Znawcy krzewów

1. Data: 2003-11-24 08:47:50

Temat: Znawcy krzewów
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie mi proszę czym mogłabym obsadzić miejsce zacienione tak by
przysłonić widok na "płot z recyclingu" :( stawiany przez mojego
"zaradnego" sąsiada i żeby było pięknie i w miarę szybko zarastało.
Potrzebuję krzewy o wysokości ok. 1m i 2m.
Acha. W miejscu zacienionym to raczej winorośl czy malinki odpadają ;D.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

2. Data: 2003-11-24 11:11:18

Temat: Re: Znawcy krzewów
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bpsgbs$t59$1@absinth.dialog.net.pl Halina
<k...@n...pf.pl> napisał(a):
> [...]
> "zaradnego" sąsiada i żeby było pięknie i w miarę szybko zarastało.
> Potrzebuję krzewy o wysokości ok. 1m i 2m.

Hejka. Ponieważ znawcy milczą... ;-)
1. Śnieguliczka biała,
2. Leszczyna pospolita,
3. Dereń - niektóre gatunki
4. Cis pospolity
Pozdrawiam śnieguliczkowo Ja...cki

3. Data: 2003-11-24 12:48:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <k...@n...pf.pl> wrote in message
> [...]
> Potrzebuję krzewy o wysokości ok. 1m i 2m.
> Acha. W miejscu zacienionym to raczej winorośl czy malinki odpadają ;D.

Hortensje i rododendrony - jeśli odpowiednio przygotujesz ziemię, kupisz
stosunkowo duże rośliny i zadbasz o podlewanie - będą rosły w miarę szybko.
Szczególnie godna polecenia hortensja bukietowa (H.paniculata) - powiedzmy
1,5m, ogrodowe około 1m. Mahonia do metra, ale rośnie powoli, berberysy
zimozielone też wolno. Doskonałe byłyby cisy, ale tempo wzrostu po
posadzeniu przez parę lat jest po prostu rozpczliwe. No chyba że no.
postawisz tymczasową pergolę i obsadzisz ją winobluszczem, przed to
posadzisz cisy i choiny, a gdy te krzewy podrosną, to za parę lat pergola i
winobluszcz wylecą.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-11-24 18:18:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a) w wiadomości: ...

>4. Cis pospolity

Mialy byc takie, co wmiare szybko zarastaja ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-11-24 18:29:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Halina napisał(a) w wiadomości: ...
>[...] żeby było pięknie i w miarę szybko zarastało.
>Potrzebuję krzewy o wysoko?ci ok. 1m i 2m.

Jasminowce sprawdzily sie u mnie w cieniu. Rosna szybko.
Poza tym niektore gatunki bambusa moga byc (np. Pseudosasa japonica), tylko,
ze nie wszedzie je kupisz.
Pecherznica kalinolistna tez szybko rosnie i do cienia sie nada. Wydaje mi
sie, ze nieco gorzej poradzi sobie w cieniu od jasminowca.
Mozesz tez zbudowac jakies rusztowanie (tak jak Basia radzi jakas pergole) i
posadzic przy nim kokornaki wielkolistne.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-11-24 18:47:54

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <k...@n...pf.pl> writes:

> [...]
> "zaradnego" sąsiada i żeby było pięknie i w miarę szybko zarastało.
> Potrzebuję krzewy o wysokości ok. 1m i 2m.

Oprócz tego co pisali Basia i Dirko dorzuciłbym klony: A. tataricum
ssp. ginnala, A. campestre w odmianach. A. negundo w odmianach...

Pozdrawiam,
Grzesiek

7. Data: 2003-11-26 08:22:57

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

szybko.
> Szczególnie godna polecenia hortensja bukietowa (H.paniculata) -

Myślałam trochę hortensjach, ale mają zdaje się jedną wadę. Mam
doświadczenia tylko z h.macrophylla i po pierwszych przymrozkach niewiele z
niej zostaje, a jak dobrze przymrozi to wiosną muszę ciąć dość nisko. Czy
może wiesz czy do cienia nada się h.arborescens? Ta by mi pasowała chyba
bardziej jeśli zdecyduję się na hortensję.
Rododendrony radzą sobie w cieniu? Rewelacja. Jak tylko zakwitną popędzę do
Niemczy na rozpoznanie. Mam sporo miejsca w cieniu i od dawna chrapkę na te
krzewy!

> [...]
> postawisz tymczasową pergolę i obsadzisz ją winobluszczem, przed to
> posadzisz cisy i choiny, a gdy te krzewy podrosną, to za parę lat pergola

To też dobre, bo w efekcie finalnym przysłaniałoby rok cały, tyle że wtedy
krzewy miałyby bardzo zacienione stanowisko, nie wiem, czy dobrze by to
zniosły? Zniosły by?

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

8. Data: 2003-11-26 08:28:28

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1r7zxy55x.fsf@sapijaszko.net...

> Oprócz tego co pisali Basia i Dirko dorzuciłbym klony: A. tataricum
> ssp. ginnala, A. campestre w odmianach. A. negundo w odmianach...

Dziękuję za rady Tobie i innym. Muszę teraz zbadać jak co dokładnie
wygląda, jakie gabaryty osiąga no i coś zadecydować. Do wiosny może się
zdecyduję, bo to najcięższa część pracy. Ale przynajmniej w głowie będę
miała zielono aż do wiosny.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

9. Data: 2003-11-26 10:49:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może wiesz czy do cienia nada się h.arborescens? Ta by mi pasowała chyba
> bardziej jeśli zdecyduję się na hortensję.

Powinna się nadać, no i jest bardziej mrozoodporna od ogrodowej. Natomiast
problem z wielkością, dlatego polecam paniculata, bo ta wyrasta wysoko,
nawet cięta co wiosnę ma te 1,5m. I mrozoodporna zupełnie.

> [...]
do
> Niemczy na rozpoznanie. Mam sporo miejsca w cieniu i od dawna chrapkę na

Poza cieniem (konieczne!) wymagane specyficzne podłoże i wilgoć, wilgoć!
(aha, jak sie będziesz wybierać do Nimeczy, to daj znać - stanowczo trzeba
dam zrobić grupową wycieczkę;-))

> [...]
> krzewy miałyby bardzo zacienione stanowisko, nie wiem, czy dobrze by to

Cisy, mahonie na pewno (a, możesz też posadzić takie cisy o złotych igłach -
wprawdzie w cieniu zzielenieją, ale wiosną powinny być ładne). Do głowy
przyszły mi jeszcze tymczasem ostrokrzewy Mezerwy, z moich paruletnich
doświadczeń wynika, że rosną znacznie szybciej od kolczastego, cienioznośne
są. Odporność na mróz - pewnie zależy od stanowiska, teoretycznie bardzo
duża, ale może wypowie się ktoś, kto je ma w otwartym terenie. Zaczynam mieć
wrażenie, że mam trochę niemiarodajne informacje - niektóre krzewy u mnie po
prostu NIE przemarzają, niezależnie od zimy:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-11-26 15:06:42

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> writes:

> [...]
> kolczastego, cienioznośne są. Odporność na mróz - pewnie zależy od
> stanowiska, teoretycznie bardzo duża, ale może wypowie się ktoś, kto

Wypowiem się wiosną :)

Pozdrawiam,
Grzesiek

--