Znalazlem reklame lamiaca zasady reklamowania lekow!!!!

1. Data: 2002-10-13 22:06:26

Temat: Znalazlem reklame lamiaca zasady reklamowania lekow!!!!
Od: "Miłosz M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak kiedys sobie ogladalem reklame Zyrtecu w TV i co sie okazuje: reklama ta
lamie zasady reklamy lekow!!! Rzecz polega na tym, ze po calym ladnym
filmiku jest pokazane opakowanie, ktore........................ jest tylko
na recepte!!! Bez recepty mozna kupic 7 tabletkowe, a w reklamie jest
20-tabletkowe. Co Wy na to???? A moze jednak to ja nie mam racji?
Pozdrawiam, MiloszM

2. Data: 2002-10-15 07:32:59

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawo farmaceutyczne calkowicie zakazuje reklamy lekow OTC , , jesli tylko
na recepte jest wydawany srodek o tej samej nazwie ( np. Voltaren emulgel
mie bedzie reklamowany , gdyz formy tabletkowe sa wyłacznie na recepte )
Dla takich przypadkow jest jednak trzymiesieczny okres przejsciowy ,
dotyczacy prac w toku,
czyli rozpoczetych wczesniej kampanii reklamowych,
Nie chcialbym byc w skorze osoby odpowiedzialnej za reklame , ktora zlamie
ten przepis , grzywna nakladana na odpowiedzialna osobe fizyczna
pracownika ) moze wynosic do 250 000 zl.
r.

3. Data: 2002-10-15 19:07:58

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mie bedzie reklamowany , gdyz formy tabletkowe sa wyłacznie na recepte )

Czy to oznacza, ze nie bedzie reklamowany Ibuprom - "panaceum na wszelkie
bole" - "lek inteligentny"? 50 tbl. jest na rec. ??? Albo Gripex, Sudafed
(Cirrus zawierajacy pseudoefedryne 14 tbl. jest na recepte) ??? Czy to
mozliwe???
To juz niedlugo zniknie wiekszosc reklam. Zostanie chyba tylko Rutinoscorbin
i Ascorutical :-)
Pozdrawiam! Pharmacist.

4. Data: 2002-10-16 21:30:33

Od: "Miłosz M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotyczacy prac w toku,
> czyli rozpoczetych wczesniej kampanii reklamowych,

Z tego co pamiatam, to juz w obowiazujacym prawie nie wolno reklamowac lekow
na recepte, a takim lekiem jest wlasnie Zyrtec w opakowaniu 10, czy 20
tabletek.
Pomijam oczywiscie sens wprowadzania na recepte tego leku i zreszta wielu
innych, ktore mozna kupic w mniejszych ilosciach bez rec.... Jak ktos bedzie
chcial sie nalykac, to kupi wiecej mniejszych opakowan...........

> Nie chcialbym byc w skorze osoby odpowiedzialnej za reklame , ktora zlamie
> ten przepis , grzywna nakladana na odpowiedzialna osobe fizyczna
> pracownika ) moze wynosic do 250 000 zl.

A tu mysle, ze jest to jak najbardziej sluszne - dosyc mam ogladania pan
"profesórek" reklamujacy super inteligentny i nowoczesny lek przeciwbolowy z
lat 60, czy 70. To nic innego jak robienie ludzi w bambuko i powinno sie to
tepic.
Pozdrawiam, MiloszM

5. Data: 2002-10-18 07:25:41

Od: "WP" <W...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

witam !
Reklamie w nowym PF poświęcono osobny rozdział i min. traktuje o niej
poniższy przytoczony artykuł :
"Art. 57. 1. Zabrania się kierowania do publicznej wiadomości reklamy
dotyczącej produktów leczniczych:
1) wydawanych wyłacznie na podstawie recepty
2) zawierających środki odurzające i substancje psychotropowe,
3) umieszczonych na wykazach leków refundowanych, zgodnie z odrębnymi
przepisami, oraz dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie identycznej
z umieszczonymi na tych wykazach."
a więc gripex na pewno dalej bedzie mogl byc reklamowany , cirrus nie
(dawka pseudoefedryny za duza ), w przypadku Ibupromu - w zwiazku z tym ze
oprocz postaci x 50 jest postac x 10 (wiec nie ma sprzecznosci z 57.1.1) i
jesli pamiec mnie nie myli lek ten nie podlega refundacji - reklama rowniez
bedzie dozwolona
pozdrawiam
wp

6. Data: 2002-10-18 10:47:06

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

,
> 3) umieszczonych na wykazach leków refundowanych, zgodnie z odrębnymi
> przepisami, oraz dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie
identycznej
> z umieszczonymi na tych wykazach."

Jak widzisz - o identycznej nazwie z umieszczonymi na wykazach ,
a więc bandyci reklamujacy Ibuprom wycofali Ibuprom po 50 tabl. z listy
refundacyjnej ( Ibuprofen polski jest oczywiscie )
zeby dalej wciskac kit , ze jest to cudowny lek.
Tymczasem jak kazdy niesteroidowy p. zapalny jest jedną z przyczyn
owrzodzenia żołądka.
Skutecznosc dzialania tego typu o osob po 50-ce ocenai sie na 50 % przyczyn
zachorowań.
Znajdzcie o tym slowo w reklamie !!

7. Data: 2002-10-18 11:16:57

Od: "WP" <W...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

"Skutecznosc dzialania tego typu o osob po 50-ce ocenai sie na 50 % przyczyn
zachorowań." - intrygujace, a z jakiego zrodla ta informacja ?
pozdrawiam
wp

8. Data: 2002-10-18 12:12:38

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zachorowań." - intrygujace, a z jakiego zrodla ta informacja ?
> pozdrawiam
> wp

Pewnie od producentów APAP-u ;)) który dla odmiany rozwala pięknie wątrobe

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

9. Data: 2002-10-18 14:55:01

Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przyczyn
> zachorowań." - intrygujace, a z jakiego zrodla ta informacja ?

to nie jest plotka,
przeciez sposob dzialania NPZ to hamowanie cyklu prostaglandyn , czyli
bezposrednio zakwszaszenie zołądka.
Szczegołnie dobrze uszkadzaja blone leki z tej grupy , ktore przyklejeja sie
do blony zoladka np.wszystkie niezbyt dobrze powlekane.
Informacja jest powszechnie znana ,
zrodlo typu stare publikacje podam na liste po niedzieli.

Paracetamol jest oznaczony , szczegolnie u dzieci jako substancja toksyczna
,
wynika to z poziomu lecznieczego , ktory jednoczesnie jest poziomem
toksycznym ,
dla doroslego czlowieka tzreba 4 razy 1 g ( 8 * 500mg) , co jest progiem
toksycznosci.
Slynna sprawa ze zlikwidowaniem infolinii Glaxo ( codipar ) :-)
r.

10. Data: 2002-10-18 17:40:54

Od: "deeop!" <deeop@(nospam)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w dzisiejszym dodatku telwizyjnym super expresu jest reklama protefixu
jest reklamowana przez wesolego staruszka i aktora grajacego lekarza to
chyab tez niezgodne z nowymi przepisami

Użytkownik "Miłosz M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na recepte!!! Bez recepty mozna kupic 7 tabletkowe, a w reklamie jest
> 20-tabletkowe. Co Wy na to???? A moze jednak to ja nie mam racji?

jak zabezpieczyć wrzody dwunastnicy ???
Tłuste Włosy !!!
regulowanie okresu - tabletki anty.
książki (mam 2 nowe ciekawe pozycje)
jak jest po ang. heparyna drobno cząsteczkowa