Zmywarka - kilka pytan

1. Data: 2001-04-10 07:38:38

Temat: Re: Zmywarka - kilka pytan
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Sliwinski" <6...@p...onet.pl> napisał...
> Q: W zwiazku z tym pytanie, czy wygodniejsza bylaby zmywarkach o szer.
> 60 czy 45 cm? Wlasciwie opowiadamy sie bardziej za ta szersza (ze
> wzgledu na cene, bo im mniejsza, tym drozsza, niestety), ale z checia
> wyslucham opinii innych osob. Chcialabym wlaczac te maszyne nie
> rzadziej niz raz dziennie lub raz na dwa dni (to ze wzgledow
> estetycznych, psychicznie nie moglabym takze zniesc takiej ilosci
> brudnych garow w domu, nawet szczelnie zakrytych) i zastanawiam sie,
> jak najlepiej dobrac rozmiar. Czekam na opnie uzytkownikow.

Ja mam zmywarkę Bosha z możliwością włączania zmywania tylko w jednym
koszu... to na wypadek jak naczyń jest mało i tej funkcji używałam raz na
kilka zmywań w wakacje jak dzieci nie było w domu - przeważnie po dniu jest
już pełna... i tak... - talerze z dwóch więcej osób nie zajmują dużo
miejsca, a garnków jest tyle samo... Oczywiście zmywarka 60 cm szerokości...

> Q: Pytanie o smigla wewnatrz tej maszyny. Czy ich liczba na cos
> wplywa, a jesli tak to na co?
> Na teraz to wszystko, bardzo byłabym wdzieczna za odpowiedzi.

Whirlpool ma 3 śmigła ale przy dwóch u mnie naczynia są tak samo domyte...
I jeszcze taka uwaga - należy kupić zmywarkę cichą - szum zmywarki przez
czas trwania mycia 1,5 godziny jest męczący... Moja zmywarka jest cichutka,
ale byłam kiedyś u koleżanki i włączyła zmywarkę - Whirlpool to chodziła jak
samolot odrzutowy rozgrzewający silniki... po prostu nie ma izolacji
dźwiękowej a Bosh ma...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-10 08:23:00

Temat: Zmywarka - kilka pytan
Od: 6...@p...onet.pl (Karol Sliwinski) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam zamiar kupic zmywarke do naczyn. Czytalam juz pozostale,
wczesniejsze posty wysylane w tej sprawie na grupe, ale kilka na pytan
nadal nie mam odpowiedzi. Czekam wiec na relacje naocznych swiadkow,
gdyz sadze, ze moga mi podjac decyzje.
1. W domu sa dwie dorosle osoby, jedzace sniadania chyba nigdy nie
skladajace sie z kanapek, wiec do mycia jest zawsze jakis garnek,
patenia i to nie zawsze pojedyncze egzemplarze.
2. Jemy tez obiady - do mycia zazwyczaj pozostaja dwa-trzy garnki,
czasem calkiem spora patelnia, plus talerze, sztucce, filizanki,
szklanki (poza tym przypuszczam, ze jesli w domu pojawi sie zmywarka,
bede mniej sie klopotac brudzeniem jak najmniejszej ilosci naczyn)
Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2001-04-10 08:24:06

Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam Electrolux, 45 cm, obudowaną jak kuchnia (tzn. nie widac przycisków).
Polecam, tymbardziej dla 2 osób. Nas jest troje i w zupełności wystarcza.
Czasem zmywa sie raz na 2 lub 3 dni! Oczywiscie czasami codziennie, lub jak
sa goscie nawet częsciej. Uwazam, ze 60tka będzie dla Was za duza, naprawde
trudno zapelnic taki obszar naczyniami z 2 osób, a wlaczac niepelnej sie
chyba nie opłaca, to pranie przeciez nieźle kosztuje.
Poza tym, wazna jest wielkosc kuchni, miejsce. Jesli jest mala, nie warto
dodatkowo zajmowac miejsca wielka zmywarką.
Pozdrawiam
Mam nadzieję, ze troche pomogłam
Joanna

<3...@n...tpi.pl>...

1. Data: 2001-04-10 09:05:55

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> writes:

> [...]
> Oczywiscie czasami codziennie, lub jak sa goscie nawet częsciej.
> Uwazam, ze 60tka będzie dla Was za duza, naprawde trudno zapelnic

Zartujesz chyba? Albo obiady jecie w pracy/szkole?

Przy 3 posilkach dla 2 osob dziennie plus jeszcze jakies picie
pomiedzy, 60 cm zmywarka wypelnia sie bez najmniejszego trudu w jeden
dzien. A na ogol jakis garnek sie nie miesci i tak.

Rodzice kupili 45 cm tez na 2 osoby i klna to malenstwo w zywy
kamien...

