Zmywarka kontra zmywanie reczne!!!

1. Data: 2003-05-03 10:07:15

Temat: Zmywarka kontra zmywanie reczne!!!
Od: "Pawel Malec" <p...@p...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

----
Witam serdecznie,

Jak przekonac znajomego do zmywarki? Moze ktos ma jakies dane na ten temat:
- oszczednosc wody i energii oraz czasu
- srodki chemiczne (czy zuzywa sie ich mniej moze sa jakies srodki na bazie
naturalnych skladnikow)

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

PawelM
p...@p...home.pl

1. Data: 2003-05-03 12:39:19

Temat: Re: Zmywarka kontra zmywanie reczne!!!
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Pawel Malec <p...@p...home.pl> wrote:

> ----
> Witam serdecznie,
>
> Jak przekonac znajomego do zmywarki?

Po co przekonywac? Kto glupi niech traci.

> Moze ktos ma jakies dane na ten temat:
> - oszczednosc wody i energii oraz czasu

Nie mam danych, ale z doswiadczenia wiem, ze oszczednosc wody jest
ogromna, czasu tez. Energii elektrycznej oczywiscie zmywarka
elektryczna zuzywa wiecej niz czlowiek, ale mysle, ze mniej niz potrzeba
na ogrzanie wody dostarczanej wodociagiem.

> - srodki chemiczne (czy zuzywa sie ich mniej

Mysle, ze zwykle uzywa sie ich mniej. W kazdym razie lepiej kontroluje
sie zuzycie.

> moze sa jakies srodki na bazie
> naturalnych skladnikow)

Wsyzstkie srodki do myci naczyn sa wylacznie na bazie naturalnych
skladnikow. Nie spotkalem srodkow do mycia na bazie skladnikow
nienaturalnych lub nadnaturalnych.

A ponadto zeby recznie wynyc naczynia rownie dobrze jak to robi
zmywarka, trzeba sie dobrze przylozyc.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-03 13:40:55

Od: Zezowaty Zenek <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Malec wrote: Witam serdecznie,

> [...]
> - oszczednosc wody i energii oraz czasu
> - srodki chemiczne (czy zuzywa sie ich mniej moze sa jakies srodki na bazie

Znajomego?
Od dawna nie jestem w stanie przekonac do zmywarki mojej lepszej polowy.
Pomyslal by kto, ze ja i slubna to jakies dinozaury, dla ktorych wszystko co
nowe to straszne. Nic podobnego.
Czesto sie zdarza ze jak wloze naczynia do maszyny, to ona je wyjmuje i myje
recznie.
To musi byc nic innego, jak jakas mania przesladowcza. Nie da sie przekonac i
tyle.

1. Data: 2003-05-03 15:00:49

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Zezowaty Zenek <h...@o...pl> wrote:

> [...]
> recznie.
> To musi byc nic innego, jak jakas mania przesladowcza. Nie da sie przekonac i

Problem moze byc to, ze zmywarka jest za duza albo rodzina zbyt mala.
Wtedy, zanim zmywarka sie napelni na tyle, zeby oplacl sie ja wlaczyc,
nacynia dlugo stoja i zaczynaja brzydko pachniec. Ponadto moze zanim
zmywarka sie zapelni, to moze zabraknac czystych naczyn. Nalezy wiec
dobrac zmywarke wielkoscia do potrzeb.

Pczywiscie moze byc tez tak, ze zmywarka jest podla i niedomywa
naczynia, albo niedomywa ich np. z powodu zlej regulacji.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-03 18:27:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>recznie.
>To musi byc nic innego, jak jakas mania przesladowcza. Nie da sie przekonac i

moze jej dystrakcje zorganizuj na czas dzialania machiny ;)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-03 19:43:48

Od: Zezowaty Zenek <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> moze jej dystrakcje zorganizuj na czas dzialania machiny ;)

Probowalem ale ona za zadna cene nie bedzie sluchac mojego spiewu :-).

