Zioła i bakteria E. coli

1. Data: 2002-03-01 09:30:39

Temat: Zioła i bakteria E. coli
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalezione na:
http://www.resmedica.pl/zdinfo1098.html

Naukowcy amerykańscy twierdzą, że niektóre zioła mogą znacznie powstrzymać
rozwój bakterii E. coli - 0157:H7. Ta groźna bakteria, powodująca psucie
się żywności, znajduje się w surowym mięsie, mleku oraz w warzywach
uprawianych w ziemi zasilanej krowim nawozem.

Po spożyciu zakażonych produktów ludzie zapadają na groźne choroby układu
pokarmowego, a u dzieci, osób starszych, czy też mających obniżoną
odporność, zatrucie może nawet być śmiertelne.

Przeprowadzono szereg eksperymentów polegających na dodawaniu różnych ziół
i mieszanek ziołowych do produktów mięsnych już zakażonych bakterią E.
coli. Najskuteczniejsze okazało się działanie dodanych w odpowiedniej
ilości (7,5%) goździków oraz mieszanki goździków i czosnku: wyeliminowały
one 99% bakterii. Cynamon wyeliminował ich 80%, czosnek 75%, oregano -
50%, szałwia - 37%.

Należy jednak pamiętać, że chociaż używanie tych ziół powstrzymuje rozwój
E. coli, to jednak nie eliminuje zupełnie ryzyka zachorowania; nawet kilka
bakterii wystarczy do wywołania zatrucia. Całkowite bezpieczeństwo
zapewnia tylko poddanie produktów długotrwałej obróbce cieplnej,
niszczącej 100% bakterii E. coli - 0157:H7.

Powinni o tym wiedzieć szczególnie wielbiciele krwistych befsztyków,
ponieważ nawet kilka bakterii może spowodować ciężką chorobę.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-01 09:55:27

Temat: Re: Zioła i bakteria E. coli
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Powinni o tym wiedzieć szczególnie wielbiciele krwistych befsztyków,
> ponieważ nawet kilka bakterii może spowodować ciężką chorobę.

nawet jedna!!
Aj wej, lepszej bakterii na panikę nie znalazłeś? Clostridium butulinum,
na przykład? E.coli są wszędzie, w ziemi (nie tylko nawożonej), w
jedzeniu, w powietrzu, na stole, w żołądku. O ile nie masz AIDS czy
innego powodu, z którego twoja immunologia jest w stanie depresji
holenderskiej (przeszczep na przykład) to z e.coli nie ma większych
problemów. Są to bakterie, które mogą powodować nieżyt układu
pokarmowego, ale normalnie z gatunku tych lekkich.

Waldek

1. Data: 2002-03-01 11:36:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam uwielbiam krwiste befsztyki ;-)))

> nawet jedna!!
> Aj wej, lepszej bakterii na panikę nie znalazłeś? [...]
Jaką panikę? Mnie ten tekst nieco rozbawił ;-)))
Inaczej bym go tu nie wrzucił.
Bardziej, polecam skupić się na działaniu ziół.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-01 11:50:19

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Sam uwielbiam krwiste befsztyki ;-)))

> Jaką panikę? Mnie ten tekst nieco rozbawił ;-)))
> Inaczej bym go tu nie wrzucił.
> Bardziej, polecam skupić się na działaniu ziół.

no to dobrze, bo już myślałem...
Dzisiaj spędziłem godzinę na poszukiwaniu zdjęć rentgenowskich
nieletniego w szpitalu i mam dość para-medyków i głupich sióstr.

Wracajmy do garów.

Waldek

1. Data: 2002-03-01 16:55:07

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Mar 2002 12:36:45 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Bardziej, polecam skupić się na działaniu ziół.
>pozdr. Jerzy

Jerzy nie skupiaj sie , nie uchodzi...;-))))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-03-01 19:06:30

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nawet kilka
> bakterii wystarczy do wywołania zatrucia.

I rozwoju mózgojadu!

*p*

1. Data: 2002-03-01 22:24:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy nie skupiaj sie , nie uchodzi...;-))))))
Bajdurzysz, czasami dopiero po dobrych ziołach uchodzi. Chmiel ;-)))
pozdr. Jerzy

ciasto francuskie na slodko - jak?
Obiecane drozdzowe (P)
Fajna strone znalazlam