Znawcy krzewów

11. Data: 2003-11-26 18:07:33

Temat: Re: Znawcy krzewów
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ mnie depresja naszła, męczę kasety ze Światem
ogrodów - akurat trafiłam wczoraj na cienisty ogród.
Pięknie kwitnący powojnik w cienistym miejscu (
'Mrs.Cholmondeley) - właściciel twierdził, ze tylko przez
1/3 dnia dociera tam słonce.
Nie wiem Halino jak jest u Ciebie, ale może warto spróbować?

Rugosa w takim pólcieniu też urośnie - wolniej i słabiej,
ale zawsze.
Jeśli to nie jest całkowity cień można spróbować z tawułami
jeszcze, jaśminowcem wonnym, czarnym bzem. Dla rozjaśnienia
wybrać odmiany o złotych liściach. U mnie w mocno cienistym
miejscu rośnie krzewuszka cudowna 'Nana Variegata' - kwitnie
słabiej niż inne ale mam w tym miejscu przynajmniej coś
jaśniejszego:-)
Ewentualnie jeszcze można dorzucić różnej wysokości byliny
lubiące cieniste stanowiska.

Pozdrawiam
Marta

12. Data: 2003-11-26 19:16:25

Temat: Odp: Znawcy krzewów
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bq2q57$mec$...@k...task.gda.pl...

> Pięknie kwitnący powojnik w cienistym miejscu (
> 'Mrs.Cholmondeley) - właściciel twierdził, ze tylko przez
> 1/3 dnia dociera tam słonce.
"Nelly Moser" tez jest polecana na cieniste miejsca.

> Jeśli to nie jest całkowity cień można spróbować z tawułami
> jeszcze, jaśminowcem wonnym, czarnym bzem. Dla rozjaśnienia
Kaliny, laurowisnie, grujecznik, irge blyszczaca, suchodrzew chinski, nawet
ogniki (choc beda mialy pewnie malo owocow)

> Ewentualnie jeszcze można dorzucić różnej wysokości byliny
> lubiące cieniste stanowiska.
Z duzych to parzydlo lesne.

Elfir

13. Data: 2003-11-26 19:49:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bq2u42$9so$1@atlantis.news.tpi.pl Elfir
<e...@p...fm> napisał(a):
> Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bq2q57$mec$...@k...task.gda.pl...

> "Nelly Moser" tez jest polecana na cieniste miejsca.

Hejka. My mamy w cieniu (przy północnej ścianie domku)
Clematis 'Moonlight' (YELLOW QUEEN). Ładnie kwitł latoś.

> Kaliny, laurowisnie, grujecznik, irge blyszczaca, suchodrzew chinski,
> nawet ogniki (choc beda mialy pewnie malo owocow)

Tylko śnieguliczka spełnia wszystkie kryteria.:-)
Pozdrawiam cieniowo Ja...cki

14. Data: 2003-11-26 21:31:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczególnie suchodrzew zasłoni ten płot:-) Albo przemarzające laurowiśnie.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2003-11-26 23:36:49

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Kaliny, laurowisnie, grujecznik, irge blyszczaca,
suchodrzew chinski, nawet
> ogniki (choc beda mialy pewnie malo owocow)

Ja mam ogniki w półcieniu, wylądowały tam, bo to była jedyna
nadzieja na to iż nie wymarzną- ale nie poleciłabym ich na
żywopłot.

Podobnież laurowiśni.

byliny
> Z duzych to parzydlo lesne.

Znalazłoby się wiecej takich bylin:-)

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2003-11-27 07:17:37

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tylko śnieguliczka spełnia wszystkie kryteria.:-)
> Pozdrawiam cieniowo Ja...cki

Śnieguliczka fajna jest. I postrzelać czasem z nudów można /kto w
dzieciństwie nie deptał białych kuleczek dla charakterystycznego trzasku?/,
jeśli kto się nudzi, ale...
Tak się jakoś składa, że u nas śnieguliczka przy każdej starej zabudowie
rośnie i jest tego dość sporo. I niech tak zostanie.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

17. Data: 2003-11-27 08:11:10

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaśniejszego:-)
> Ewentualnie jeszcze można dorzucić różnej wysokości byliny

Jak się okazuje cień cieniowi nie równy. Mój znajduje się na linii
południowy wschód -północny zachód iiest to miejsce gdzie schodzą się
części sadownicze ogrodów. Moje drzewa są niskie, ale sąsiad od południa ma
śliwę. Co prawda ta już kończy żywot i właśnie namówiłam sąsiada na
radykalne cięcie, zwłaszcza części wychodzącej nad mój ogródek /nie lubię
deptać po cudzych śliwkach/, a "płot" dosyć przejrzysty /ot oparte o
rozpięty drut stare ramy okienne i różne zaschłe badyle, których żal
sąsiadowi wyrzucić, za to widzę, że on sam "obsadza się" od tej absurdalnej
konstrukcji jakąś winoroślą. Jemu łatwiej, bo jest od południa. Krótko
mówiąc nienajlepiej to wygląda, ale słońce czasem muśnie. Na pociechę
pozostaje to, że "wschodnia" sąsiadka jest normalna, nie mamy żadnych
płotów czy innych zasieków i żyjemy w zgodzie i harmonii udzielając sobie
wzajemnie porad, nie szczędząc pochwał, dzieląc się roślinkami itp., itd.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

18. Data: 2003-11-27 17:54:58

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Halina napisał(a) w wiadomości: ...
>Jak się okazuje cień cieniowi nie równy.

Oczami wyobrazni przyjrzalem sie temu plotowi i mysle, ze u mnie miejscami
wiekszy cien ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

19. Data: 2003-11-28 08:52:57

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:bq5hc2$ga1$3@nemesis.news.tpi.pl...

> Oczami wyobrazni przyjrzalem sie temu plotowi i mysle, ze u mnie
miejscami
> wiekszy cien ;)

No to niech oczy wyobraźni ocenią czy to cień mały, duży czy średni.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

20. Data: 2003-11-28 17:02:27

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczególnie suchodrzew zasłoni ten płot:-) Albo przemarzające
laurowiśnie.

Do kolekcji roślin przemarzających jak najbardziej można dodać
grujecznik (przemarzł u sąsiadki) i irgę ( przemarzła u mnie, pod
przykryciem).

Pozdrawiam kolekcjonersko
Ewa

pytanko...