1. Data: 2003-05-03 19:56:02

Od: "Ewa Hełpa-Kulińska" <e...@p...onet.lp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Malec" <p...@p...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
temat:
> - oszczednosc wody i energii oraz czasu
> - srodki chemiczne (czy zuzywa sie ich mniej moze sa jakies srodki na

Kiedys przeczytane w serwisie PAP:

"Ręczne zmywanie naczyń może prowadzić do nawet ponad dziesięciokrotnie
większego zużycia wody oraz dwa razy większego zużycia energii niż w
zmywarce. O badaniach niemieckiego technologa czytamy w internetowym
serwisie "Nature".

Rainer Stamminger z Uniwersytetu w Bonn przeprowadził badanie ekonomiczności
zmywania ręcznego w porównaniu ze zmywaniem w zmywarkach.

Poprosił ochotników z siedmiu europejskich krajów, by umyli 140 naczyń -
garnków, talerzy, szklanek oraz innych kuchennych przyborów, czyli codzienną
"porcję" naczyń po czteroosobowej rodzinie. Naczynia zabrudzono siedmioma
rodzajami pożywienia, np. owsianką, szpinakiem czy jajkami, i na dwie
godziny pozostawiono, by zaschły. Ćwiczenie badacz filmował, sprawdzał
zużycie wody, energii oraz detergentów.

Jak przyznaje, zaskoczyło go zróżnicowanie zużycia wody - wyniosło ono od 15
do 345 litrów. Stamminger przypomina, że standardowe zużycie wody w
stosowanych w Europie zmywarkach wynosi od 12 do 20 litrów.

Badacz stwierdził, że Duńczycy zużywają mniej wody niż Francuzi. Sposób
zmywania okazuje się jednak, według badacza, cechą bardziej indywidualną,
niż charakteryzującą jakiś rejon. "Ludzie zmywają tak, jak ich nauczono gdy
dorastali" - mówi Stamminger.

Okazało się, że zmywający ręcznie zużywali około 2,4 kWh energii - dwa razy
więcej niż zmywarka. I mniej niż 15 proc. uzyskiwało naczynia równie czyste
jak te, które umyła maszyna.

Większa ilość płynu i wody nie gwarantuje, że naczynia będą bardziej
czyste - mówi Stamminger. Aby zaoszczędzić ilość energii zużywanej do mycia
naczyń ekspert zaleca stosowanie dwóch "kąpieli" wodnych: jednej - gorącej i
spienionej, drugiej - zimnego płukania.

"Ludzie powinni zacząć myśleć o swoich zwyczajach związanych ze zmywaniem.
Jeśli możemy zmienić ten sposób zachowania się, zrobimy coś pożytecznego dla
środowiska" - zaznacza.

Z pozdrowieniami,
Ewa

1. Data: 2003-05-03 20:44:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Probowalem ale ona za zadna cene nie bedzie sluchac mojego spiewu :-).

sprobuj przemoc p[olaczona z obietnicami

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-05 14:59:32

Od: "flower" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--------------------
-----
> [...]
temat:
>- oszczednosc wody i energii oraz czasu
>- srodki chemiczne (czy zuzywa sie ich mniej moze sa jakies srodki na

Ja się nie przekonam z powodów psychicznych: pracowałem na zmywaku w
Londynie, w różnych kuchniach, i te ze zmywarkami to te większe, w
których był duży ruch, i w związku z tym duży zapieprz. A w tej mojej
głównej, malutkiej, spokój, cisza, trochę się pozmywało, trochę
przegadało z Irlandczykiem i Ruskiem (kucharze), usiadło, z czymś dobrym
na talerzu, bo to taka mała restaurycjka była, więc nie skąpili
wyżywienia personelowi, ze szklaną soku żurawinowego z lodem, i kremem
"brule" (nie wiem jak się pisze) na deser... Dlatego do zmywary mi uraz
na zawsze pozostał :-)

"Dla podkreślenia wagi moich słów siłacz palnie pięścią w stół"
Kajko i Kokosz, "Szkoła latania"

Mielone z grilla
dziwne upodobania kulinarne
młode kartofelki...