Re: Znajdzie się w Niemczech pięćdziesięciu?

From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Znajdzie się w Niemczech pięćdziesięciu?
Date: Mon, 31 Dec 2018 13:03:35 +0100

> Bo nikomu się nie opłaca. A już szczególnie Brytyjczykom.
> Brytyjczycy zrozumieli, że popełnili błąd (otrzeźwieli nawet ci, którzy
> chcieli brexitu) i teraz robią wszystko, żeby doprowadzić do ponownego
> referendum.
> Po pierwsze, nie opłaca się politycznie - bo UE to gwarancja spokoju w
> Europie (po to była tworzona...).
> Po drugie, policzyli i zrozumieli, że tzw. "twardy" brexit to kompletna
> katastrofa dla ich gospodarki, a "miękki" nie uda się na ich warunkach,
> bo okazało się, że w UE nie siedzą sami głupcy, którzy zgodzą się na
> [...]

Pisza wlasnie, ze rzad brytyjski wynajmuje promy, by zlagodzic szok i
zmniejszyc chaos dystrybucyjny (zywnosc, lekarstwa, czesci zamienne).
Dziennie 10 tys. ciezarowek opuszcza Calais w kierunku UK, a jak
wprowadza kontrole celne i paszportowe, to kolejki urosna do
nieskonczonosci (przyjmijmy optymistycznie 5 minut na auto, no to mamy
juz 35 dni). W ciagu 8 lat juz 100 tys. Brytyjczykow (urodzeni w
Irlandii lub z urodzonych tam rodzicow lub dziadkow) otrzymalo paszporty
irlandzkie, teoretycznie drugi paszport moze miec 6 mln, a w roku 2017 o
obywatelstwo niemieckie staralo sie 7,5 tys. mieszkajacych tutaj
Brytyjczykow. Glowny oredownik brexitu Nigel Farage ma rowniez prawo do
drugiego paszportu (zona Niemka), a dzieci je juz maja! :-)

Przedwczoraj spotkalismy sie ze znajomymi - ona Austriaczka, on Anglik,
jada niedlugo do rodziny w Wielkiej Brytanii i zastanawiaja sie czy i
jak wroca do domu.

http://www.spiegel.de/politik/ausland/brexit-immer-m
ehr-briten-wollen-irische-paesse-a-1245931.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Farage#Personal_
life
--
saluto