żółtaczka

1. Data: 2005-11-04 14:32:09

Temat: żółtaczka
Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałabym sie zaszczepić na żółtaczkę typu C. Właśnie dostałam od
lekarza skierowanie na badanie krwi a potem sobie opłacę szczepionkę,
jeśli badania wyjdą dobre.
Czy ktoś z Was orientuje się ile kosztuje szczepienie /dawka 3x/.
A i jeszcze jedno: czy są jakieś przeciwskazania do zaszczepienia się?
Pozdrawiam i dzięki za opinie.

2. Data: 2005-11-04 15:00:19

Temat: Re: żółtaczka
Od: "Zoanmickust" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chciałabym sie zaszczepić na żółtaczkę typu C.

Obawiam się, że to niemożliwe, ponieważ szczepionka przeciwko HCV nie
istnieje.
http://www.hcv.pl/artykul.php?kat=3&dzial=Szczepionk
a&id=11

> Czy ktoś z Was orientuje się ile kosztuje szczepienie /dawka 3x/.

Możesz zaszczepić się przeciwko wirusowi typu A i/lub typu B. Jedna dawka
szczepionki np. Engerix B kosztuje około 50 zł.

Z.

3. Data: 2005-11-04 18:47:40

Temat: Znalazłam...
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

(w nowej ortografii, starej zresztą też)
Na wskazanej stronie znalazłam (data z 2003 roku):

""""""""""""""
USA: wkrótce próby szczepionki przeciwko HCV
Badacze z St. Louis University Center for Vaccine Development rozpoczną wkrótce
próby kliniczne szczepionki, zaprojektowanej dla przeciwdziałania hepatitis C.
Próby na ludziach, pierwsze próby szczepionki przeciwko hep C, będą prowadzone
we współpracy z firmą biotechnologiczną Chiron, która wynalazła szczepionkę.
Badacze będą mierzyli odpowiedź systemu immunologicznego u 45 ochotników,
którzy nie są zakażeni wirusem HCV, aby stwierdzić, czy szczepionka spowoduje
wytworzenie przeciwciał anty-HCV. Szczepionka zawiera geny pochodzące z
zewnętrznego płaszcza wirusa HCV. W warunkach laboratoryjnych i podczas testów
na zwierzętach składniki te pobudzały system immunologiczny do wytworzenia
przeciwciał przeciwko wirusowi.
2003-11-20
""""""""""""""

Więc może już istnieje szczepionka ?

4. Data: 2005-11-04 20:32:24

Temat: Re: Znalazłam...
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:2b97.0000058f.436baccc@newsgate.onet.pl...
> USA: wkrótce próby szczepionki przeciwko HCV
<ciach>

Dziś (bodajże na TVN) leciał reportaż, z którego jednoznacznie wynika, iż
mamy w Polsce epidemie zachorowań i dalej zarażeń od chorych na HCV. Strach
pomyśleć, iż większość chorych nawet jeszcze nie wie, ze jest chora, a
zupełnie paraliżuje informacja, że w 75% chorych zaraziła......służba
zdrowia. Zważywszy, że HCV, to raczej wyrok śmierci, śmiem twierdzić, iż to
bestialstwo, że nikt nie informuje społeczeństwo o rzeczywistym żniwie tej
choroby w Polsce, brak podstawowej prewencji i edukacji społeczeństwa, a
służba zdrowia ma całą sprawie w głębokim poważaniu i nawet podstawowych
form ostrożności przed zarażeniem pacjentów nie zachowuje (mówię tu o
odpowiedniej sterylizacji i o zwyczajnym zakładaniu rękawiczek
jednorazowych). Ludzie, co za kraj - robi się panikę z ptasiej grypy
urastającą do powszechnej histerii, a w sprawach bardziej przyziemnych,
nabiera wody w usta. Tak, wiem, na tej pierwszej zarobiono miliony
sprzedając szczepionki zalęgające w magazynach.... człowiek jest wart tyle
ile można z niego "wydoić", żerując na jego pierwotnych instynktach.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-11-05 11:18:59

Od: "fizzzi@[nospamwytnij]op.pl" <fizzzi@[nospamwytnij]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zoanmickust wrote:
> Użytkownik "magda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

nie ma takiej opcji

6. Data: 2005-11-05 15:47:32

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

(w nowej ortografii, starej zreszta też)
To może ktoś poszuka po internecie , gdzie te szczepionki produkują ?

7. Data: 2005-11-05 19:34:30

Od: "Zoanmickust" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:2b97.0000058f.436baccc@newsgate.onet.pl...

> USA: wkrótce próby szczepionki przeciwko HCV

> Więc może już istnieje szczepionka ?

Więc, niestety, szczepionka nadal nie istnieje.

A tutaj tylko podstawowe informacje, ale za to świeże:
http://uwaga.onet.pl/1257804,1,archiwum.html

Z.

8. Data: 2005-11-05 22:24:05

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pomyśleć, iż większość chorych nawet jeszcze nie wie, ze jest chora, a
> zupełnie paraliżuje informacja, że w 75% chorych zaraziła......służba

no dokladnie - samam znam 2 przypadki, wykryte przypadkiem.

> Zważywszy, że HCV, to raczej wyrok śmierci,

wlasnie - tyle sie trabi o aids, a skutki i sposoby zarazenia sie hcv sa
takie same...
ponoc oficjalnie wykrywa sie hcv 4 przypadki rocznie, reszta nie wie.

wiecej mozna sie dowiedziec na tym forum

9. Data: 2005-11-05 22:24:50

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zoanmickust" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Możesz zaszczepić się przeciwko wirusowi typu A i/lub typu B. Jedna dawka
> szczepionki np. Engerix B kosztuje około 50 zł.

zas A + B lub samo tylko A kosztuje tyle samo - 150 zl. w zoltym tygodniu
ceny spadaja o 1/3.

10. Data: 2005-11-06 09:17:33

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Nov 2005 23:24:05 +0100, "siliana" <t...@o...pl> wrote:

>ponoc oficjalnie wykrywa sie hcv 4 przypadki rocznie, reszta nie wie.

taka informacja z gatunku SF
kompletna głupota
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller