Re: Złamanie kostki bocznej prawej, kości strzałkowej

From: "Papa5merf" <P...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Złamanie kostki bocznej prawej, kości strzałkowej
Date: Wed, 7 Apr 2010 17:04:56 +0200

Órzytkownik "Kacper" napisał:
> [...]
> ok, tak że wyspałem się w śpiworze i rano jak dojechałem już do domu,
> wsiadłem w samochód i pojechałem do lekarza. Tam zrobiono mi RTG i
> opierdzielono, że to złamanie i mam farta, bo kość mogła się
> przestawić. Zdjęcie poniżej:
> http://www.imagebam.com/image/a7bae174788603
> http://www.imagebam.com/image/50dac574788606
> bolało. Przyszedł ortopeda i założył mi gips na podudzie, bez żadnego
> nastawiania. Powiedział tylko, że to złamanie kości strzałkowej i gips
> na 6 tyg. Ale w karcie napisał chyba "złamanie kostki bocznej podudzia

ja na tym zdjęciu żadnego złamania nie widzę, więc na jakiej podstawie
stwierdzono u ciebie to złamanie?:O)
poza tym nawet jak by było złamanie nie skomplikowane, czyli tylko pęknięcie
struktury kości, to takie złąmanie na zdjęciu RTG jest niewidoczne:O)
jeśli można coś gdybać to stopa składa się z około 50ciu kości i stawuf,
prędzej bym obstawiał jakieś uszkodzenie jednego lub kilku stawów w stopie
(tego na RTG też nie widać:O)
tym głupim bambusom w NFZ płacą tylko za zakłądanie gipsuf, więc ic
założyli, ich nie obchodzi twoje zgrowie, ani co ci dolego, tylo to żeby ci
założyć gips i po robocie:O(

> Tak wygląda mój stan, a teraz pytania które mnie nurtują:
> - czy ktoś może mi powiedzieć na podstawie zdjęć czy to poważne
> złamanie czy nie? wg. mnie nie ma tam żadnego przemieszczenia,

spytaj się tego magika co ci taką diagnozę postawił gdzie on to złamanie
widzi?:O)

> - czy jak teraz zrobię RTG, zakładając że wszystko jest, to będzie
> widać jakąś zmianę? Ortopeda powiedział, że po 2 miesiącach i tak nic
> nie będzie nowego widać, bo tego uwapnienia nie widać na RTG. Coś mi
> się do końca nie chce w to wierzyć... szczególnie, że w internecie
> można przeczytać, że na RTG widać narastającą kostninę.

gościu raz kłaie, bo to nieprawda, a dwa to widać od razu że nie ma pojęcia
o tym co robi, czyli że dostał fuchę po znajomości!:O)
na RTG nie widać złamania (chyba że jest jakeiś skomplikowane gdzie są
ubytki, lub przemieszczenia kości), natomiast zrośnięcie kości na RTG widać
dokładnie!:O)
jeśli po miesiącu na zdjęciu nie widać zrośnięcia to znaczy że nie było
złamania!:O)