznie dlugo, a gdyby ziemniaki byly podgotowane,
> to daloby sie skrocic czas zapiekania co najmniej o polowe :)

Dokładnie. Wystarczy je pokroi w plasterki i dosłownie wrzucić na 5 min.
do wrzątku. A zapiekają się piorunem ;-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-11-27 14:56:39

Od: "efa" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ile czasu siedza w piekarniku?
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Wsadzam na ok. 2 h - zalezy od ilosci...a moze dlatego wychodza, ze robie w
"geslarce"?

pozdr.
ewa

1. Data: 2002-11-27 15:06:51

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-27 22:47:05

Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:
>Masz nauczke na przyszlosc z tymi ziemniakami... :)

Tak to jest, jak człowiek chce być w zgodzie z przepisem ;-)
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-11-28 08:56:07

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Lilla:

> Mozliwe. 2 godz. to strasznie dlugo, a gdyby ziemniaki byly podgotowane,
> to daloby sie skrocic czas zapiekania co najmniej o polowe :)

co prawda trochę inną zapiekankę robimy (ziemniaki i ew. marchewka,
więcej nic), ale piecze się surowe ziemniaki max 20 minut w patelni (pod
przykryciem). Trick polega na tym, że są pokrojone w cienkie pasterki.
Naprawdę cienkie. Mniej niż milimetr. No... pół milimetra. Prawie się da
przez nie patrzeć.

Waldek

Smaczne miejsca w Krakowie
O karpiu i osciach