MJ

1. Data: 2001-04-10 09:08:56

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

6...@p...onet.pl (Karol Sliwinski) writes:

> [...]
> 60 czy 45 cm? Wlasciwie opowiadamy sie bardziej za ta szersza (ze
> wzgledu na cene, bo im mniejsza, tym drozsza, niestety), ale z checia

Tylko te wieksza. Male sa dobre, jak nie gotujesz obiadow...

> Q: Pytanie o smigla wewnatrz tej maszyny. Czy ich liczba na cos
> wplywa, a jesli tak to na co?

Na cene 8-)

A poza tym, to tak: jesli kuchnia nie jest porzednie zamykana i
oddzielona od reszty mieszkania, to wazne jest kupic cicha maszyne.
Tylko ze w sklepie tego nie sprawdzisz...

I nie daj sie nabrac na 100 programow. I tak sie uzywa jednego lub
dwoch. Pomysl: ile razy bedziesz mial pelen wklad do maszyny z samych
kieliszkow?

MJ

1. Data: 2001-04-10 09:29:28

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Sliwinski" <6...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ten czas zmywania, czy naprawde trwa to az 1.5 godz? Jestem
> przejeta.

Największa liczba jaka mi się ustawiła to 93 minuty... W boshu zmywarka sama
dobiera czas mycia... taka mądra... hihi... tylko nie wiem na podstawie
jakich przesłanek, ale jak mam rzeczywiście mocno upakowaną to jest
dłużej... Jest to częściowo zależne od wyboru programy, ale na
najintensywniejszym mam różnie raz 87 minut, a czasem 90... 93 było tylko
raz...

1. Data: 2001-04-10 10:10:19

Od: 6...@p...onet.pl (Karol Sliwinski) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za obie odpowiedzi. Ale mam jeszcze jedno pytanie, o cene. Ile
(moze chociaz w przyblizeniu) kosztuje taka cicha zmywarka. Jesli
chodzi o miejsce, to juz je znalezlismy, zlewozmywak bedzie
zredukowany do jednej komory.
Jeszcze pytanie do Joanny Wysockiej: ile garnkow masz po obiedzie i
czy sie mieszcza w tej o szer. 45 cm. Wydawalo mi sie, ze gary z
jednego obiadu wystarcza do zapelnienia jednej pólki nawet w duzej
zmywarce.
A ten czas zmywania, czy naprawde trwa to az 1.5 godz? Jestem
przejeta.

Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2001-04-10 10:19:02

Od: "Jolanta Budzisz" <b...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Potwierdzam wczesniejsze opinie:
1. Ja równiez radze kupic 60-tke ( pod warunkiem ,ze jest na nia miejsce)
2. Radze zrobic wywiad srodowiskowy dot. halasu podczas zmywania ( ja mam
Zausssiego - i mam chwilami wrazenie ,ze mam w kuchni zaistalowany
""wodospad" )
3.Zmywarka nie musi miec duzo bajerów - i tak korzysta sie z jednego
"dyzurnego " programu.
4. Nie martw sie ,ze naczynia sie gromadza - jak zobaczysz, jakie sa sliczne
po myciu - szybko przestanie Ci to przeszkadzac.
Pozdrawiam
Jola
<2...@c...fuw.edu.pl>...

1. Data: 2001-04-10 10:25:28

Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholera, moze masz rację.
Moze my za mało jemy.
Jestesmy raczej chudzielcami (ja i mąż) :)))
W każdym razie wystarcza nam w zupełności (obiady jemy w domu, kolacji
czasem zdarza sie nie zjesc)
Joasia

1. Data: 2001-04-10 10:39:19

Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, po obiedzie mam zazwyczaj 3 garnki. Ale mysle, ze z garnkami w
zmywarkach rzeczywiście jest kłopot.
1. Niektóre w ogole sie nie nadają (np. aluminiowe)
2. W takich metalowych z przezroczystymi przykrywkami pordzewiały mi
wszystkie srubki, do teraz kapie z nich rdza)
3. Garnki w ogole są nie ergonomiczne do zmywarek, nie mieszcza sie w tych
specjalnych drabinkach, zajmuja baaardzo duzo miejsca, czy to w malej czy
duzej zmywarce.
Musisz uwazac, bo czasem wydaje sie, ze jest miejsce, ale nie wolno
dopuscic, aby te wodne wiatraki o nie uderzały. W ogole kicha z tymi
garnkami. Wiec tak: te male i srednie piore w zmywarce bez problemu,
patelnie też, natomiast wieksze, to nie ma mowy - zajęłyby całą komore.
Czas - u nas 45 min. z płukaniem wstępnym, własciwie uzywamy tylko tego
jednego programu (mimo ogromu innych).
Ja tem mam tak z tym zlewozmywakiem, jednokomorowy a obok, gdzie zlew ma
suszarke, pod nią jest wlasnie zmywarka 45. Pod zlewem - miejsce na kosz na
smieci.
Pozdraiwam i zycze mądrej decyzji

programy TV o gotowaniu
Piniole w Trójmieście